Friday 30 August 2013

Fahsya dan Mungkar oleh Ya'juj dan Ma'juj AkhirZAMAN . . .

 
SitiWanMahani - Ya'juj Ma'juj Menguasai DUNIA, malah mereka juga adalah SUPER POWER. Amat gagah dan berkuasa, tiada siapa yang mampu menghalangnya sebagaimana diberitakan oleh Al 'Quran. 

Ada sesuatu yang disembunyikan dalam perkhabaran yang disampaikan kepada kita mengenai makhluk pemangsa ini, dan kita semua telah pun menjadi mangsa makhluk ini sejak ZAMAN Penjajahan. Mungkin ia menjadi satu keperluan untuk menguji keimanan disamping membolehkan segala yang telah ditetapkan itu berlaku seadanya.

Dalam kisah Zulkarnain sebagaimana dinyatakan makhluk ini telah dihalang oleh seorang raja yang soleh dan diredhai Allah dengan membuat benteng antara 2 GUNUNG. Mereka tidak keluar dari lobang yang dikorek pada tembok tersebut tetapi turun dari 'tiap-tiap tempat yang tinggi'. Inilah rahsia yang cuba hendak disampaikan oleh Allah SubhanahuwaTa'ala.

PERKHABARAN yang telah disampaikan kepada kita menunjukkan "Makhluk PEROSAK" yang bakal menghancurkan muka bumi ini amat merbahaya, buas dan rakus seumpama haiwan liar. Mereka memakan apa sahaja yang dijumpai termasuklah bukit bukau dan gunung ganang.

Melakukan keganasan dan kemusnahan seolah- olah mereka itu makhluk gergasi yang cukup menggerunkan. Mereka akan berduyun-duyun (yakni gambaran: terlalu banyak) meluru dari segenap tempat yang tinggi.

Melakukan kerosakan demi kerosakan ke atas muka bumi ini. Tidak pula ada sebarang cerita tentang kebaikan mereka. Tiada siapa yang berupaya menghalang apa lagi untuk menghapuskan mereka. Walaupun Zulkarnain, seorang maharaja yang gagah perkasa yang mempunyai kerajaan besar dari BARAT hingga ke TIMUR memerintah 1/3 bumi. Apakah kerana terlalu ramainya bilangan mereka atau kerana sifat ganas yang mereka miliki menghalang Zulkarnain menghancurkan manusia PEROSAK ini?

Adakah mereka ini amat kuat dan "Sakti" sehingga tidak terkalahkan? Tidak!!! Sememangnya Allah Ta'ala telah menetapkan sedemikian. Begitu juga Dajjal, tiada siapa yang mampu membunuhnya melainkan Nabi Allah Isa Alayhis Sallam Makhluk PEROSAK ini dikatakan akan meminum air danau yang dijumpai dalam laluannya sehingga kering. Sementara itu, untuk menghindari dari kekejaman makhluk ini, orang-orang yang beriman dan ta'at terpaksa menyelamatkan diri dibukit-bukit yang tinggi.

Bagaimana pula jika kita diberitahu bahawa makhluk ini cukup mempesonakan, segak dan jelita. Apa reaksi kita? Adakah kita akan percaya bahawa makhluk yang dikatakan "PEROSAK" ini adalah manusia yang berwajah tampan dan bergaya, Bijak dan Glamour.

Pastinya kita menggeleng-geleng kepala kerana tidak masuk akal. Makhluk ini telah lama menguasai DUNIA dan sudah sekian lama pula melakukan pelbagai kerosakan yang dahsyat ke atas muka bumi tanpa kita sedari. Atas alasan kemodenan dan tamadun.

Mereka berada ditiap-tiap tempat yang tinggi (?) dan berduyun-duyun turun menguasai bukit dan lurah. Apakah yang dimaksudkan dengan perkataan tiap-tiap tempat? Bermaksud semua, segenap tempat yang tinggi-tinggi adalah milik mereka!

Siapakah mereka yang bermukim di setiap tempat yang tinggi? Memang benar mereka berada di kedudukan yang tinggi ketika ini? Ketinggian yang dimaksudkan ialah kekuasaan EKONOMI & meneraju pusat pendidikan tinggi? Bernegara maju dan berpengaruh, ketinggian taraf hidup?

Menguasai TEKNOLOGI & kejuruteran yang hebat dan yang paling penting ialah mendapat pengiktirafan dan sanjungan penduduk DUNIA? Selama ini ramai yang gagal mengenali mereka atas sifat luaran mereka yang amat segak dan menawan, penuh GAYA. Sehingga kita tidak terlintas bahawa hakikatnya merekalah makhluk PEROSAK yang dimaksudkan dalam 'NAS.

Mungkin ia menjadi satu keperluan untuk menguji keimanan disamping membolehkan segala yang telah ditetapkan itu berlaku seadanya. 

Sebagaimana Firman Allah Taala: "Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan:"KAMI TELAH BERIMAN", sedang mereka tidak diuji lagi? Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang DUSTA". (QS Al 'Ankabut, 29: Ayat 2-3)

Jika manusia tahu dan mengenali akan makhluk ini, (melalui 'the heart Can See' ilmu Pandangan mata hati) ia tidak lagi menjadi UJIAN kepada mereka kerana masing-masing akan kembali kepada AGAMA selepas tanda AkhirZAMAN ini NYATA.
   

Wahai Saudara-saudaraku, sekiranya kita tidak terasa menderita KEPAYAHAN, KEPAHITAN dan KESAKITAN memelihara AGAMA ini, adakah kita masih menganggap diri kita "Diantara orang-orang yang beriman"??? . . .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...