Wednesday 20 November 2013

Isi rumah United Kingdom ‘ditolak tepi’ sebagai hutang peribadi mencapai rekod £ 1.4 trillion pounds . . .

Reutets/Toby Melville (think IN pictures @1WORLDCommunity)

SitiWanMahani - Jumlah hutang peribadi di UK telah mencapai paras tertinggi rekod - £ 1.4 trillion pounds, satu laporan baru telah menunjukkan. Ini bermakna bahawa isi rumah berhutang bersamaan 94% peratus daripada pengeluaran ekonomi UK pada tahun lepas.

Hutang isi rumah purata £ 54.000 pounds, kini hampir 2 kali ganda tahap 1 dekad yang lalu, laporan itu oleh Pusat untuk Keadilan Sosial (CSJ) pemikir telah menjumpai. Isi rumah berhutang dalam termiskin 10% peratus daripada negara ini mempunyai hutang purata lebih daripada 4 kali pendapatan tahunan mereka.

Menurut laporan itu, bertajuk ‘maxed keluar’, lebih dari 130,000 orang mengisytiharkan kebankrapan atau beberapa bentuk lain insolvensi setiap tahun di UK. Lebih daripada 8 juta isi rumah di semua tidak mempunyai simpanan, menjejaskan kira-kira 50% peratus daripada isi rumah berpendapatan rendah. Hutang pengguna telah meningkat 3 kali ganda sejak tahun 1993, mencapai hampir £ 160 billion pounds pada tahun 2013.

“Tahun pinjaman meningkat, kenaikan kos sara hidup dan berjuang untuk menye-lamatkan telah memaksa ramai keluarga ke dalam perangkap hutang yang membuktikan amat sukar untuk melarikan diri, “pengarah CSJ, Christian Guy, menjelaskan, memberi amaran bahawa masalah hutang boleh memberi “kesan menghakis kepada rakyat dan keluarga,” menjejaskan kesihatan mental mereka, hubungan dan kesejahteraan.

“Sebahagian daripada orang-orang miskin di Britain terputus dari perbankan arus perdana dan tidak mempunyai pilihan tetapi kini beralih kepada ‘Ah LONG’ dan para peminjam yang kos-tinggi,” (loan Sharks and high-cost lenders) katanya.

Kumpulan-kumpulan tertentu yang lebih bertanggungjawab kepada masalah hutang daripada yang lain, seperti yang menganggur, ibu tunggal, orang-orang yang paling miskin yang mempunyai pendapatan boleh digunakan yang sedikit dan menghabiskan sebahagian besar daripada pendapatan mereka untuk kos sara hidup asas (pada tahun 2013, satu 1/3 daripada ibu bapa yang menganggur mempunyai peminjam untuk membeli pakaian seragam sekolah anak2 mereka), serta orang-orang tua. Dianggarkan 1.1 juta orang berusia lebih 50 tahun berada dalam masalah hutang.

Satu lagi angka membimbangkan dipetik dalam laporan itu menunjukkan bahawa lebih 26,000 isi rumah di UK telah diterima oleh majlis-majlis sebagai tempat tinggal dalam tempoh 5 tahun lalu kerana sewa dan tunggakan gadai janji, dengan lebih 5,036 menjadi tempat tinggal tahun lepas. Pakar bimbang bahawa jumlah ini dijangka meningkat perlu kadar faedah terus meningkat.

Pada tahun 2011, hampir separuh daripada isi rumah D ‘decile’ pendapatan terendah telah membelanjakan lebih daripada satu 1/4 daripada pendapatan mereka untuk pembayaran balik hutang.

Kajian CSJ telah datang kepada kesimpulan bahawa ramai orang di UK terpaksa meminjam pinjaman kerana daya tahan kewangan yang rendah. Hampir 4 juta keluarga British tidak mempunyai simpanan yang mencukupi untuk menampung sewa atau gadai janji mereka selama lebih daripada satu bulan, namun.

Kajian yang diketuai oleh bekas ahli politik Parti Buruh dan Menteri Tumpangan Chris Pond, berkata bahawa masalah hutang membawa kos yang besar manusia.

“Dengan jatuh pendapatan sebenar dan peningkatan kos keperluan asas, banyak - terutamanya yang paling lemah - yang tergelincir jauh ke dalam masalah hutang. Kos kepada mereka yang terjejas, dalam tekanan dan gangguan mental, kerosakan hubungan dan kesusahan yang besar. Tetapi begitu juga kos kepada negara, yang diukur dalam pekerjaan hilang dan produktiviti dan beban yang bertambah terhadap perkhidmatan awam.”

Sementara itu, ia ternyata bahawa sebahagian besar masyarakat pada asasnya dikecua-likan daripada sektor kewangan arus perdana - kira-kira 1.4 juta orang yang tidak mem-punyai akaun bank transaksi, manakala berjuta-juta orang lain tidak menggunakan akaun bank mereka kerana takut penalti dan caj overdraf, yang selalunya lebih mahal daripada pinjaman habis bulan.

Tidak hairanlah bilangan orang mendapatkan nasihat hutang profesional bebas daripada badan amal telah meningkat, mencapai 1.7 juta orang pada tahun 2012. Kajian menunjukkan, bagaimanapun, terdapat satu jurang yang besar di antara angka disebut di atas dan sebenar 5.3 juta isi rumah bergelut untuk memenuhi komitmen kredit mereka.

Dengan kenaikan kos tenaga domestik dan bil-bil isi rumah utama yang lain, lebih ramai isi rumah mungkin akan ditolak ke dalam masalah hutang, kajian itu memberi amaran. Pada tahun 2012 kira-kira 1.85 juta isi rumah 3 bulan secara tunggakan pada sekurang-kurangnya satu rang undang-undang rumah atau bayaran.

“Kenaikan 25% peratus dalam kos sara hidup dalam tempoh 5 tahun yang lalu diga-bungkan dengan kerja selamat dan simpanan yang rendah bermakna bahawa banyak isi rumah telah ditolak di tepi ," kajian tersebut.

“Mereka yang berpendapatan rendah tidak menjadi mangsa gelembung perumahan atau kemalangan perbankan antarabangsa, tetapi sistem kewangan yang ‘direncana’ terhadap mereka.”

Sementara itu, pemberi pinjaman habis bulan, pajak gadai dan yang dikumpulkan rumah pembekal-pembekal kredit untuk pinjaman £ 4.8 billion pounds dalam kredit - kos yang tinggi pada tahun 2012, meningkat secara mendadak daripada anggaran £ 2.9 billion pounds pada tahun 2009.

CSJ penyelidikan menekankan bahawa orang muda adalah pengguna terbesar pinjaman habis bulan, dengan satu dalam 10 setelah mengambil daripada pinjaman habis bulan dalam tempoh 4 tahun yang lalu. Khususnya, penulis kajian telah mendengar daripada pekerja sokongan bagi orang-orang muda yang kehilangan tempat tinggal bahawa pinjaman habis bulan adalah menjadi masalah sebenar bagi kumpulan ini terdedah.

“Bagi yang paling berkewangan yang dikecualikan, terdapat sering tiada pilihan tetapi untuk beralih kepada pemberi pinjaman wang haram. Adalah dianggarkan bahawa lebih 310,000 orang meminjam wang daripada penjenayah setiap tahun. 77 peminjam wang haram memeras wang daripada mangsa-mangsa mereka, sering sewenang-wenangnya menaikkan kadar faedah, menuntut bayaran atau mengenakan penalti. penggunaannya keganasan dan ugutan ‘terrorizes’ rakyat dan masyarakat, menguatkuasakan ‘tudung senyap’ yang membolehkan mereka untuk pengesanan melarikan diri. ini adalah satu jenayah yang tidak boleh dimaafkan di Britain moden,” laporan itu membuat kesimpulan.



UK households 'pushed over edge' as personal debt 
reaches record £1.4 trillion pounds . . .

Total personal debt in the UK has reached record highs – 1.4 trillion pounds, a new report has shown. It means that households owe the equivalent of 94 percent of the UK's economic output last year.

An average household debt of 54,000 pounds is now almost twice the level of a decade ago, the report by the Centre for Social Justice (CSJ) think tank has found. Indebted households in the poorest 10 percent of the country have average debts more than four times their annual income.

According to the report, entitled ‘Maxed Out’, over 130,000 people declare bankruptcy or some other form of insolvency each year in the UK. More than 8 million households have no savings at all, affecting about 50 percent of low-income households. Consumer debt has trebled since 1993, reaching nearly 160 billion pounds in 2013.

"Years of increased borrowing, rising living costs and struggling to save has forced many families into a debt trap that is proving very difficult to escape," director of the CSJ, Christian Guy, explained, warning that problem debt can have a "corrosive impact on people and families," affecting their mental health, relationships and wellbeing.

“Some of the poorest people in Britain are cut off from mainstream banking and have no choice now but to turn to loan sharks and high-cost lenders,” he added.

Certain groups are more liable to problem debt than others, such as the unemployed, single parents, the poorest people who have little disposable income and spend a large proportion of their income on basic living costs (in 2013, one-third of unemployed parents had to borrow to purchase their child’s school uniform), as well as older people. An estimated 1.1 million people over 50 years old are in problem debt.

Another alarming figure cited in the report shows that over 26,000 UK households have been accepted by councils as homeless in the last five years because of rent and mortgage arrears, with over 5,036 becoming homeless last year. Experts fear that this number is likely to increase should interest rates continue to rise.

In 2011, almost half of households in the lowest income decile were spending more than a quarter of their income on debt repayments.

The CSJ study has come to the conclusion that many people in the UK are forced to borrow loans because of low financial resilience. Nearly 4 million British families don't have enough savings to cover their rent or mortgage for more than a month, however.

The study, led by former Labour Party politician and Pensions Minister Chris Pond, said that problem debt carries a major human cost.

“With falling real incomes and increasing costs of basic essentials, many – especially the most vulnerable – are sliding further into problem debt. The costs to those affected, in stress and mental disorders, relationship breakdown and hardship is immense. But so too is the cost to the nation, measured in lost employment and productivity and in an increased burden on public services.”

Meanwhile, it turns out that a large section of society is basically excluded from the mainstream financial sector – some 1.4 million people simply have no transactional bank account, while millions of others do not use their bank account for fear of penalties and overdraft charges, which are often more costly than payday loans.

No wonder the number of people seeking free professional debt advice from charities has been on the rise, reaching 1.7 million people in 2012. Research shows, however, there is an immense gap between the above mention figure and the actual 5.3 million households struggling to meet their credit commitments.

With the rising costs of domestic energy and other major household bills, more households might be pushed into problem debt, the study warns. In 2012 an estimated 1.85 million households were three months in arrears on at least one household bill or payment.

"The 25 percent increase in the cost of living over the past five years combined with job insecurity and low savings mean that many households have been pushed over the edge," the study says.

"Those on a low income are not victims of a housing bubble or an international banking crash, but of a financial system that is rigged against them."

Meanwhile, payday lenders, pawnbrokers and home-collected credit providers lent out 4.8 billion pounds in high-cost credit in 2012, rising sharply from an estimated 2.9 billion pounds in 2009.  

CSJ research emphasizes that young people are the biggest users of payday loans, with one in 10 having taken out a payday loan in the past four years. In particular, the authors of the study have heard from support workers for homeless young people that payday lending is becoming a real problem for this vulnerable group.

"For the most financially excluded, there is often no option but to turn to illegal moneylenders. It is estimated that over 310,000 people borrow money from these criminals each year. Seventy-seven Illegal moneylenders extort money from their victims, often arbitrarily raising interest rates, demanding payments or charging penalties. Their use of violence and intimidation terrorizes people and communities, enforcing a ‘veil of silence’ that allows them to escape detection. This is an inexcusable crime in modern Britain," the report concludes.



Kejatuhan United Kingdom - Datang malapetaka 
dalam Ekonomi United Kingdom . . .

SitiWanMahani - Keadaan ekonomi United Kingdom termasuk perbelanjaan kerajaan, defisit bajet, faedah ke atas hutang, liabiliti yang tidak dibiayai pencen pekerja sektor awam, simpanan persaraan, perbelanjaan pendidikan, kos penjagaan kesihatan, laluan kematian, mitos penjimatan, cukai, perbelanjaan ketenteraan, dasar monetari, inflasi, taraf hidup, pengagihan pendapatan, pengangguran dan kesihatan mental.

Walaupun media arus perdana dan pegawai-pegawai kerajaan boleh cat gambar2 per-tumbuhan ekonomi dan pemulihan kewangan akan berlaku tidak lama lagi, kita akan mengkaji nombor keras dan bukti empirik dan bukannya membuat buta kenyataan.

Dengan defisit mampan tahunan, tahap rekod hutang isi rumah, kos 2 angka kenaikan hidup, jumlah yang mengejutkan liabiliti tidak dibiayai, dasar monetari bencana dan sistem penjagaan kesihatan yang telah digambarkan sebagai “di ambang keruntuhan,” - mudah-mudahan maklumat ini akan dapat membantu orang bersedia diri untuk realiti yang malang . . .

Tidak akan ada pemulihan ekonomi. Sediakan diri anda dengan sewajarnya.

The Fall of the United Kingdom - Coming Catastrophes 
in the UK Economy . . .

The state of the United Kingdom economy including government spending, budget deficits, interest on the debt, unfunded liabilities, public sector worker pensions, retirement savings, educational spending, health care costs, the death pathways, the myth of austerity, taxes, military spending, monetary policy, inflation, standard of living, income distribution, unemployment and mental health.


While the mainstream media and government officials may paint the picture of economic growth and an impending financial recovery just around the corner, we'll examine the hard numbers and empirical evidence instead of making blind assertions.

With unsustainable yearly deficits, record levels of household debt, double digit cost of living increases, staggering amounts of unfunded liabilities, disastrous monetary policy and a health care system that has been described as being "on the brink of collapse," - hopefully this information will help people brace themselves for the unfortunate reality that...

There will be no economic recovery. Prepare yourself accordingly.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...