Wednesday, 11 December 2013

NSA MengGUNAKAN Cookies PengIKLAN Untuk MenJEJAKI pelayar Web tertentu - laporan

Allison Shelley/GettyImages/AFP (think IN pictures @1WORLDCommunity)

Ct1Mahani | SitiWanMahani Agensi Keselamatan Negara Amerika Syarikat (NSA) telah secara senyap-senyap yang menimbangkan alat yang digunakan oleh syarikat-syarikat pengiklanan dalam talian untuk membandingkan sasaran pengawasan dan meningkatkan keupayaan pemantauan, menurut satu laporan berdasarkan dokumen yang diperolehi oleh Edward Snowden .

Slaid pembentangan diluluskan daripada pemberi maklumat NSA untuk Washington Post mendedahkan bahawa kaedah pengesanan yang digunakan oleh laman web dan pengiklan, yang dikenali sebagai ‘Cookies’ juga berfungsi Snoops (pengintip) kerajaan dengan mengenal pasti sasaran yang berpotensi untuk menggodam.

NSA dan rakan sejawatannya dari British, GCHQ, telah secara khusus menemui satu cara untuk menganalisis Cookie Google khusus yang dikenali sebagai “Pref “ Cookie . Walaupun data Pref tidak biasanya termasuk maklumat peribadi pengguna, ia membawa kod yang membenarkan laman web dan penganalisis perisikan untuk menentukan pelawat individu.

Slaid yang menunjukkan bahawa data yang diekstrak daripada Cookies “membolehkan eksploitasi jauh.” Kaedah ini tidak memerlukan NSA untuk menyusun melalui stok penimbal besar metadata ia menuai setiap hari, sebaliknya ia membolehkan penganalisis untuk sasaran pengguna tunggal - teknik yang mana Post berbanding dengan sniper mensasarkan sasaran dengan penunjuk laser.

Selain itu, seorang pengguna iPhone atau Android yang meninggalkan aplikasi pelayar terbuka pada peranti mereka yang sengaja menghantar lokasi tertentu mereka kepada NSA tanpa diberi amaran daripada pengangkut mereka.

“Pada peringkat makro, ‘kami perlu untuk mengesan semua orang di mana-mana untuk pengiklanan’ bermakna ‘kerajaan dapat mengesan semua orang di mana-mana,” kata Chris Hoofnagle, pensyarah di UC Undang-undang Berkley.”Adalah sukar untuk dielakkan.”

Ayat-ayat tersebut yang terus timbul sejak Jun tidak wujud dalam gelembung, sebagai syarikat teknologi telah mula mengetahui. Daniel Castro, seorang penganalisis kanan di Teknologi Maklumat yang berpangkalan di Washington dan Yayasan Inovasi pemikir, menulis dalam kajian baru yang Amerika “keseluruhan industri berteknologi telah dikaitkan dan kini menghadapi serangan balas Global.”

California Lembah Silikon - yang menjadi salah satu yang dominan global industri terima kasih kepada populariti Apple, Google, Facebook, dan lain-lain - kini bersedia untuk kehilangan $ 35 bilion pada pendapatan sebagai pengguna antarabangsa mencari pilihan alternatif untuk mengelakkan memahami NSA itu.

Syarikat awan dijangka mengambil melanda dalam tempoh 3 tahun akan datang kerana kepercayaan terhadap sektor teknologi Amerika Syarikat dilanda kebocoran pengawasan, walaupun penulis laporan itu memberi amaran bahawa kesan sebahagian besarnya bergantung kepada sejauh mana teknik pengawasan masih rahsia digunakan oleh lain2 kerajaan.

“Kesan PRISM kepada syarikat-syarikat mungkin meruncing kerana pengkomputeran awan adalah industri yang berkembang pesat,” Castro menulis. “Ini bermakna bahawa vendor pengkomputeran awan bukan sahaja perlu mengekalkan pelanggan yang sedia ada , mereka perlu giat merekrut pelanggan baru untuk mengekalkan bahagian pasaran . . . Jika syarikat-syarikat Amerika Syarikat kehilangan bahagian pasaran dalam jangka pendek ini, ini akan mempunyai kesan jangka panjang ke atas kelebihan daya saing mereka dalam industri yang baru ini.”

NSA uses Advertisers’ Cookies to track Specific Web 
browsers - report

The US National Security Agency has quietly subverted the tools used by online advertising companies in order to track surveillance targets and improve its monitoring ability, according to a report based on documents obtained by Edward Snowden.

Presentation slides passed from the NSA whistleblower to the Washington Post reveal that the tracking method used by websites and advertisers, known as ‘cookies,’ also serves government snoops by identifying potential targets to hack.

The NSA and its British counterpart, GCHQ, have specifically found a way to analyze a Google-specific cookie known as the “PREF” cookie. While PREF data does not usually include a user’s personal information, it does carry codes that allow websites and intelligence analysts to determine an individual visitor.

The slides indicate that the data extracted from the cookies “enable remote exploitation.” This method does not require the NSA to sort through the massive stockpile of metadata it harvests every day; instead it allows analysts to target a single user – a technique which the Post compared to a sniper aiming at a target with a laser pointer.

Also, an iPhone or Android user who leaves a browser application open on their device may be unwittingly transmitting their specific location to the NSA without being given a warning from their carrier.

“On a macro level, ‘we need to track everyone everywhere for advertising’ translates into ‘the government being able to track everyone everywhere,’” said Chris Hoofnagle, a lecturer at UC Berkley Law. “It’s hard to avoid.”

Such revelations that have continued to surface since June do not exist in a bubble, as technology companies have begun to find out. Daniel Castro, a senior analyst at the Washington-based Information Technology and Innovation Foundation think-tank, wrote in a new study that America’s “entire tech industry has been implicated and is now facing a global backlash.”

California’s Silicon Valley – which became one of the dominant global industries thanks to the popularity of Apple, Google, Facebook, and others – is now poised to lose $35 billion in revenue as international users seek alternative options to avoid the NSA’s grasp.

Cloud companies are expected to take the hit over the next three years as trust in the US technology sector is hit by the surveillance leaks, although the report’s authors warn that the effect will largely depend on the extent of still-secret surveillance techniques employed by other governments.

“The impact of PRISM on US companies may be particularly acute because cloud computing is a rapidly growing industry,” Castro wrote. “This means that cloud computing vendors not only have to retain existing customers, they must actively recruit new customers to retain market share…If US companies lose market share in the short term, this will have long-term implications on their competitive advantage in this new industry.”


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...