Thursday 5 December 2013

Sejumput KEMISKINAN: Berjuta-juta dalam EU yang terpaksa tinggal berdekatan dengan garis roti . . .



SitiWanMahani Lebih 20% peratus daripada penduduk Eropah berisiko kemiskinan. Bulgaria adalah salah satu negara yang paling miskin di EU, dengan hampir separuh penduduknya hidup dekat dengan garis roti.

Romania tidak jauh di belakangnya, di mana 4 daripada 10 mendapati sukar untuk menyara hidup mereka. Dalam yang diselamatkan keluar Greece, sedikit lebih daripada 30% peratus daripada perjuangan penduduk untuk memenuhi permintaan kewangan.

Dan, kira-kira peratusan yang sama orang di Sepanyol dan Itali berada di bawah tekanan daripada langkah-langkah penjimatan yang keras. RT ini Egor Piskunov pergi ke bank makanan di Rom di mana peruntukan penting diedar ke bandar2 yang paling miskin.

Pinch Of POVERTY: Millions in EU forced to LIVE Close to breadline

Over 20 per cent of Europe's population is at risk of poverty. Bulgaria is one of the EU's most impoverished countries, with nearly half its population living close to the bread line. Romania is not far behind, where four out of ten find it hard to make ends meet. In bailed-out Greece, slightly over 30 per cent of the population struggle to meet financial demands. And, about the same percentage of people in Spain and Italy are under pressure from harsh austerity measures. RT's Egor Piskunov went to a food bank in Rome where essential provisions are handed out to the city's poorest.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...