Saturday 17 August 2013

Mesir: Keluarga bersedih menuntut keAdilan untuk mangsa . . .


SitiWanMahani - Mesir: Keluarga bersedih menuntut keadilan untuk mangsa keganasan. Saudara-mara orang yang terbunuh apabila pasukan keselamatan Mesir melancarkan tindakan keras terhadap penyokong Ikhwan Muslimin menyeru untuk keadilan.

Keluarga yang bersedih berkumpul di sekitar yang dilindungi, namun hangus dan rosak mayat lebih daripada 200 orang-orang Mesir, disusun dalam barisan di masjid Al ‘Iman Kaherah. Seorang wanita, berkabung kematian anaknya, berkata: "Anak saya Khalid Abdel Hadi hanya berusia 16 tahun Beliau telah ditembak di kepala oleh penembak curi di Attyarane Street, semalam pada 11:00 Saya berdoa kepada Allah . . . untuk membalas dendam kematiannya. Keadilan akan dilakukan. anak saya hidup padanya”

Seorang perempuan lain berkata: "Orang-orang mati di sini, darah mereka telah tertumpah seluruh Mesir Di mana-mana di Mesir telah dibanjiri dengan darah mereka Insya-Allah, kemenangan adalah berhampiran, kerana darah orang yang mati syahid ini . . ."

Satu lagi berkabung perempuan berkata tentera tidak harus menghidupkan rakyatnya sendiri. “Tentera ini bahawa kita membayar dengan wang kita perlu membuat perang di tempat lain. Tentera hendaklah di sempadan dengan Israel dan tidak memerangi kami. Anda (anti-Mursi) telah menghabiskan satu tahun membantah dan anda tidak mempunyai pertumpahan darah. Mengapa ini hanya berlaku terhadap ‘Sit-in di Rabea al-Adaweya?, "katanya.

Hanya badan-badan yang telah melalui hospital dikira oleh kerajaan, bermakna mayat di masjid akan mungkin tidak pernah dimasukkan ke dalam jumlah kematian rasmi.

Egypt: Grieving families demand justice for victims of violence. Relatives of people killed when Egyptian security forces launched a crackdown against Muslim Brotherhood supporters are calling for justice.

Grieving families gathered around the covered, charred and mutilated bodies of more than 200 Egyptians, laid out in rows in Cairo's Al-Iman mosque. One woman, mourning the death of her son, said: "My son Khalid Abdel Hadi was just 16 years old. He was shot in the head by a sniper on Attyarane Street, yesterday at 11 o'clock. I'm praying to God to avenge his death. Justice will be done. My son lives on."

Another woman added: "These dead people here, their blood has been spilt across Egypt. Everywhere in Egypt has been flooded with their blood. God willing, victory is close, because of the blood of these martyrs."

Another female mourner said the army should not be turning on its own people. "This army that we are paying for with our money should be making war elsewhere. The army should be at the border with Israel and not fighting against us. You (the anti-Mursi) have spent one year protesting and you didn't have bloodshed. Why does this only happen against the sit-ins in Rabea al-Adaweya?," she said.

Only bodies that have passed through hospitals are counted by the government, meaning the corpses at the mosque will probably never be included in the official death toll.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...