Saturday 28 September 2013

Pertembungan polis Israel terhadap lawatan Rakyat Palestin di Al 'Aqsa . . .



SitiWanMahani - BeritaAkhirZAMAN: Pertembungan polis Israel terhadap lawatan Rakyat Palestin di Al 'Aqsa. Polis Israel dikerahkan gas pemedih mata dan bom menyebabkan pengsan untuk menyuraikan penunjuk perasaan Palestin di Old City Jerusalem, Tebing Barat dan Gaza. Rakyat Palestin rali terhadap kemasukan oleh kumpulan-kumpulan Yahudi di bawah polis pengiring perkarangan masjid Al ‘Aqsa.

Palestin menentang ibadat Yahudi di plaza di laman suci Jerusalem dihormati oleh kedua-dua orang Islam dan Yahudi, melihat ia sebagai langkah pertama ke arah menyekat akses kepada kawasan untuk orang Islam dan pengukuhan kawalan Israel ke atas Kota Lama.

Israeli police Clash with Palestinians over Al ‘Aqsa visits

End times NEWS: Israeli police deployed tear gas and stun grenades to disperse Palestinian protesters in Jerusalem's Old City, the occupied West Bank and Gaza. The Palestinians were rallying against the entry by Jewish groups under police escort to the Al ‘Aqsa mosque compound. Palestinians oppose Jewish worship at the plaza of the Jerusalem holy site revered by both Muslims and Jews, seeing it as a first step toward restricting access to the area for Muslims and the strengthening of Israeli control over the Old City.


TOP NEWS Photos: Pertembungan penunjuk perasaan Palestin dengan pasukan keselamatan Israel semasa pertempuran di bandar Tebing Barat Hebron 27 September, 2013. Polis Israel bertempur dengan penunjuk perasaan Palestin di Old City Jerusalem, Semenanjung Gaza dan Tebing Barat pada hari Jumaat, mencerminkan ketegangan yang semakin meningkat terhadap peningkatan dalam lawatan Yahudi ke Masjid Al ‘Aqsa. REUTERS/Mussa Qawasma (WEST BANK - POLITICS CIVIL UNREST RELIGION TPX IMAGES OF THE DAY  - think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Seorang polis sempadan Israel membaling bom menyebabkan pengsan Palestin mencampakkan batu semasa pertempuran di bandar Tebing Barat Hebron September 27, 2013. Polis Israel bertempur dengan penunjuk perasaan Palestin di Old City Jerusalem, Semenanjung Gaza dan Tebing Barat pada hari Jumaat, mencerminkan ketegangan yang semakin meningkat terhadap peningkatan dalam lawatan Yahudi ke Masjid Al ‘Aqsa. REUTERS/Darren Whiteside (WEST BANK - CIVIL UNREST RELIGION MILITARY TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Seorang anggota polis Israel menyamar, berpakaian seperti seorang lelaki tua (C) memegang tongkat sebagai Palestin itu ditangkap (belakang) semasa pertempuran selepas solat Jumaat berhampiran Damsyik Gate di Bandar Lama Jerusalem September 27, 2013. Jurucakap polis Israel berkata pada Jumaat bahawa 10 rakyat Palestin yang ditahan kerana disyaki membaling batu ke arah polis yang telah dikerahkan di Kota Lama dan di kawasan kejiranan Palestin berhampiran Jerusalem, di tengah-tengah ketegangan baru-baru ini ke atas kemasukan Israel pengunjung Yahudi ke tapak Old City, yang menempatkan Masjid Al ‘Asqa, dan yang menghormati orang-orang Yahudi sebagai sisa kuil purba mereka. Juga pada hari Jumaat, polis Israel hanya dibenarkan lelaki Palestin berusia lebih 50 tahun untuk memasuki masjid Al ‘Asqa. REUTERS/Baz Ratner (JERUSALEM - POLITICS RELIGION CIVIL UNREST TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Anggota polis sempadan Israel menahan penunjuk perasaan Palestin semasa pertempuran mengikuti solat Jumaat di kem pelarian Shuafat di Tebing Barat, berhampiran Jerusalem September 27, 2013. Polis Israel bertempur dengan penunjuk perasaan Palestin di Old City Jerusalem, Semenanjung Gaza dan Tebing Barat pada hari Jumaat, mencerminkan ketegangan yang semakin meningkat terhadap peningkatan dalam lawatan Yahudi ke Masjid Al ‘Aqsa. REUTERS/Baz Ratner (WEST BANK - POLITICS CIVIL UNREST RELIGION TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Anggota polis sempadan Israel memaksa Palestin ke dalam kereta kerana mereka menahan beliau semasa pertempuran mengikuti solat Jumaat berhampiran Damsyik Gate di Bandar Lama Jerusalem September 27, 2013. Israeli polis bertempur dengan penunjuk perasaan Palestin di Old City Jerusalem, Semenanjung Gaza dan Tebing Barat pada hari Jumaat, mencerminkan ketegangan yang semakin meningkat terhadap peningkatan dalam lawatan Yahudi ke Masjid Al ‘Aqsa. Militan Palestin dan kumpulan belia telah dipanggil untuk pemberontakan umum sebagai tindak balas kepada kemasukan oleh kumpulan-kumpulan Yahudi di bawah polis pengiring ke tapak suci Jerusalem, yang dihormati oleh kedua-dua orang Islam dan Yahudi. REUTERS/Baz Ratner (JERUSALEM - POLITICS RELIGION CIVIL UNREST TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Ahli-ahli Majlis Keselamatan PBB mengangkat tangan mereka kerana mereka mengundi sebulat suara untuk meluluskan resolusi membasmi senjata kimia Syria semasa mesyuarat Majlis Keselamatan pada 68 Bangsa-Bangsa Bersatu Perhimpunan Agung di New York pada 27 September 2013. REUTERS/Keith Bedford (UNITED STATES - POLITICS TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Ahli-ahli Majlis Keselamatan PBB mengangkat tangan mereka kerana mereka mengundi sebulat suara untuk meluluskan resolusi membasmi senjata kimia Syria semasa mesyuarat Majlis Keselamatan pada 68 Bangsa-Bangsa Bersatu Perhimpunan Agung di New York pada 27 September 2013. REUTERS/Adrees Latif (UNITED STATES - POLITICS TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...