Wednesday 18 September 2013

Seorang wanita menangis kerana dia bersama semula dengan suaminya, yang merupakan salah satu daripada beratus-ratus pekerja Yard . . .

TOP NEWS Photos: Seorang wanita menangis kerana dia bersama semula dengan suaminya, yang merupakan salah satu daripada beratus-ratus pekerja Yard Tentera Laut dipindahkan sementara perlindungan Palang Merah selepas penembak pada Nationals Park baseball stadium berhampiran pemasangan tentera laut yang terjejas di Washington, September 16, 2013. Seorang lelaki berusia 34 tahun melepaskan tembakan di Yard Tentera Laut Amerika Syarikat pada hari Isnin di menembak yang telah meninggalkan 13 orang yang mati, termasuk lelaki bersenjata itu, tidak jauh dari US Capitol dan White House, kata pegawai. Suspek telah dikenal pasti oleh FBI seperti Harun Alexis daripada Fort Worth, Texas. Washington DC Ketua Polis Cathy Lanier memberitahu pemberita bahawa Alexis "telah terlibat dalam tembak menembak dengan pegawai-pegawai polis” apabila dia akhirnya mati. REUTERS/Jonathan Ernst (UNITED STATES - CRIME LAW MILITARY CIVIL UNREST TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Pegawai-pegawai penguatkuasa undang-undang bertindak ke tempat kejadian penembak di Washington Navy Yard di Washington, September 16, 2013. Beberapa orang terbunuh dan cedera apabila sekurang-kurangnya satu lelaki bersenjata melepaskan tembakan di Navy Yard Amerika Syarikat di Washington DC pada Isnin, kata pihak berkuasa. Seorang pegawai Tentera Laut berkata, 4 orang terbunuh dan 8 lagi cedera, tetapi pegawai-pegawai lain yang disyorkan berkata berhati-hati terhadap bilangan orang-orang keadaan itu berubah. REUTERS/Jason Reed (UNITED STATES - CRIME LAW MILITARY TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Pegawai Perkhidmatan Rahsia Amerika Syarikat menahan seorang lelaki selepas dia dilaporkan membaling mercun ke atas pagar Rumah Putih di Washington September 16, 2013. Seorang lelaki melemparkan mercun ke atas pagar utara White House pada hari Isnin, hanya beberapa jam selepas menembak maut mengamuk di ibu kota Amerika Syarikat di mana 13 orang mati, Perkhidmatan Rahsia Amerika Syarikat berkata. REUTERS/Yuri Gripas (UNITED STATES - POLITICS CRIME LAW TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Ahli-ahli Kehormat Royal Guard Dutch membimbing kuda mereka melalui asap tebal dalam satu latihan di hadapan pembentangan bajet Dutch 2014, di pantai Scheveningen September 16, 2013. REUTERS/United Photos/Toussaint Kluiters (NETHERLANDS - ANIMALS POLITICS MILITARY TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)


TOP NEWS Photos: Ahli-ahli Kehormat Royal Guard Dutch membimbing kuda mereka melalui asap semasa latihan di hadapan pembentangan bajet Dutch 2014, di pantai Scheveningen September 16, 2013. REUTERS/United Photos/Toussaint Kluiters (NETHERLANDS - ANIMALS POLITICS MILITARY TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Canselor Jerman Angela Merkel dan pemimpin Kesatuan Demokratik parti Kristian CDU berdiri di hadapan pilihan raya kempen lawatan bas beliau sebelum mesyuarat lembaga CDU di Berlin September 16, 2013. Sekutu Merkel daripada Bavaria Kesatuan Sosial Kristian pihak CSU dihanyutkan ke kemenangan dalam pilihan raya negeri di Bavaria pada hari Ahad, semula pemasangan majoriti mutlak mereka hilang pada tahun 2008 dan menyediakan menunjukkan kekuatan konservatif untuk canselor seminggu sebelum Jerman pergi ke pemilihan. REUTERS/Fabrizio Bensch (GERMANY - POLITICS ELECTIONS TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Canselor Jerman Angela Merkel dan pemimpin Kesatuan Demokratik parti Kristian CDU berdiri di hadapan pilihan raya kempen lawatan bas beliau sebelum mesyuarat lembaga CDU di Berlin September 16, 2013. Sekutu Merkel daripada Bavaria Kesatuan Sosial Kristian pihak CSU dihanyutkan ke kemenangan dalam pilihan raya negeri di Bavaria pada hari Ahad, semula pemasangan majoriti mutlak mereka hilang pada tahun 2008 dan menyediakan menunjukkan kekuatan konservatif untuk canselor seminggu sebelum Jerman pergi ke pemilihan. REUTERS/Fabrizio Bensch (GERMANY - POLITICS ELECTIONS TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Ibu-ibu dan saudara-mara yang lain mati pejuang Free Syrian Army meratap semasa simbolik pengebumian Free Syrian Army di Aleppo, September 15, 2013. Orang menghadiri upacara pengebumian simbolik bagi 23 pejuang Free Syrian Army dari kejiranan Salaheddine yang terbunuh dalam serangan hendap oleh pasukan yang setia kepada Presiden Bashar Al ‘Assad pada Khanasser jalan raya, desa selatan Aleppo. Terdapat percubaan oleh pasukan yang setia kepada Presiden Bashar Al ‘Assad untuk mengawal jalan itu, kerana ia adalah laluan bekalan hanya untuk mereka di dalam bandar, kata aktivis. REUTERS/Saad Abobrahim (SYRIA - POLITICS CIVIL UNREST CONFLICT TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Seorang anggota Briged ‘Ansar Dimachk', sebahagian daripada Briged ‘Asood Allah’ yang beroperasi di bawah Free Syrian Army, menggunakan iPad semasa persediaan untuk menembak mortar buatan sendiri di salah satu daripada ‘battlefronts’ dalam Jobar, Damsyik September 15, 2013. REUTERS/Mohamed Abdullah (SYRIA - POLITICS CIVIL UNREST CONFLICT TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Pejuang Free Syrian Army menjelam ke dalam kolam renang, sebagai pejuang rakan-rakan lain menonton di Aleppo September 16, 2013. REUTERS/Hamid Khatib (SYRIA - POLITICS CIVIL UNREST TPX IMAGES OF THE DAY SOCIETY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Pejuang Free Syrian army berdiri dalam kedudukan yang menembak di Old Aleppo, September 15, 2013. REUTERS/Hamid Khatib (SYRIA - POLITICS CIVIL UNREST CONFLICT TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Bekalan konvoi NATO terbakar selepas ia diserang Hub, kira-kira 25 km (16 batu) dari Karachi, September 15, 2013. Tangki minyak lebih daripada sedozen dan bekas membawa bekalan NATO terbakar selepas konvoi telah diserang oleh roket, polis berkata, menurut Berita akhbar Pakistan. REUTERS/Stringer (PAKISTAN - CIVIL UNREST POLITICS TPX IMAGES OF THE DAY - think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Zebras melompat selepas minum daripada sumber air taman negara Nairobi September 15, 2013. REUTERS/Goran Tomasevic (KENYA - ANIMALS TRAVEL TPX IMAGES OF THE DAY - think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Seorang remaja Yahudi Ultra-Ortodoks menggunakan kaca pembesar untuk memeriksa pelepah palma bagi kecacatan di pasaran di Jerusalem Mea Shearim kejiranan September 15, 2013. Pelepah palma digunakan dalam ritual semasa cuti Yahudi Sukkot, yang bermula pada matahari terbenam Rabu. REUTERS/Baz Ratner (JERUSALEM - RELIGION TPX IMAGES OF THE DAY - think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Lelaki Yahudi Ultra-Ortodoks memeriksa etrogs, atau buah-buahan sitrus, bagi mengintai kecacatan di Jerusalem Mea Shearim kejiranan September 16, 2013. Buah sitrus digunakan dalam ritual semasa cuti Yahudi Sukkot, yang bermula pada waktu matahari terbenam pada hari Rabu. REUTERS/Ammar Awad (JERUSALEM - RELIGION SOCIETY TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Setiausaha Negara Amerika Syarikat, John Kerry (kanan) berjalan dengan Duta Khas Amerika Syarikat untuk Israel dan Palestin Rundingan Martin Indyk (kiri) selepas tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Ben Gurion di Tel Aviv, September 15, 2013. Kerry akan bertemu dengan Perdana Menteri Israel Benjamin Netanyahu kemudian di Jerusalem untuk membincangkan rundingan damai Timur Tengah dan masalah-masalah yang sedang berlaku di Syria. REUTERS/Larry Downing (ISRAEL - POLITICS TPX IMAGES OF THE DAY - think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Pelajar agama Pakistan menghadiri pelajaran di Darul Uloom Haqqania, sebuah seminari Islam dan alma mater beberapa pemimpin Taliban, dalam Akora Khattak, Khyber Pakhtunkhwa wilayah September 14, 2013. Seminari, yang diasaskan pada tahun 1947, kini merupakan salah satu yang terbesar dan paling dihormati institusi Islam di Asia Selatan. Ia merambat kurikulum garis keras berdasarkan ketegangan Deobandi radikal Sunni Islam. Gambar diambil September 14, 2013. To match story PAKISTAN-TALIBAN/REUTERS/Zohra Bensemra (PAKISTAN - POLITICS EDUCATION RELIGION TPX IMAGES OF THE DAY - think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Pekerja Boulder County melihat rumah musnah dalam Jamestown, Colorado, selepas banjir kilat memusnahkan sebahagian besar Bandar itu, September 14, 2013. Komuniti perladangan Colorado sepanjang Selatan Sungai Platte telah diarahkan untuk berpindah lebih awal daripada lonjakan yang diramalkan dalam banjir, yang mungkin telah mendakwa kehidupan yang ke-5 dan telah meninggalkan banyak lagi yang masih belum dijelaskan, pihak berkuasa berkata pada hari Sabtu. REUTERS/Rick Wilking (UNITED STATES - DISASTER ENVIRONMENT TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Armada daripada bancas (yang dibuat di dalam bot) menjalankan evacuees dipindahkan dari rumah mereka akibat pertempuran antara tentera kerajaan dan pemberontak Islam daripada Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF), dilihat semasa matahari terbenam di dermaga di bandar Zamboanga, selatan Filipina 14 September 2013. Pertempuran dipergiatkan pada hari Sabtu di selatan Filipina antara tentera kerajaan dan puak penyangak pemisah Islam, menghancurkan gencatan senjata serta-merta kerana ia adalah untuk pergi ke kesan dan meninggalkan ramai penduduk kehabisan bekalan. Puluhan telah cedera dan lebih daripada 62,000 orang pelarian, dengan beratus-ratus rumah dibakar dan hospital masih dalam kebakaran. REUTERS/Erik De Castro (PHILIPPINES - CIVIL UNREST CONFLICT POLITICS TPX IMAGES OF THE DAY CITYSCAPE MARITIME- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Dua kanak-kanak lelaki memanjat sekeping kayu besar hanyut air surut hanya selepas matahari terbenam di Porteau Cove, British Columbia utara Vancouver September 13, 2013. Gambar diambil September 13, 2013. REUTERS/Andy Clark (CANADA - SOCIETY TRAVEL TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Orang-orang menghadapi polis rusuhan yang cuba untuk menangkap penunjuk perasaan di pusat bandar Bandar Raya Mexico September 13, 2013. Polis menggunakan gas dan air meriam pemedih mata untuk menyuraikan penunjuk perasaan di dataran utama Bandar Raya Mexico pada hari Jumaat, menangkap 31 orang, kerana kerajaan telah mengambil kawalan pusat bersejarah selepas minggu bantahan oleh guru-guru. Polis persekutuan bertempur dengan beberapa penunjuk perasaan kerana mereka membersihkan persegi besar-besaran, atau Zocalo, untuk perayaan pada hari Ahad, apabila Presiden Enrique Pena Nieto adalah kerana membawa peringatan tradisional pertama daripada wira kemerdekaan Mexico. REUTERS/Henry Romero (MEXICO - CIVIL UNREST POLITICS EDUCATION BUSINESS EMPLOYMENT TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Polis rusuhan hadir untuk rakan sekerja yang telah cedera semasa protes di pusat bandar Bandar Raya Mexico September 13, 2013. Polis menggunakan gas dan air meriam pemedih mata untuk menyuraikan penunjuk perasaan di dataran utama Bandar Raya Mexico pada hari Jumaat, menangkap 31 orang, kerana kerajaan telah mengambil kawalan pusat bersejarah selepas minggu bantahan oleh guru-guru. Polis persekutuan bertempur dengan beberapa penunjuk perasaan kerana mereka dibersihkan persegi besar-besaran, atau Zocalo, untuk perayaan pada hari Ahad, apabila Presiden Enrique Pena Nieto adalah kerana membawa peringatan tradisional pertama daripada wira kemerdekaan Mexico. REUTERS/Henry Romero (MEXICO - CIVIL UNREST POLITICS EDUCATION BUSINESS EMPLOYMENT TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Pegawai polis rusuhan Persekutuan ditugaskan bersama-sama sebuah trak rusuhan selepas ahli-ahli yang menarik guru kesatuan CNTE diusir dari Zocalo Square di pusat bandar Bandar Raya Mexico September 13, 2013. Keganasan berlaku di tengah-tengah Mexico City bersejarah pada hari Jumaat seperti puluhan polis rusuhan diusirpaksa ribuan guru yang menarik menduduki Zocalo ikonik di ibu negara hanya beberapa hari sebelum sambutan Hari Kemerdekaan di ibu kota. Melepaskan tembakan gas pemedih mata pada penunjuk perasaan marah, polis rusuhan bersiap sedia menghadapi keganasan kerana mereka disapu ke pusat bandar Bandar Raya Mexico untuk mengambil semula kawalan Zocalo dan jalan-jalan sekitarnya, kemuncak minggu protes yang telah melihat guru menubuhkan sebuah kem bantahan besar-besaran di persegi yang ke-2 terbesar DUNIA. REUTERS/Tomas Bravo (MEXICO - CIVIL UNREST POLITICS EDUCATION BUSINESS EMPLOYMENT TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...