Friday 6 September 2013

Syria: Tentera Turki bersiap Sedia . . .


SitiWanMahani - Syria: Tentera Turki bersiap sedia. 3 kapal perang Rusia menyeberangi Bosphorus pada hari Khamis dalam perjalanan ke Mediterranean timur tengah di tengah kebimbangan yang semakin meningkat ke atas campur tangan tentera yang berpotensi oleh Amerika Syarikat di Syria.

Moscow adalah sekutu utama rejim Syria dan telah mensimpan kehadiran berterusan daripada 4 buah kapal perang di rantau itu. Sementara itu Turki telah menghantar kereta kebal tentera dan kenderaan perisai ke sempadan dengan Syria untuk mengukuhkan unit yang sudah sedia ada.

Di bandar Hatay, pihak berkuasa kesihatan Turki telah menubuhkan hospital lapangan dan khemah-khemah sementara detoksifikasi kimia untuk bersedia ketibaan kemungkinan ramai pelarian. Konvoi tentera tiba di wilayah sempadan Hatay sebagai pihak berkuasa kesihatan Turki mendirikan hospital lapangan dan khemah-khemah sementara detoksifikasi kimia untuk bersedia kemasukan pelarian yang berpotensi.

Syria: Turkish military on standby . . .

Three Russian warships crossed the Bosphorus on Thursday en route to the eastern Mediterranean amid rising concerns over a potential military intervention by the U.S. in Syria.

Moscow is a key ally of the Syrian regime and has kept a constant presence of four warships in the region. Meanwhile Turkey has sent military tanks and armoured vehicles to the border with Syria to reinforce units already there.

In the town of Hatay, Turkish health authorities have set up field hospitals and makeshift chemical detoxification tents to prepare for the possible arrival of large numbers of refugees. The military convoys arrived at the border province of Hatay as Turkish health authorities erected field hospitals and makeshift chemical detoxification tents to prepare for a potential refugee influx.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...