Tuesday 29 October 2013

Penunjuk perasaan terbaring di atas tanah tidak sedarkan diri sebagai polis rusuhan menggunakan gas pemedih mata dan meriam air . . .

TOP NEWS Photos: Penunjuk perasaan terbaring di atas tanah tidak sedarkan diri sebagai polis rusuhan menggunakan gas pemedih mata dan meriam air untuk menyuraikan mereka semasa protes di hadapan bangunan mahkamah di Ankara 28 Oktober 2013. Polis Turki menembak meriam air dan gas pemedih mata pada hari Isnin untuk menyuraikan protes oleh kira-kira 2,000 orang di luar mahkamah atas pengendalian perbicaraan seorang anggota polis yang dituduh membunuh penunjuk awal tahun ini. Pegawai Ahmet Sahbaz dituduh membunuh Ethem Sarisuluk, ditembak mati pada bulan Jun semasa gelombang seluruh negara demonstrasi anti-kerajaan ditolak oleh tindak balas polis sukar untuk protes ke atas pembangunan semula taman di Istanbul. REUTERS/Umit Bektas (TURKEY - POLITICS CIVIL UNREST CRIME LAW TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLD Community)

TOP NEWS Photos: Seorang askar Israel berjalan di hadapan bateri peluru berpandu pemintas Iron Dome dikerahkan di bandar pantai Israel selatan Ashkelon 28 Oktober 2013. Palestin di Gaza menembak 2 roket di Ashkelon pada hari Isnin dan Iron Dome pemintas Israel tembak jatuh satu manakala yang lain jatuh ke dalam laut, seorang jurucakap tentera. REUTERS/Amir Cohen (ISRAEL - CIVIL UNREST MILITARY POLITICS TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Ibu kepada banduan Palestin Hazem Shobair, yang telah ditahan oleh Israel sejak tahun 1994, bertindak balas atas gambar selepas mendengar berita mengenai siaran jangkaan beliau, di Khan Younis di selatan Semenanjung Gaza 28 Okt 2013. Israel mengatakan Shobair didapati bersalah membunuh seorang Israel pada tahun 1994. Israel adalah untuk melepaskan 26 tahanan Palestin di peringkat kedua perjanjian yang ditaja oleh Amerika Syarikat pada bulan Julai yang membawa semula rundingan damai. REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa (GAZA - POLITICS CIVIL UNREST CONFLICT TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLD Community)

TOP NEWS Photos: Tentera Iraq tangkap yang disyaki militan dalam satu serbuan dan operasi mencari senjata di Wilayah Utara Babil, October 27, 2013. Operasi membawa kepada penangkapan tokoh dikehendaki dan yang menyita pelbagai senjata dan peluru, menurut seorang pegawai Tentera Darat Iraq. Gambar diambil 27 Oktober, 2013. REUTERS/Alaa Al-Marjani (Iraq - CONFLICT MILITARY CRIME LAW TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Kanak-kanak Malagasi yang sedang makan di Program Pertubuhan Bangsa-Bangsa Makanan Dunia Bersatu (WFP) inisiatif makan sekolah di de Paul pusat komuniti di Saint Tanjombato, pinggir bandar selatan ibu kota Antananarivo, 28 Oktober, 2013. WFP, dengan kerjasama rakan-rakan, memberi bantuan makanan kepada kanak-kanak miskin untuk menyokong akses kepada pendidikan. Pusat ini menerima kira-kira 927 kanak-kanak berumur antara 5 hingga 18 tahun, yang ibu bapa mendapat sekitar 2000 Madagascan Ariary ($ 1) sehari. Mereka juga menerima pendidikan rendah, tuisyen celik, penyesuaian akademik, latihan profesional dan belajar kemahiran baru. REUTERS, Thomas Mukoya  - (MADAGASCAR - FOOD SOCIETY POVERTY EDUCATION HEALTH TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Peserta jatuh dari kereta roller buatan sendiri mereka selepas terhempas semasa Roller 25 Troli Festival di Medellin 27 Oktober 2013. REUTERS/Albeiro Lopera (COLOMBIA - SOCIETY TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Pejalan kaki memegang ke pos di hadapan seorang wanita jatuh semasa angin kencang di pusat bandar Brussels 28 Okt 2013. Menurut media tempatan, angin boleh mencapai kelajuan sehingga lebih 100 km sejam (62 batu sejam) pada Isnin. REUTERS/Francois Lenoir (BELGIUM - ENVIRONMENT TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Seorang lelaki membantu wanita untuk menyeberangi persegi semasa angin kencang di pusat bandar Brussels 28 Okt 2013. Menurut media tempatan, angin boleh mencapai kelajuan sehingga lebih 100 km sejam (62 batu sejam) pada Isnin. REUTERS/Francois Lenoir (BELGIUM - ENVIRONMENT TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Seorang wanita dan anak perempuannya perjuangan menentang angin kencang dan hujan di pusat bandar Brussels 28 Okt 2013. Menurut media tempatan, angin boleh mencapai kelajuan sehingga lebih 100 km sejam (62 batu sejam) pada Isnin. REUTERS/Francois Lenoir (BELGIUM - ENVIRONMENT TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Kemalangan ombak terhadap rumah api semasa ribut yang mendera Britain dan di mana seorang budak 14 tahun telah dihanyutkan ke laut di Newhaven di Tenggara England 28 Oktober 2013. Ribut kuat di Britain dalam satu dekad mendera wilayah selatan pada hari Isnin, memaksa beratus-ratus pembatalan penerbangan, memotong talian kuasa dan mengganggu rancangan perjalanan berjuta-juta penumpang. Polis berkata, pasukan penyelamat terpaksa membatalkan carian untuk lelaki lewat pada hari Ahad kerana gelombang ganas, disebat oleh angin yang semakin meningkat.REUTERS/Luke MacGregor (BRITAIN - ENVIRONMENT DISASTER TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)


TOP NEWS Photos: Gambar menunjukkan gabungan antena dan yang disyaki dilindungi tingkap (atas) dan kawasan yang sama dalam imej haba diambil dengan kamera inframerah (bawah) di atas bumbung kedutaan Amerika di Berlin 27 Oktober 2013. Sebuah akhbar Jerman berkata pada Ahad bahawa Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama tahu perkhidmatan perisikan beliau mencuri dengar Angela Merkel sebagai lama dahulu seperti 2010, bertentangan dengan laporan bahawa dia telah memberitahu pemimpin Jerman dia tidak tahu. Amerika Syarikat Agensi Keselamatan Negara (NSA) menafikan bahawa Obama telah dimaklumkan mengenai operasi oleh ketua NSA pada tahun 2010, seperti yang dilaporkan oleh akhbar Jerman. REUTERS/Fabrizio Bensch (GERMANY - POLITICS TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)


TOP NEWS Photos: Antena Terbengkalai bekas Agensi Keselamatan Negara (NSA) mendengar stesen pada Teufelsberg bukit, atau Gunung Iblis dilihat sebelah Siegessaeule itu (Victory Column) di Berlin 27 Okt 2013. Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama tahu sejak 2010 perkhidmatan perisikan beliau mencuri dengar pemimpin Jerman Angela Merkel dan juga meminta lebih banyak data ke atas beliau, akhbar yang dilaporkan Oktober 27, 2013, sehari selepas laporan mendakwa beliau memberitahunya dia tidak mempunyai idea. Memetik sumber perisikan Amerika Syarikat biasa dengan operasi untuk telefon bug Merkel, Bild am Sonntag akhbar berkata Amerika Syarikat Agensi Keselamatan Negara (NSA) ketua Keith Alexander dimaklumkan Obama sendiri mengenainya pada tahun 2010. REUTERS/Fabrizio Bensch (GERMANY - POLITICS CITYSPACE TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Seorang lelaki Afghanistan kapak kayu di kedai di Kabul 27 Oktober 2013. (An Afghan man chops wood at his shop in Kabul October 27, 2013. REUTERS/Mohammad Ismail (AFGHANISTAN - SOCIETY TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Seorang budak lelaki menunggang kuda ketika dalam perjalanan ke gereja Reitham, semasa perarakan Leonhard dalam Warngau 27 Oktober 2013. Perarakan Leonhardi Ritt adalah acara tahunan yang bermula pada abad ke-17 untuk berdoa kepada St Leonhard, santa penaung haiwan. REUTERS/Michael Dalder (GERMANY - RELIGION SOCIETY TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Peserta, memakai make-up, menimbulkan gambar untuk di satu perarakan Halloween di Kawasaki, selatan Tokyo, 27 Oktober, 2013. Kira-kira 110,000 penonton hadir untuk menonton perarakan yang dibuat daripada 3,000 orang berpakaian dalam pakaian, menurut penganjur. REUTERS/Yuya Shino (JAPAN - SOCIETY TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity) 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...