Wednesday 9 October 2013

Seorang pelawat berjalan di sepanjang pameran yang bertajuk “Manusia dan Kuasa di Rusia pada abad XIX-XXI” di Muzium Negeri Sejarah Politik Rusia di St Petersburg . . .

TOP NEWS Photos: Seorang pelawat berjalan di sepanjang pameran yang bertajuk “Manusia dan Kuasa di Rusia pada abad XIX-XXI” di Muzium Negeri Sejarah Politik Rusia di St Petersburg, 8 Oktober, 2013. Pameran ini adalah satu projek besar-besaran yang inovatif untuk mewujudkan imej lengkap sejarah politik Rusia 2 abad. Pasukan saintifik muzium bekerja di pameran itu dari 2002 hingga 2013, menurut penganjur. REUTERS/Alexander Demianchuk (RUSSIA - SOCIETY POLITICS TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Satu demonstrasi dari kumpulan yang dipanggil Black Bloc berjalan di luar Dewan Perbandaran semasa protes menyokong mogok guru di Rio de Janeiro Okt 7, 2013. Bantahan itu adalah untuk menuntut perubahan dalam sistem pendidikan negeri dan perbandaran awam. REUTERS/Ricardo Moraes- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Seorang pekerja tunggal berlalu bangunan Capitol Amerika Syarikat di Washington, 8 Oktober, 2013. Dari kacamata beberapa yang pengsan harapan muncul dalam ‘Standoff’ fiskal Amerika Syarikat, kedua-duanya dalam Kongres dan di White House, dengan Presiden Barack Obama berkata beliau akan menerima peningkatan jangka pendek yang berkuasa pinjaman negara untuk mengelakkan lalai. REUTERS/Jason Reed (UNITED STATES - POLITICS TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama bercakap mengenai penutupan kerajaan meneruskan pada sidang berita dari White House Bilik Taklimat di Washington, 8 Oktober, 2013. (U.S. President Barack Obama speaks about the continuing government shutdown during a news conference from the White House Briefing Room in Washington, October 8, 2013. REUTERS/Kevin Lamarque (UNITED STATES - POLITICS BUSINESS TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Pintu perkarangan bas sekolah dikunci selepas pemandu tidak datang kerja pada waktu pagi di Boston, Massachusetts 8 Okt 2013. Datuk Bandar Boston Thomas Menino berikrar untuk menghukum pemandu bas sekolah yang tidak datang kerja pada hari Selasa dalam tindakan buruh bandar menegaskan adalah menyalahi undang-undang, dan yang juga organisasi kesatuan pemandu dikutuk. Sesetengah 33,000 pelajar sekolah awam dan swasta telah meninggalkan untuk mencari laluan alternatif ke sekolah pada hari Selasa selepas kesatuan yang mewakili kira-kira 700 pemandu dan juga diwakili oleh pekerja keluli Syarikat Tempatan 8751 tidak muncul untuk bekerja. REUTERS/Brian Snyder (UNITED STATES - BUSINESS EMPLOYMENT TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Askar berdiri di hadapan 'Bayangan' Sistem Udara tanpa pemandu semasa persembahan rasmi oleh Jerman dan Amerika Syarikat Sistem Udara Kawalan Jauh (UAS) di pangkalan tentera Amerika Syarikat di Vilseck-Grafenwoehr 8 Okt 2013. Drone mempunyai sayap penyebaran 6.90 meter, kelajuan pesawat kira-kira 177 km/h dan ia digunakan terutamanya di Afghanistan. REUTERS/Michaela Rehle (GERMANY - MILITARY TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: U.S. Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama bertindak balas kerana beliau bercakap mengenai penutupan kerajaan semasa lawatan ke Agensi Pengurusan Kecemasan Persekutuan (FEMA) di Washington Oktober 7, 2013. Obama, dalam lawatan ke FEMA pada hari Isnin untuk menyoroti kehilangan perkhidmatan kerajaan kerana penutupan, menggesa Kongres untuk membuka semula kerajaan dan menaikkan had hutang dengan segera. REUTERS/Kevin Lamarque (UNITED STATES - POLITICS TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Seorang pekerja menyediakan makanan untuk diagihkan kepada penduduk dan orang-orang pelarian di bandar Raqqa, timur Syria 7 Okt 2013. Kira-kira 1,000 makanan percuma yang diedarkan kepada orang awam setiap hari, menurut pekerja dapur. REUTERS/Nour Fourat (SYRIA - CIVIL UNREST POLITICS CONFLICT FOOD TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Penduduk memeriksa kerosakan selepas apa yang aktivis katakan adalah serangan udara oleh pasukan yang setia kepada Presiden Syria Bashar Al ‘Assad, di bandar Hammouriyeh di kawasan luar bandar Damsyik 7 Okt 2013. Gambar diambil 7 Oktober, 2013. REUTERS/Msallam Abd Albaset (SYRIA - POLITICS CIVIL UNREST CONFLICT TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Pejuang Free Syrian Army mengambil kedudukan di dalam sebuah rumah yang rosak di Deir Al ‘Zor 7 Oktober 2013. Gambar diambil 7 Oktober, 2013. REUTERS/Khalil Ashawi (SYRIA - POLITICS CIVIL UNREST CONFLICT MILITARY TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...