Monday 28 October 2013

Soalan: 'Mengapa semua ini hanya berlaku kepada kami?' - Penduduk Baghdad putus asa pada Gelombang terbaru Serangan bom kereta . . .



SitiWanMahani - Soalan: 'Mengapa semua ini hanya berlaku kepada kami?' - Penduduk Baghdad putus asa pada gelombang terbaru serangan bom kereta. Sekurang-kurangnya 37 orang telah terbunuh di dalam dan sekitar ibu kota Baghdad Iraq - 10 bom kereta meletup di kawasan-kawasan yang kebanyakannya Syiah Islam, serangan nampaknya diselaraskan. Satu letupan di luar bangunan mahkamah di daerah Al-Shaab utara membakar lebih daripada 15 kereta, membunuh 7 orang awam dan mencederakan ramai lagi.

Salah Al-Shaab bermastautin yang bertanya: "Mengapa semua ini berlaku kepada kami. Dan di mana sang pelaku yang datang dari Mereka tidak boleh menjadi manusia yang melakukan perbuatan itu?.” Dalam kejiranan timur Baghdad Mashtal ini, di mana sebuah bom kereta meletup di tempat letak kereta, saksi yang berkata: “Beberapa orang terbunuh atau cedera Jenayah Apa telah dilakukan orang yang tidak bersalah?"

Di tempat lain, sebuah bom kereta yang disasarkan askar beratur untuk mengumpul gaji mereka di luar sebuah bank kerajaan di bandar utara Mosul. 12 orang terbunuh. Tiada siapa yang mengaku bertanggungjawab terhadap letupan.

Questions: 'Why does all this happen to us?' - Baghdad residents despair at latest wave of car bombings

At least 37 people have been killed in and around the Iraqi capital Baghdad - as ten car bombs exploded in predominantly Shi'ite Muslim areas, in apparently coordinated attacks. A blast outside a court building in the northern Al-Shaab district set on fire more than 15 cars, killing seven civilians and wounding many more.

One Al-Shaab resident asked: "Why does all this happen to us? And where do the perpetrators come from? They can't be human beings who commit such acts." In Baghdad's eastern neighbourhood of Mashtal, where a car bomb exploded in a parking lot, an eyewitness said: "Several people were killed or wounded. What crime have innocent people committed?"

Elsewhere, a car bomb targeted soldiers queuing up to collect their pay outside a government bank in the northern city of Mosul. Twelve people were killed. No-one has claimed responsibility for the blasts.



(Jawapan) Fasad Keganasan: Al-Qaeda menular di seluruh Timur Tengah di tengah-tengah serangan Drone Amerika Syarikat

SitiWanMahani - Satu siri pengeboman telah mengoyakkan melalui Iraq membunuh sekurang-kurangnya 66 orang. Seperti serangan diselaraskan telah menjadi lambang Al Qaeda di negara itu. Usaha-usaha berdarah untuk melemahkan kuasa kerajaan Iraq telah dibuat pada tahun ini yang dahsyat di negara ini sejak 2008. RT ini Gayane Chichakyan menyiasat.

(Answers) Terror Error: Al-Qaeda metastasizes across Middle East amid US drone strikes

A series of bombings has ripped through Iraq killing at least 66 people. Such coordinated attacks have become the hallmark of the country's Al Qaeda cell. Its bloody efforts to undermine the authority of the Iraqi government have already made this year the deadliest in the country since 2008. RT's Gayane Chichakyan investigates.



Ibu Syria: Wanita yang mengangkat Senjata untuk 
Menentang pemberontak . . .

SitiWanMahani - Sebagai kos manusia yang semakin meningkat kenderaan konflik Syria, orang awam yang sedang semakin terperangkap dalam pertempuran. Ada yang kini menghadapi tidak mempunyai pilihan selain daripada untuk mendapatkan dalam tentera dan menuju ke barisan hadapan. RT ini Paula Slier bertemu seorang ibu Syria yang diambil keselamatan kanak-kanak itu ke dalam tangan sendiri.

Mothers of Syria: Women take up arms to fight against rebels

As the human cost of the spiraling Syrian conflict mounts, civilians are being increasingly caught up in the fighting. Some are now facing no other choice than to enlist in the military and head to the front line. RT's Paula Slier met one Syrian mother who's taken the safety of her children into her own hands.


Video Pertama: China memperkenalkan Armada Kapal 
Selam Nuclear . . .

SitiWanMahani - Armada kapal selam nuklear pertama dari PLA China Utara Armada Laut menjalankan latihan ketenteraan seperti yang ditunjukkan oleh rakaman yang dikeluarkan baru-baru ini. Latihan ini bertujuan untuk menguji keupayaan gerakan armada di laut dalam pelayaran, operasi jarak jauh, komunikasi kapal selam dan penyelarasan dengan perang yang lain.

Selain daripada kapal selam berkuasa nuklear, pelbagai pemusnah, kapal-kapal frigat, kapal depot dan helikopter tentera turut terlibat dalam latihan itu, menurut pegawai-pegawai tentera di gerudi.

First Video: China unveils Nuclear Submarine fleet . . .

The first nuclear submarine fleet from PLA North China Sea Fleet carried out a military drill as shown by footage released lately. The drill was aimed at testing the maneuver capability of the fleet in deep-sea navigation, long-distance operation, submarine communication and coordination with other battleships.

Other than nuclear-powered submarines, a wide range of destroyers, frigates, depot ships and military helicopters were also engaged in the drill, according to military officers in the drill.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...