Thursday 7 November 2013

Penunggang kuda melakukan dgn aksi bersenjata utk meraikan ulang thn ke-38 yang kini terkenal ‘Green March’ pd Rabu berhampiran bandar Fes . . .

TOP NEWS Photos: Penunggang kuda melakukan dengan senjata untuk meraikan ulang tahun ke-38 yang kini terkenal ‘Green March’ pada Rabu berhampiran bandar Fes November 6, 2013. Pada tahun 1975, 350,000 Maghribi mengambil bahagian dalam ‘Green March’, demonstrasi bukan ganas yang memaksa Sepanyol untuk melepaskan kawalan yang kini dipertikaikan Sahara Barat. REUTERS/Youssef Boudlal (MOROCCO - SOCIETY ANNIVERSARY TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Pejuang wanita dalam Free Syrian Army dilihat di sepanjang jalan yang rosak dipenuhi dengan sampah sarap di kejiranan Salaheddine Aleppo November 6, 2013. (Female fighters in the Free Syrian Army are seen along a damaged street filled with debris in Aleppo's Salaheddine neighbourhood November 6, 2013. REUTERS/Mahmoud Hassano (SYRIA - POLITICS CIVIL UNREST MILITARY TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Kemalangan terhadap Gelombang depan laut di Wimereux berikutan angin kuat yang mendera utara Perancis 4 November, 2013. (Waves crash against the sea front in Wimereux as strong winds battered northern France November 4, 2013. REUTERS/Pascal Rossignol (FRANCE - ENVIRONMENT TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Gunung Sinabung memuntahkan abu kerana ianya digambarkan dari kampung Simpang 4 di daerah Karo, provinsi Sumatera Utara Indonesia, November 3, 2013. Negara Agensi Mitigasi Bencana (BNPB) mengumumkan pada hari Ahad bahawa status Gunung Sinabung di daerah Karo, Sumatera Utara, telah dibangkitkan daripada “berhati-hati” kepada “amaran” disebabkan oleh peningkatan dalam aktiviti gunung berapi, lapor media tempatan. REUTERS/Roni Bintang (INDONESIA - DISASTER ENVIRONMENT TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Pengawal tentera Congo disyaki pejuang pemberontak M23 yang menyerah diri di kampung Chanzo di wilayah Rutshuru yang berhampiran bandar timur Goma, November 5, 2013. Republik Demokratik M23 kumpulan pemberontak Congo pada Selasa yang dipanggil menamatkan pemberontakan 20 bulan selepas tentera menawan kubu kuat puncak bukit terakhir, meningkatkan harapan untuk keamanan di rantau di mana berjuta-juta telah mati dalam hampir 2 dekad keganasan. REUTERS/Kenny Katombe (DEMOCRATIC REPUBLIC CONGO - CIVIL UNREST MILITARY TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Setiausaha Negara Amerika Syarikat, John Kerry mengambil bahagian dalam lawatan berjalan kaki dari pusat bandar Warsaw dengan Duta Amerika Syarikat ke Poland Stephen Mull (kanan, di samping Kerry), November 5, 2013. REUTERS/Jason Reed (POLAND - POLITICS TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Satu struktur yang dilindungi yang putih digambarkan di atas bumbung kedutaan British di Berlin, November 5, 2013. Dokumen-dokumen yang bocor National Security Agency Amerika Syarikat oleh bekas kontraktor Edward Snowden menunjukkan bahawa agensi pengawasan Britain mengendalikan rangkaian “post pengintip elektronik” dari dalam membuang batu daripada Bundestag dan pejabat canselor Jerman, iaitu Independent melaporkan. Dokumen NSA, bersama-sama dengan gambar-gambar udara dan maklumat mengenai aktiviti mengintip lepas di Jerman, mencadangkan bahawa Britain beroperasi stesen mendengar rahsia sendiri berdekatan dengan Parlimen Jerman, dan pejabat Canselor Angela Merkel di Canselori, dengan menggunakan peralatan berteknologi tinggi ditempatkan di bumbung kedutaan, akhbar British melaporkan. REUTERS/Fabrizio Bensch (GERMANY - POLITICS TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Pejalan kaki berjalan di hadapan kedutaan British di Berlin November 5, 2013. Dokumen-dokumen yang bocor U.S. National Security Agency oleh bekas kontraktor Edward Snowden menunjukkan bahawa agensi pengawasan Britain mengendalikan rangkaian “post pengintip elektronik” dari dalam membuang batu daripada Bundestag dan pejabat canselor Jerman, iaitu Independent melaporkan. Dokumen NSA, bersama-sama dengan gambar-gambar udara dan maklumat mengenai aktiviti mengintip yang lalu di Jerman, mencadangkan bahawa Britain beroperasi stesen mendengar rahsia sendiri berdekatan dengan Parlimen Jerman, dan pejabat Canselor Angela Merkel di Canselori, dengan menggunakan peralatan berteknologi tinggi ditempatkan di bumbung kedutaan, akhbar British yang melaporkan. REUTERS/Fabrizio Bensch (GERMANY - POLITICS TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Toronto Mayor Rob Ford bertiup ciuman ke arah jurugambar kerana dia memberi kanak-kanak melawat pejabat semasa “Ambil Anak Anda untuk Hari Kerja“, di Dewan Bandaraya di Toronto, November 6, 2013. Ford mengakui pada hari Selasa dia telah menhisab kokain yang retak, mungkin “dalam salah satu stupors mabuk saya,” tetapi menegaskan dia tidak penagih dan berkata beliau akan tinggal di pejabat dan bertanding untuk dipilih semula pada tahun hadapan. REUTERS/Mark Blinch (CANADA - POLITICS CRIME LAW TPX IMAGES OF THE DAY – think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama berhenti ketika menyampaikan ucapan pada Akta Penjagaan Mampu (Affordable Care Act), yang dikenali sebagai ObamaCare, pada Penganjur untuk akar umbi Tindakan acara penyokong di Washington, November 4, 2013. REUTERS/Jonathan Ernst (UNITED STATES - POLITICS HEALTH TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Seorang anggota tentera Amerika Syarikat memegang topi beliau sebagai Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama (ghaib) mendarat di dalam Marine One di Walter Reed National Military Medical Center di Bethesda, Maryland, November 5, 2013. Obama akan melawat anggota tentera yang cedera di hospital itu sebelum kembali ke White House lewat petang ini REUTERS/Larry Downing (UNITED STATES - POLITICS MILITARY TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Militan Palestin Hamas membawa badan Khaled Abu Bakra, militan yang lain, semasa pengebumian di Khan Younis di selatan Semenanjung Gaza November 3, 2013. Serangan udara Israel di Semenanjung Gaza pada hari Jumaat membunuh 3 militan, salah seorang daripada mereka Abu Bakra, kumpulan Hamas berkata, beberapa jam selepas pertembungan semalaman membunuh seorang lelaki bersenjata Palestin yang ke-4 dan mencederakan 5 askar Israel. Tentera Israel berkata, pesawat itu menyasarkan terowong di selatan Semenanjung Gaza yang digunakan oleh militan cenderung untuk menyerang Israel, dan menuduh Hamas, pemerintah Gaza, yang melanggar syarat-syarat gencatan senjata mereka. REUTERS/Mohammed Salem (GAZA - POLITICS CIVIL UNREST TPX IMAGES OF THE DAY – think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Warga Palestin duduk di sekeliling api kerana ia memasak teh di dalam rumah mereka semasa pemotong kuasa di utara Semenanjung Gaza November 4, 2013. Loji kuasa tunggal Gaza ditutup penjana pada hari Jumaat kerana kekurangan bahan api, satu langkah yang mungkin akan meningkatkan sudah jam blackout lama di wilayah miskin jangka pantai oleh kumpulan Hamas Islam. Kuasa telah diberikan kepada kawasan-kawasan yang berbeza di wilayah itu pada perubahan 6 jam sejak penutupan. REUTERS/Mohammed Salem (GAZA - ENERGY TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Kerja-kerja Artis pada lukisan daripada pemimpin Palestin Yasser Arafat (kanan) dan akhir Hamas rohani pemimpin Ahmed Yassin (kiri) di bandar West Bank Ramallah November 6, 2013. Arafat telah diracun mati pada tahun 2004 dengan polonium radioaktif, balu Suha beliau berkata pada hari Rabu selepas menerima keputusan ujian forensik Switzerland pada mayat suaminya. REUTERS/Ammar Awad (WEST BANK - POLITICS CRIME LAW TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Setiausaha Negara Amerika Syarikat, John Kerry (kiri) berjabat tangan dengan Perdana Menteri Israel Benjamin Netanyahu di Jerusalem November 6, 2013. (U.S. Secretary of State John Kerry (L) shakes hands with Israel's Prime Minister Benjamin Netanyahu in Jerusalem November 6, 2013. REUTERS/Jason Reed (JERUSALEM - POLITICS TPX IMAGES OF THE DAY – think IN pictures @1WORLDCommunity)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...