Friday 15 November 2013

Sebuah patung Jesus Kristus ‘silhouetted’ terhadap bumbung musnah Katedral Metropolitan daripada ‘Archdiocese of Palo’ . . .

TOP NEWS Photos: Sebuah patung Jesus Kristus ‘silhouetted’ terhadap bumbung musnah Katedral Metropolitan daripada ‘Archdiocese of Palo’, selepas super taufan Haiyan di Central Filipina bandar Palo, kira-kira 15 km (9 batu) berhampiran Tacloban, November 15, 2013 REUTERS/Wolfgang Rattay (PHILIPPINES - DISASTER ENVIRONMENT RELIGION TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Gerardo Alvarez, seorang pengungsi 53 tahun dari Tacloban, kerut dengan kesedihan sementara diikat ke kerusi roda di Brigadier General Benito N. Ebuen Airbase di Cebu November 15, 2013. Alvarez terselamat Typhoon Haiyan tetapi ibu dan adik perempuannya mati dan anak saudara beliau berkata beliau menjadi delusional 5 hari kemudian dan telah berubat. Angka kematian daripada taufan kuat 2 kali ganda dalam sekelip mata dalam satu bandar Filipina sahaja, mencapai 4,000, sebagai helikopter dari pengangkut pesawat Amerika Syarikat dan kapal tentera laut yang lain mula terbang pasukan permakanan, air dan perubatan ke kawasan-kawasan dilanda pada hari Jumaat. REUTERS, Aubrey Belford (PHILIPPINES - DISASTER ENVIRONMENT HEALTH TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Seorang anggota polis membantu untuk bergerak beg2 mayat untuk dikebumikan di kubur besar-besaran selepas kejadian taufan super Haiyan di bandar Tacloban, tengah Filipina 14 November, 2013. Presiden Filipina Benigno Aquino berada di bawah tekanan yang semakin meningkat pada hari Khamis untuk mempercepatkan pengagihan makanan, air dan ubat-ubatan kepada mangsa terdesak taufan yang kuat dan untuk memulihkan kerajaan tempatan lumpuh. REUTERS/Edgar Su (PHILIPPINES - DISASTER ENVIRONMENT OBITUARY TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Mangsa beratur dalam hujan lebat untuk mengenakan telefon bimbit mereka di isyarat penjana kuasa kerajaan selepas kejadian taufan super Haiyan di bandar Tacloban, tengah Filipina November 14, 2013. Presiden Filipina Benigno Aquino berada di bawah tekanan yang semakin meningkat pada hari Khamis untuk mempercepatkan pengagihan makanan, air dan ubat-ubatan kepada mangsa terdesak taufan yang kuat dan untuk memulihkan kerajaan tempatan lumpuh. REUTERS/Edgar Su (PHILIPPINES - DISASTER ENVIRONMENT TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Orang2 memuatkan trak dengan guni beras dari gudang beras yang dimusnakkan, selepas taufan super Haiyan mendera Tacloban City di tengah Filipina November 15, 2013. Angka kematian daripada taufan kuat 2 kali ganda dalam sekelip mata dalam satu bandar Filipina sahaja, mencapai 4,000, sebagai helikopter dari pengangkut pesawat Amerika Syarikat dan kapal tentera laut yang lain mula terbang pasukan permakanan, air dan perubatan ke kawasan-kawasan dilanda pada hari Jumaat. REUTERS, Edgar Su (PHILIPPINES - DISASTER ENVIRONMENT FOOD TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLD Community)

TOP NEWS Photos: Pejuang Free Syrian Army latihan beliau dilihat melalui lubang di dinding di Seif El kejiranan Dawla di Aleppo November 14, 2013. (A Free Syrian Army fighter exercises as he is seen through a hole in a wall in the Seif El Dawla neighbourhood in Aleppo November 14, 2013. REUTERS/Malek Al Shemali (SYRIA - POLITICS CIVIL UNREST CONFLICT TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Seorang pejuang dari Brigade Tawhid, yang beroperasi di bawah Free Syrian Army, menembak sebuah peluru berpandu anti-kereta kebal di Aleppo, November 14, 2013. (A fighter from the Tawhid Brigade, which operates under the Free Syrian Army, fires an anti-tank missile in Aleppo, November 14, 2013. REUTERS/Molhem Barakat (SYRIA - POLITICS CIVIL UNREST CONFLICT TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Seorang lelaki Palestin berjalan di dalam rumahnya yang dibakar di kampung Tebing Barat Sinjil, berhampiran Ramallah November 14, 2013. Peneroka Israel membakar rumah Palestin pada hari Khamis, meninggalkan mesej mengatakan mereka telah membalas dendam kematian seorang askar Israel yang dibunuh oleh Palestin sehari sebelumnya, kata penduduk. Jurucakap polis Israel berkata ia sedang menyiasat serangan itu dan telah mengenal pasti beberapa suspek. REUTERS/Mohamad Torokman (WEST BANK - POLITICS CIVIL UNREST TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Penyokong Hizbullah Lubnan isyarat kerana mereka berarak semasa perarakan keagamaan untuk menandakan Ashura di pinggir bandar Beirut November 14, 2013. Ashura yang jatuh pada hari ke-10 bulan Islam Muharram, memperingati kematian Imam Hussein, cucu Nabi Muhammad Salla'Allahu Alayhi was Sallam, yang terbunuh dalam pertempuran abad ke-7 Kerbala. REUTERS/Sharif Karim (LEBANON - POLITICS RELIGION TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)


TOP NEWS Photos: Seorang wanita Palestin memegang senjata sebagai militan Hamas mengambil bahagian dalam perarakan tentera menandakan ulang tahun pertama konflik 8 hari dengan Israel, di Bandar Gaza November 14, 2013. 8 hari serangan udara Israel ke atas Gaza dan serangan roket Palestin merentas sempadan pada November tahun lepas berakhir dengan satu perjanjian gencatan senjata yang ditaja oleh Mesir menyeru Israel untuk meringankan sekatan ke atas wilayah. REUTERS/Suhaib Salem (GAZA - POLITICS ANNIVERSARY CONFLICT MILITARY TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Palestin Hamas militan berdiri bersebelahan dengan M-75 buatan roket kerana mereka mengambil bahagian dalam perarakan tentera menandakan ulang tahun pertama konflik 8 hari dengan Israel, di Bandar Gaza November 14, 2013. 8 hari serangan udara Israel ke atas Gaza dan serangan roket Palestin merentas sempadan pada November tahun lepas berakhir dengan satu perjanjian gencatan senjata yang ditaja oleh Mesir menyeru Israel untuk meringankan sekatan ke atas wilayah. REUTERS/Suhaib Salem (GAZA - POLITICS ANNIVERSARY CONFLICT MILITARY TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Seorang kanak2 lelaki Palestin dan bapa militan beliau mengambil bahagian dalam pera-rakan tentera menandakan ulang tahun pertama konflik 8 hari dengan Israel, di Bandar Gaza November 14, 2013. Pergerakan Islam Palestin Hamas kelihatan untuk projek imej kekuatan di Gaza pada hari Khamis, menganjurkan satu perarakan terbesar tentera pernah untuk menandakan ulang tahun pertama konflik 8 hari dengan Israel. REUTERS, Suhaib Salem (GAZA - POLITICS CIVIL UNREST TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLD Community)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...