Monday 16 December 2013

3 HARI YG TERUK Ribut Salji melanda Timur Tengah . . .



SitiWanMahani Satu ribut musim sejuk yang teruk menumbuk Timur Tengah untuk hari yang ke-3 pada hari Jumaat dengan membawa salji lebat dan banjir. Di bandar Tebing Barat Ramallah penduduk bergelut untuk berjalan di luar dan timbunan salji menyelimuti jalan-raya. 

Di sesetengah tempat di ISRAEL dan Tebing Barat pejabat-pejabat kerajaan dan sekolah-sekolah ditutup untuk menunggu cuaca musim sejuk. Di Yerusalem pada hari Khamis sekolah dibatalkan kelas dan bas dalam dan di luar bandar yang tidak lagi beroperasi. Salji menyelimuti pokok2 dan Cypress. 

Ianya juga mendera kebanyakan bahagian tengah dan selatan Jordan, menutup pejabat-pejabat kerajaan, menyebabkan gangguan kuasa, menyekat jalan raya dan sifat lembar pengguna jalan raya.

3 DAYS OF SEVERE Snow STORM HITS the MIDDLE EAST

A severe winter storm pounded the Middle East for a third day on Friday bringing with it heavy snow and floods. In the West Bank city of Ramallah residents struggled to walk outside as mounds of snow blanketed the streets. In some parts of Israel and the West Bank government offices and schools were closed to wait out the winter weather. In Jerusalem on Thursday schools cancelled classes and buses in and out of the city were not operating. Snow blanketed palm and cypress trees. It also battered most parts of central and southern Jordan, shutting down government offices, causing power disruptions, blocking roads and stranding motorists.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...