Sunday 15 December 2013

Seorang pegawai polis bertindak balas terhadap penunjuk perasaan semasa protes terhadap pembaharuan tenaga dan kenaikan tambang kereta bawah tanah di Reforma Avenue di Bandar Mexico . . .

TOP NEWS Photos: Seorang pegawai polis bertindak balas terhadap penunjuk perasaan semasa protes terhadap pembaharuan tenaga dan kenaikan tambang kereta bawah tanah di Reforma Avenue di Bandar Mexico 14 Disember 2013. Kongres Mexico pada hari Khamis meluluskan pembaharuan tenaga mercu tanda untuk membuka sektor tenaga negara bermasalah untuk pelaburan swasta, dalam apa yang menandakan terbesar goncangan daripada industri negara yang sakit dalam jangka masa 75 tahun. Pihak berkuasa Mexico City pada hari Jumaat dibangkitkan tambang kereta bawah tanah dari 3 hingga 5 peso peso, peningkatan anggaran sebanyak $ 0.15 sen REUTERS/Edgard Garrido (MEXICO - CIVIL UNREST POLITICS TPX IMAGES OF THE DAY ENERGY BUSINESS– think IN pictures @1WORLD Community)

TOP NEWS Photos: Penunjuk perasaan melemparkan botol2 kaca semasa pertempuran dengan pihak polis pada akhir bantahan terhadap undang-undang keselamatan baru di Madrid 14 Dis, 2013. Kerajaan konservatif Sepanyol bersetuju pada 29 November 2013 untuk menguatkan penalti bagi demonstrasi jalanan yang tidak dibenarkan sehingga mungkin € 600,000 ($ 816,000) denda, tindakan keras yang mendustakan rekod aman protes anti-penjimatan tahun kebelakangan ini. REUTERS/Sergio Perez (SPAIN - CIVIL UNREST POLITICS CRIME LAW TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLD Community)

TOP NEWS Photos: Woodstock, Macaw Hijau yang Besar, menjunam terus dalam rumah di program Foster burung kakak tua di New England eksotik Hidupan Liar Sanctuary, Rhode Island 4 disember 2013. Dipenuhi dengan hampir 500 yang menjerit, ‘Squawking’ burung kakak tua, macaw, burung kakak tua dan pelbagai jenis burung yang lebih kecil seperti burung bayan, ‘Cockatiels’ dan burung cinta, Foster Burung kakak tua adalah yang berkembang maju. Ianya medan 900 1,000 panggilan setahun daripada pemilik burung tidak lagi mampu atau bersedia untuk menjaga haiwan peliharaan mereka. Gambar diambil 4 Disember 2013. REUTERS/Brian Snyder (UNITED STATES - SOCIETY ANIMALS TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLD Community)

TOP NEWS Photos: Anggota polis Palestin setia kepada Hamas mengendalikan bot menjunjung roti, disampaikan kepada orang-orang yang rumah telah dibanjiri dengan air hujan pada hari ribut yang kencang, di utara Semenanjung Gaza 14 Disember 2013. Utara Semenanjung Gaza telah menjadi satu kawasan bencana berikut ribut berais yang membawa kepada pemindahan beratus-ratus keluarga Palestin dari rumah-rumah mereka yang dinaiki air untuk kemudahan UNRWA, Chris Gunness, jurucakap UNRWA, berkata. REUTERS/Mohammed Salem (GAZA - ENVIRONMENT SOCIETY TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLD Community)

TOP NEWS Photos: Palestin berjalan di jalan yang di bandar Tebing Barat Ramallah selepas ribut salji 14 Disember 2013. REUTERS/Mohamad Torokman (WEST BANK - ENVIRONMENT SOCIETY TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLD Community)

TOP NEWS Photos: Yahudi Ultra-Ortodoks menonton tentera Israel di atas suatu kakitangan pembawa perisai di Jerusalem 14 Disember, 2013. Salji Baitulmuqaddis paling teruk selama 50 tahun memaksa pihak berkuasa Israel untuk mengangkat suatu sabat pengangkutan awam larangan Yahudi pada hari Sabtu dan membolehkan kereta api di luar bandar di mana lebuh raya telah ditutup kepada lalu lintas. Askar dalam kereta perisai telah membantu perkhidmatan krew kecemasan untuk cuba memulihkan elektrik beribu-ribu di kawasan Jerusalem dan Menteri Pertahanan Moshe Ya'alon berkata bahawa “tahap ribut itu telah memeranjatkan kami”.REUTERS/Baz Ratner (JERUSALEM - ENVIRONMENT MILITARY TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLD Community)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...