Monday 26 May 2014

Pilihan raya presiden Ukraine TERKINI LIVE . . .



SitiWanMahani -  Pilihan raya awal presiden di Ukraine telah bermula di tengah-tengah menjulang perang saudara dan keruntuhan ekonomi, dicetuskan oleh pengambilalihan kuasa baru-baru ini dan pertikaian dengan rakan dagangan utama Rusia. 2 kawasan timur telah enggan untuk mengambil bahagian dalam pilihan raya.

Tempat-tempat mengundi telah dibuka pada pukul 8 pagi (06:00 GMT) dan akan beroperasi hingga pukul 8 malam.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai pilihan raya presiden tidak selesa di Ukraine RT menyemak yg ini 10 fakta berguna mengenai pengundian presiden Ukraine.

Ahad 25 Mei

05:48 GMT:
3 utama Ukraine pusat sosiologi merancang untuk menjalankan keluar - raya pada 400 stesen undi dipilih. Mereka akan mempersoalkan 45 pengundi di setiap stesen mengenai pilihan yang mereka membuat, menyusun sampel wakil 17,000 pemilih. Ia dijangka bahawa kesilapan statistik tidak akan melebihi 2.5 % peratus.

05:44 GMT:
Mengundi itu diadakan di tengah-tengah operasi berterusan tentera di selatan- timur Donetsk dan Lugansk Kawasan, yang telah menolak penyertaan dalam pilihan raya.

Pengiraan undi akan mengambil masa yang lebih daripada biasa disebabkan oleh elleged 'serangan siber', yang betul-betul dilumpuhkan sistem pengiraan elektronik.

Ukraine presidential election LIVE UPDATES

The early presidential election in Ukraine has started amid looming civil war and economic collapse, precipitated by a recent power takeover and dispute with top trading partner Russia. Two eastern regions have refused to take part in the election.

Polling stations have opened at 8am (06:00 GMT) and will be operating until 8pm.

To learn more about uneasy presidential election in Ukraine check out RT’s 10 useful facts about Ukrainian presidential poll.

Sunday, May 25

05:48 GMT:
Three major Ukrainian sociological centers are planning to conduct exit-polls at 400 selected ballot stations. They will question 45 voters at each station about the choice they made, compiling a representative sample of 17,000 electors. It is expected that the statistical error will not exceed 2.5 percent.

05:44 GMT:
The voting is being held amid ongoing military operations in the south-eastern Donetsk and Lugansk Regions, which have already rejected participation in the election.

The counting of votes will take more time than usual due to an elleged 'cyber-attack', which totally disabled the electronic counting system.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...