Tuesday 27 August 2013

Hanya orang Gila saja yg berkata Orang lain Gila: 'Israel memberikan topeng Gas sebagai kebimbangan berkembang Serangan Kimia dari Syria' . . .


SitiWanMahani - Israel memberikan topeng gas sebagai kebimbangan berkembang serangan kimia dari Syria. Topeng gas telah diedarkan di Israel, sebagai kebimbangan berkembang bahawa keganasan di Syria boleh melimpah ke sempadan.

Langkah itu datang selepas berita bahan kimia yang dikatakan serangan senjata di pinggir Damsyik.

Yang dianggap mempunyai topeng gas adalah langkah berjaga-jaga yang munasabah.

Victor Bracha yang mengumpul topeng gas untuk keluarganya di Jerusalem berkata:. “Kita hidup di kawasan yang gila, di rantau ini, mereka semua gila Ia akan mencukupi untuk satu orang gila untuk menolak butang dan kita tidak akan tahu apa yang boleh berlaku di sini, segala-galanya boleh naik dalam api dalam sesaat.”

Walau bagaimanapun tidak semua orang gembira di diberikan topeng. Seorang wanita berkata: “Saya fikir ia adalah satu kesilapan kerana ini menunjukkan sedikit panik kepada DUNIA dan saya tidak fikir ia adalah tidak perlu.”

Sementara itu, di wilayah Syria Israel-diduduki Golan Heights ketegangan yang memuncak.

Tentera Israel melepaskan tembakan peluru tangki ke Syria, menjaringkan “Melanda langsung.” Pihak tentera berkata ia adalah sebagai tindak balas kepada shell mortar Syria yang melanda Golan Heights.

Israel telah mengancam untuk menembak sasaran sesiapa sahaja merentasi barisan.

Israelis given gas masks as fears grow of chemical attack from Syria. Gas masks have been handed out in Israel, as fears grow that the violence in Syria could spill over the border.

The move came after news of an alleged chemical weapons strike on the outskirts of Damascus.

Most thought having a gas mask was a sensible precaution.

Victor Bracha who was collecting gas masks for his family in Jerusalem said: "We live in a crazy region, in our region, they are all crazy. It would be enough for one crazy person to push a button and we wouldn't know what could happen here, everything could go up in flames in a second."

However not everyone was happy at being given masks. One woman said: "I think it's a mistake because this shows a bit of panic to the world and I don't think it's necessary."

Meanwhile in the Israeli-occupied Syrian territory of Golan Heights tensions are mounting.

Israel's army fired tank shells into Syria, scoring "direct hits." The military said it was in response to a Syrian mortar shell that struck the Golan Heights.

Israel has threatened to target anyone firing across the lines.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...