Monday 19 August 2013

Militan membunuh 24 Anggota Polis di Sinai Mesir sebagai Negara dicengkam oleh keganasan . . .


SitiWanMahani - Militan membunuh 24 anggota polis di Sinai Mesir sebagai negara dicengkam oleh keganasan. Berpuluh-puluh mangsa yang dilaporkan dalam 2 kejadian berasingan di Mesir. Satu adalah penjara gagal rehat percubaan oleh ditahan penyokong Ikhwan Muslim.

Yang lain, militan serangan hendap bas polis di kawasan Sinai yang tidak menentu. Ini berterusan seminggu pertempuran maut di seluruh negara, dengan lebih daripada 800 orang terbunuh dalam pertempuran antara aktivis Islam dan pasukan keselamatan. Bel Trew menyertai studio RT dari Kaherah.

Militants kill 24 policemen in Egypt's Sinai as country gripped by violence. Dozens of casualties are reported in two separate incidents in Egypt. One was a failed prison break attempt by detained Muslim Brotherhood supporters.

The other, a militant ambush of police buses in the volatile Sinai area. This continues a week of deadly fighting across the country, with over 800 people killed in clashes between Islamist activists and security forces. Bel Trew joins RT's studio from Cairo.

Follow us on Google+ http://plus.google.com/+RT

Follow us on Instagram http://instagram.com/rt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...