Sunday 18 August 2013

Tentera Mesir Cuba kepada Akhir Masjid Pengepungan Aman . . .


SitiWanMahani - Tentera Mesir cuba kepada akhir masjid pengepungan aman. Tentera Mesir, yang lewat pada hari Jumaat mengepung masjid Al ‘Fath di tengah-tengah Kaherah, telah memasuki bangunan itu untuk berunding dengan penyokong ditangkap Presiden Mohammed Morsi yang berlindung di dalamnya.

Saksi mengatakan mungkin ada 1000 orang di dalam, yang melarikan diri keganasan Jumaat dan yang berada di bawah pengepungan dari penyokong tentera, dan mengurung diri mereka Mereka mahu dalam jaminan mereka tidak akan ditetapkan oleh orang ramai di luar, dan melakukan tangkapan yang tidak risiko atau penahanan sebelum mereka bersetuju untuk meninggalkan.

Egyptian army tries to end mosque siege peacefully. The Egyptian army, which late on Friday surrounded the al-Fath mosque in central Cairo, has entered the building to negotiate with supporters of arrested President Mohammed Morsi who took refuge inside.

Eyewitnesses say there may be 1000 people inside, who fled Friday's violence and who came under siege from supporters of the army, and barricaded themselves in. Those inside want assurances they will not be set on by the crowds outside, and do not risk arrest or detention before they agree to leave.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...