Thursday 24 October 2013

BERITA yang Paling GEMBIRA bagi Seluruh makhluk di LANGIT dan BUMI, Kejayaan Negara Brunei Darussalam menguatkuasakan pertama Kanun Janayah Syariah . . .



BRUNEI untuk menguatkuasakan undang-undang Syariah . . .

SitiWanMahani - Pembetulan: Undang-undang hanya akan memberi kesan kepada umat Islam. Harus dinyatakan: Di bawah kanun keseksaan Syariah, 3 (1) Kecuali sebagaimana yang diperuntukkan dengan nyata selainnya di dalamnya, Perintah ini hendaklah terpakai kepada orang Islam dan bukan Islam.

Negara Brunei Darussalam menguatkuasakan pertama Kanun Jenayah Syariah 6 bulan dari sekarang.

Ahlul Bayt Baginda Sultan dan Yang Di-Pertuan Negara Brunei Darussalam berkata dalam titah yang kanun keseksaan akan dilaksanakan secara berperingkat dan akan menetapkan rejam bagi penzina, pemotongan untuk kecurian dan sebatan untuk minum arak dan pengguguran.

Raja menyampaikan titah baginda atau ucapan diraja semasa Konvensyen Pengetahuan tahun ini diadakan di Pusat Konvensyen Antarabangsa.

Brunei to enforce Syariah Law in six months . . .

Correction: The laws will only affect Muslims. Should be stated as: Under the Syariah penal code, 3 (1) Save as otherwise expressly provided therein, this Order shall apply to Muslims and non-Muslims.

Brunei Darussalam is enforcing its first Syariah Penal Code six months from now.

Ahlul Bayt His Majesty the Sultan and Yang Di-Pertuan of Brunei Darussalam said in a titah that the penal code will be implemented in phases and will prescribe stoning for adulterers, amputation for theft and flogging for drinking alcohol and for abortion.

The monarch delivered his titah or royal speech during this year's Knowledge Convention held at the International Convention Centre.



SitiWanMahani - Sorotan daripada Hari Kebangsaan 2013. Brunei Times memben-tangkan beberapa sorotan dari 29 Perbarisan Hari Kebangsaan. (Highlights from National Day 2013. The Brunei Times presents some highlights from the 29th National Day Parade).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...