Sunday 3 November 2013

Rumah saya KOTAK! Soaring memaksa SEWA Londoners untuk menyewa Container perkapalan . . .



SitiWanMahani - Rumah saya KOTAK! Soaring memaksa sewa Londoners untuk menyewa Container perkapalan

Amal London telah mengimport bekas keluli dari China dan ditukar ke dalam rumah ‘bargain basement homes’, sebagai sebahagian daripada penyelesaian yang baru untuk mencuba dan menyelesaikan tempat tinggal di tengah-tengah kenaikan sewa di ibu negara British.

My home is a BOX! Soaring rents force Londoners 
to rent Shipping Containers . . .

A London charity has imported steel containers from China and converted them into bargain basement homes, as part of a novel solution to try and solve homelessness amid soaring rents in the British capital.

SitiWanMahani - BATU rumah saya, tetapi ia hanya KOTAK: Soaring memaksa sewa Londoners untuk hidup di dalam bekas penghantaranContainer’. Amal London telah mengimport bekas keluli dari China dan ditukar ke dalam rumah bawah tanah murah, sebagai sebahagian daripada penyelesaian yang baru untuk mencuba dan menyelesaikan tempat tinggal di tengah-tengah kenaikan sewa di ibu negara British.

Asrama di timur London telah tampil dengan idea yang bijak untuk menukar bekas penghantaran dari China ke rumah kos rendah ‘into a tiny low cost home’ dan yang Londoners terdesak.

Walaupun ia hanya sebuah KOTAK BESI, mereka memanggil ia mYpad, walau bagaimana kecil ia, ia adalah rumah yang padat dengan dapur kecil, bilik mandi dan tempat kediaman yang lengkap dengan TV skrin rata dan satu katil single.

Berbaring di atas katil anda, anda hampir boleh bayangkan anda berada di tingkat atas kapal, mungkin salah satu di mana bekasnya diangkut.

Tetapi sebagai mana sewa di London terus meningkat, meletakkan kebanyakan rumah pangsa dan rumah-rumah di luar bidang kuasa ramai orang yang berpendapatan rendah atau faedah, ini boleh menjadi sebahagian daripada penyelesaian.

My home rocks, but it’s only a box: Soaring rents force 
Londoners to live in shipping containers . . .

A London charity has imported steel containers from China and converted them into bargain basement homes, as part of a novel solution to try and solve homelessness amid soaring rents in the British capital.

A hostel in east London has come up with the ingenious idea of converting a shipping container from China into a tiny low cost home for hard up and desperate Londoners.

Although it’s only a steel box, they are calling it mYpad, as notwithstanding how small it is, it’s a compact home with a tiny kitchen, bathroom and living quarters complete with a flat screen TV and a single bed.

Lying on your bed, you could almost imagine you were in a bunk on a ship, perhaps the one on which the containers were transported.

But as rents in London continue to soar, putting most flats and houses out of reach of many people on low incomes or benefits, these may be part of the solution.

Gambar skrin dari RT video (Screenshot from RT video - think IN pictures @1WORLDCommunity)

Kos mYpad hanya £ 75 seminggu. Manakala di beberapa bahagian di UK ini adalah murah tetapi tidak memberikannya (giveaway), di London ia tidak pernah di dengari. Di ibu negara British purata sewa, walaupun dalam kota kecil yang jauh di mana oligarki tidak akan menerokainya, hidup atau mati, adalah sekitar £ 300 seminggu.

Pada 30% daripada gaji minimum, mYpad adalah berpatutan kepada mereka yang memerlukannya. Louise Stephenson yang digunakan untuk tinggal di asrama tetapi akan menjadi salah satu penyewa mYpad pertama.

“Saya rasa ia adalah sukar untuk sesiapa sahaja sekarang untuk mendapatkan penginapan yang selesa pada harga yang baik, tanpa membayar jumlah yang terlalu tinggi sewanya,” katanya kepada RT Sarah Firth.

MYpad adalah ilham ‘brainchild of Timothy Pain’ dan YMCA Forest hostel di Walthhamstow East London. Bekas mendapatkan dihantar ke Tilbury dari China dan kemudian dihantar ke sebuah syarikat untuk memasangnya keluar.

A mYpad costs just £75 a week. While in some parts of the UK this is cheap but not a giveaway, in London it’s unheard of. In the British capital the average rent, even in a distant borough where oligarchs wouldn’t venture, alive or dead, is around £300 a week.

At 30% of the minimum wage, mYpad is affordable to those who need it most. Louise Stephenson used to live in a hostel but will be one of the first mYpad tenants.

“I think it’s difficult for anyone right now to get comfortable accommodation at a good price, without paying extortionate amounts of rent,” she told RT’s Sarah Firth.

MYpad is the brainchild of Timothy Pain and the YMCA Forest hostel in Walthhamstow East London.  The containers get shipped to Tilbury from China and are then sent to a company for fitting out.

Gambar skrin dari RT video (Screenshot from RT video - think IN pictures @1WORLDCommunity)

“Masyarakat mengambil permaidani keluar dari bawah mereka kerana ketika mereka masuk ke dalam kerja mereka tidak mampu untuk tinggal di asrama dan mereka tidak mampu untuk hidup di tempat lain. Ia tidak masuk akal mana-mana moral atau ekonomi”, Pain memberitahu RT.

Setiap kos bekas £ 20,000 dan untuk memulakan dengan ianya akan dibina pada hanya 2 tempat pada tahun 2014, kedua-duanya berkaitan dengan Forest Hostel dan hanya untuk orang muda AMAL yang bekerja dengannya.

Tetapi dengan beberapa pembiayaan daripada Pihak Berkuasa Greater London, adalah diharapkan bahawa persatuan perumahan yang lebih AMAL akan membawa mereka.

Walaupun ada rancangan untuk membina 30 lebih mYpads tahun depan, ini tidaknya walaupun setitik di lautan. Melainkan Britain meningkatkan kadar di mana ia sedang membina berpatutan, rumah baru, maka pada tahun 2020 akan ada kekurangan 2 juta rumah di UK.

Di London ini bermakna bahawa sesetengah orang mungkin tidak mampu rumah mereka sendiri.

“Society takes the carpet out from under them, because the moment they get into work, they can’t afford to live in a hostel and they can’t afford to live anywhere else. It doesn’t make any moral or economic sense,” Pain told RT.

Each container costs £20,000 and to start with they will be built at just two sites in 2014, both of which are connected to the Forest Hostel and are only for young people the charity is working with.

But with some funding from the Greater London Authority, it is hoped that more charitable housing associations will take them on.

While there are plans to build thirty more mYpads next year, this is not even a drop in the ocean. Unless Britain increases the rate at which it is building affordable, new homes, then by 2020 there will be a shortfall of 2 million homes in the UK.

In London this means that some people may never be able to afford a home of their own.


LAHIR Muflis: Ekonomi Negara UK (Bhg1)



SitiWanMahani - Direkodkan daripada Sky News, “LAHIR Muflis: Ekonomi Negara UK. Dilahirkan muflis. Melihat khas di negeri menyedihkan ekonomi UK, dan bagaimana ahli-ahli politik yang tidak serius menangani masalah ini, kerana mereka lebih berminat dalam undi untuk hari ini, maka menyusun keluar masalah-masalah yang akan memberi kesan kepada masa depan ekonomi UK, dengan menolak masalah di jalan-raya untuk orang lain untuk berurusan dengannya.

Terdapat banyak soluitions mudah, mereka mungkin tidak popular, tetapi mereka adalah lebih baik daripada menyelamatkan bank-bank PENIPU dan membuat pembayar CUKAI membayar untuk mereka dan PENIPUAN Ahli-ahli politik, berulang-ulang kali.

Born Bankrupt: State of UK economy (part1)

Recorded from Sky News, “Born Bankrupt: A special look at the depressing state of the UK economy, and how politicians are not seriously tackling the problems, because they are more interested in the votes for today, then sorting out the problems that will affect the future of the UK economy, by pushing problems down the road for someone else to deal with.

There are many simple soluitions, they may not be popular, but they are better than bailing out fraudster banks and making TAXpayers pay for their and politicians FRAUDS, over and over and over again.



Born Bankrupt: State of UK economy (part2) . . .

WatchMoreVideos Current Economic Collapse or hit here: http://www.youtube.com/watch?v=72T0x7FqLk0&list=PL_61FnwcxzutQiZK-BjbmdESI0eMSJiJy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...