Wednesday 20 November 2013

Sekumtum bunga raya dilihat pada tumbuhan melindungi-abu di kampung Mardingding di daerah Karo, wilayah utara Sumatera Indonesia . . .

TOP NEWS Photos: Sekumtum bunga raya dilihat pada tumbuhan melindungi-abu di kampung Mardingding di daerah Karo, wilayah utara Sumatera, Indonesia 19 November, 2013. Gunung berapi terus mengeluarkan abu gunung berapi pada hari Isnin, membuang satu 8,000 m (26,247 kaki) tinggi kepulan ke atmosfera, beribu-ribu penduduk takut banyak letusan kekal di pusat perlindungan sementara, menurut media tempatan. REUTERS/Roni Bintang (INDONESIA - DISASTER ENVIRONMENT TPX IMAGES OF THE DAY - think IN pictures @1WORLD Community)

TOP NEWS Photos: Seorang jurugambar mengambil gambar Gunung Etna Itali, gunung berapi tertinggi dan paling aktif di Eropah, memuntahkan lava kerana ia meletus di pulau selatan Sicily November 17, 2013. Tiada laporan kerosakan atau pemindahan di kawasan itu dan lapangan terbang yang berhampiran Catania telah beroperasi seperti biasa, media tempatan melaporkan. Ini adalah kali ke-16 yang Etna telah meletus pada tahun 2013. Kawah selatan-timur menubuhkan pada tahun 1971, telah menjadi yang paling aktif dalam tahun-tahun kebelakangan ini. REUTERS/Antonio Parrinello (ITALY - ENVIRONMENT SOCIETY TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Rakyat Filipina membawa kotak dengan bantuan daripada bantuan organisasi Amerika Syarikat selepas pesawat Osprey Tentera Laut Amerika Syarikat mendarat di sebuah kampung terpencil berhampiran bandar timur Samar daripada Guiuan November 19, 2013. 10 hari selepas salah satu taufan yang paling kuat pernah dicatatkan, beberapa penduduk kampung-kampung terpencil di wilayah Samar Timur, di mana ribut yang dibuat pendaratan di tengah Filipina, berkata mereka masih menunggu bantuan. Di Filipina menghadapi satu tugas yang besar daripada pembinaan semula Typhoon Haiyan, yang mengorbankan sekurang-kurangnya 3,974 orang dan meninggalkan 1,186 hilang, dengan masyarakat terpencil belum menerima bantuan penting walaupun usaha bantuan antarabangsa secara besar-besaran. REUTERS/Wolfgang Rattay (PHILIPPINES - DISASTER ENVIRONMENT TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Pejuang Free Syrian Army mengambil perlindungan menutup telinga mereka sebagai salah satu pejuang sesama mereka berjalan selepas tembakan mortar ke arah pasukan yang setia kepada Presiden Syria Bashar al-Assad di bandar lama Aleppo November 19, 2013. REUTERS/Molhem Barakat (SYRIA - POLITICS CIVIL UNREST CONFLICT TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Satu pelukan pasangan di kawasan depan rumah jiran mereka semasa mencari barang-barang mereka selepas puting beliung di Washington, Illinois, November 19, 2013. Pekerja penyelamat di bandar Illinois meraih oleh puting beliung kuat telah menyikat melalui bangkai2 pada Selasa di tengah-tengah ribut yang bergerak pantas yang mengorbankan 8 orang di kedua-dua negeri dan boleh menyebabkan $ 1 bilion ('621, 040,864.49) dalam kerosakan harta benda. REUTERS/Jeff Haynes (UNITED STATES - DISASTER ENVIRONMENT TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Rekrut dari presiden rejimen berarak dan mengangkat sumpah di pangkalan tentera di Kiev November 16, 2013. Presiden Viktor Yanukovich telah mengisytiharkan bahawa Angkatan Tentera Ukraine akan memanggil mengerah musim luruh lepas ini. Salah satu yang terbesar republik pasca-Soviet, Ukraine berkata selamat tinggal kepada pengerahan yang diwarisi dari Kesatuan Soviet dengan memberi tumpuan kepada tentera profesional teknologi tinggi berdasarkan model barat. REUTERS/Gleb Garanich (UKRAINE - MILITARY TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Duta Amerika Syarikat Yang baru dilantik ke Jepun Caroline Kennedy (tengah) dilihat melalui tingkap sebuah kereta kuda kerana dia tiba di Istana Imperial di Tokyo, November 19, 2013, untuk membentangkan kelayakan beliau untuk Jepun Maharaja Akihito. Caroline Kennedy, anak perempuan Presiden Amerika Syarikat John F. Kennedy yang dibunuh, tiba di Jepun untuk mengambil pertama kerja berprofil tinggi beliau di pejabat awam, membuat permulaan yang lewat untuk kerjaya politik yang keluarganya terkenal. REUTERS/Issei Kato (JAPAN - POLITICS TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...