Sunday 8 December 2013

Askar ISRAEL menembak mati kanak-kanak lelaki berusia 15 tahun

Doktor Palestin cuba untuk menyelamatkan nyawa seorang anak Palestin Wajeeh Ramahi, 15, di sebuah hospital di bandar Tebing Barat Ramallah, Sabtu 7 Disember, 2013. Wajdi Ramahi dari kem pelarian Jalazoun berhampiran Ramallah berkata anaknya, Wajeeh, telah dibunuh oleh satu tembakan dari belakang Sabtu. Bapa berkata anaknya telah ditembak dari menara tentera Israel di Beit El penyelesaian yang berhampiran. Tentera Israel berkata ia sedang mengkaji laporan itu. (Photo AP – think IN pictures @1WORLD Community)

Ct1Mahani | SitiWanMahani RAMALLAH, Tebing Barat (AP) Saudara-mara mengatakan tentera Israel menembak mati seorang budak lelaki Palestin berusia 15 tahun di Tebing Barat pada hari Sabtu. Wajdi Ramahi dari kem pelarian Jalazoun berhampiran Ramallah berkata anaknya, Wajeeh, telah dibunuh oleh satu tembakan dari belakang.

Ramahi berkata anaknya sedang bermain bola sepak di kawasan sekolah dan kemudian pergi ke kedai runcit yang berhampiran untuk membeli sesuatu untuk minum. Bapa berkata anaknya telah ditembak dari menara tentera Israel di Beit El penyelesaian yang berhampiran. Beliau berkata anaknya telah mati sebaik tiba di hospital Ramallah.

Tentera Israel berkata ia sedang mengkaji laporan itu. Israel dan Palestin kini terlibat dalam rundingan damai backchannel selepas reda 5 tahun.

Palestinians: Soldiers shoot dead 15-year-old boy

RAMALLAH, West Bank (AP) Relatives say Israeli soldiers shot dead a 15-year-old Palestinian boy in the West Bank on Saturday. Wajdi Ramahi from the Jalazoun refugee camp near Ramallah said his son, Wajeeh, was killed by a shot to the back.

Ramahi said his son was playing football on school grounds and then went to a nearby grocery store to buy something to drink. The father said his son was shot from an Israeli army watchtower in the nearby Beit El settlement. He said his son was dead on arrival at a Ramallah hospital.

The Israeli military says it is looking into the report. The Israelis and Palestinians are currently engaged in backchannel peace talks after a five-year lull.

Israeli Soldiers shoot dead 15-year-old boy . . .



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...