Wednesday 28 August 2013

Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: "KAMI TELAH BERIMAN”, sedang mereka tidak diuji lagi? . . .


SitiWanMahani - AkhirZAMAN is finally here . . . Extreme Wether, Earth Changes, Mystery Universe, Wild sun, errors humanHand . . . March 2, 2007, U.S. General Wesley Clark (Ret.), explains that the Bush Administration planned to take out 7 countries in 5 years: Iraq, Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan, Iran (2007 upto 2012)

I'm Telling YOU '4 Star US General Talks the Truth About Middle East Conflicts' by Former 4-Star General and U.S. Presidential . . .
   

Sayangnya ramai diantara orang Islam masih belum menyedarinya dan terleka pula dengan agenda yang diaturkan oleh "PEROSAK" ini. Kerana itu ia dinamakan "FITNAH", penyelewengan KEBENARAN (fakta) dan berita-berita PALSU.

PERKHABARAN yang telah disampaikan kpd kita menunjukkan “Makhluk PEROSAK” yang bakal menghancurkan muka bumi ini amat merbahaya, buas dan rakus seumpama haiwan liar. Mereka memakan apa sahaja yang dijumpai termasuklah bukit bukau dan gunung ganang.

Melakukan keganasan dan kemusnahan seolah- olah mereka itu makhluk gergasi yang cukup menggerunkan. Mereka akan berduyun-duyun (yakni gambaran: terlalu banyak) meluru dari segenap tempat yang tinggi.

Makhluk ini telah lama menguasai DUNIA dan sudah sekian lama pula melakukan pelbagai kerosakan yang dahsyat ke atas muka bumi tanpa kita sedari. Atas alasan kemodenan dan tamadun.

Mereka berada ditiap-tiap tempat yang tinggi (???) dan berduyun-duyun turun menguasai bukit dan lurah. Apakah yang dimaksudkan dengan perkataan tiap-tiap tempat? 

Bermaksud semua, segenap tempat yang tinggi-tinggi adalah milik mereka!

Malah mereka juga adalah SUPER POWER. Amat gagah dan berkuasa, tiada siapa yang mampu menghalangnya. Sebenarnya mereka adalah pemangsa dan kita semua telah pun menjadi mangsa makhluk ini sejak ZAMAN Penjajahan.

Sebagaimana Firman Allah Taala: “Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan:”KAMI TELAH BERIMAN”, sedang mereka tidak diuji lagi? Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang DUSTA”. (QS Al ‘Ankabut, 29: Ayat 2-3)

Jika manusia tahu dan kenal akan makhluk ini, (melalui 'the heart Can See' pandangan mata hati) ia tidak lagi menjadi ujian kepada mereka kerana masing-masing akan kembali kepada agama selepas tanda AkhirZAMAN itu NYATA. Itu merupakan hikmah kenapa hanya sedikit maklumat sahaja yang disampaikan. Sedikit pula hamba Allah yang menyedarinya. Amat sedikit yang terselamat kerana bukan mudah untuk menjaga iman pada masa FITNAH-fitnah menguasai seluruh kehidupan.

Kebanyakan manusia masih mendakwa mereka adalah orang beriman, sedangkan mereka telah menjadi hamba kepada makhluk perosak ini dengan menerima cara hidup, sistem pendidikan dan sistem pemerintahan yang mereka anjurkan (sekular).

Mendiamkan diri membisu seribu bahasa ketika melihat kerosakan agama yang berlaku di depan mata (kerosakan akhlak, sosial dan budi). Sekiranya kita tidak terasa menderita KEPAYAHAN, KEPAHITAN dan KESAKITAN memelihara agama, adakah kita masih menganggap diri kita "Diantara orang-orang yang beriman"???

Wahai Saudara-saudaraku, di Israel ketika ini usaha giat sedang dilakukan untuk menyiapkan kediaman dAJJAL dan rumah ibadat mereka (sembahan syaitan). Masjidil Aqsa dan Masjid Saidina Omar akan dirobohkan untuk memberi laluan kepada pembinaan 'Temple' mereka.

Pembinaan bangunan-bangunan ibadat yang hebat sehebat kepunyaan kerajaan Nabi 'Allah Sulaiman Alayhis Sallam satu ketika dahulu. Mereka impikan sebuah kerajaan besar yang akan mengambil alih peranan USA menguasai DUNIA. Berpusat di Jurusalem setaraf dengan kerajaan King David dan Solomon satu masa dahulu.

Rumah ibadat utama dinamakan Solomon Temple di bukit Moriah dan juga akan menjadi istana dAJJAL nanti. Satu kebetulan pula ayat-ayat Al 'Quran dalan Surah Al 'Kahfi kebanyakannya merujuk kepada perkara ghaib iaitu kisah Ashabul kahfi, Nabi Allah Musa Alayhis Sallam dan Nabi Allah Khaidir Alayhis Sallam, Padang Mahsyar, sikap kufur, perangai golongan Ya'juj dan Ma'juj.

Bayangan dan 'KIASAN' yang disampaikan oleh para Rasul kepada manusia sebenarnya jelas, akan tetapi keupayaan akal manusia yang terhad ditambah pula sikap cintakan DUNIA menyebabkan manusia kebanyakannya gagal mengesan kehadiran makhluk ini.

Tidak semudah itu manusia akan terlepas dari ujian dan hanya mereka yang benar-benar ikhlas dan jujur kepada diri sendiri sahaja yang bakal mendapat sinaran kebenaran. Selebihnya adalah gulungan yang terpedaya.

Hadis dari Abu Darda Radliallahu`Anhu dari Nabi berkata: 
'Barangsiapa yang menghafal 10 pertama dari surah Al 'Kahfi terjaga dari fitnah dAJJAL'. (HR. Muslim, Abu Dawud, Nasai, Tirmidzi)

Fitnah yang dibawa oleh Ya'juj dan Ma'juj itu juga adalah fitnah dAJJAL. Wujud keadaan yang menasabah dan meyakinkan bahawa Ya'juj dan Ma'juj itu telah menyebarkan fitnah yang disebut Fitnah dAJJAL itu.

Daripada Abu Sa’id Al Khudri Radiallahu `Anhu berkata, Bahawasanya Rasulullah Shalallahu Alayhi wa Salam bersabda, 'Kamu akan mengikuti jejak langkah umat-umat sebelum kamu:

* Sejengkal demi sejengkal,

* Sehasta demi sehasta,

* Sehingga jika mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka. 'Sahabat bertanya, 'Ya Rasulullah! Apakah Yahudi dan Nasano yang kau maksudkan?' Nabi Shalallahu Alayhi wa Salam menjawab, 'Siapa lagi jika bukan mereka'. (Riwayat Muslim)

INGATlah Wahai Saudara-saudaraku . . . hanya Fasa ke 4 ini sahaja peluang untuk para Iblis mengumpul pengikutnya seramai mungkin yang akan ke Neraka. Dan FASA ke 4 itu adalah ZAMAN kita berada di dalamnya SEKARANG!!!

Kesimpulannya -- UJIAN (yakni pati kelapa . . . tahu maksudnya)!? Isyarat!!! Nabi SallaAllaahu `Alayhi `waa `Sallam: AWAS!!! . . . yakni “the End Of the HISTORY” pada tahab penghujung Fasa yang ke 4, dalam memasuki ke Fasa yang ke 5.

Sebelum turunnya Nabi Allah Isa bin Maryam dan munculnya Khalifah'Allah Al `Mahdi yang akan memindahkan kita ke fasa yang ke 5. Seterusnya mengakhiri sejarah ketamadunan manusia dan mengalahkan usaha Iblis di peringkat terAkhir ZAMAN MANUSIA.

Mengikut Sabdaan Rasulullah: Fasa pertama bagi umat ini adalah ketika Nabi SallaAllahu `Alayhi `waa `Sallam masih hidup, ZAMAN itu telah berlalu. Rasulullah SallaAllahu `Alayhi `waa `Sallam pernah mengingatkan umatnya yang akan hidup fasa ke 4 ini akan kedatangan ZAMAN fitnah. Fitnah yang paling besar dalam SEJARAH Ketamadunan Manusia yaitu Fitnah Al `Masih Ad `dAJJAL.

dAJJAL tidak akan datang dalam fasa ke 5, kerana fasa ke 5, kekuasaan telah berada di pihak orang `orang yang beriman. dAJJAL juga tidak akan muncul selepas fasa ke 5, kerana selepas itu 'Sejarah Ketamadunan Manusia' sudah tamat!.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...