Friday 2 August 2013

Menyertai Jihad: D' Radikal EU belia barisan hadapan banjir Syria . . .


Menyertai Jihad: D'Radikal EU belia barisan hadapan banjir Syria. Syria dapat melihat kemasukan senjata Eropah, itu jika pemimpin EU membuat keputusan mengenai membekalkan bantuan maut kepada pejuang pemberontak. Khamis adalah tarikh akhir tidak rasmi bagi keputusan yang dibuat ia telah ditubuhkan pada bulan Mei dan melobi untuk oleh UK dan Perancis.

Namun sejak itu menteri-menteri EU seolah-olah telah bertukar hati bimbang dengan peningkatan warga asing yang kini berjuang di negara itu. RT bercakap dengan Dimitri Bontinck, yang anaknya pergi ke Syria untuk menyertai pasukan jihad.

Joining Jihad: Self-radicalized EU youths flood Syria's frontlines

Syria could see the influx of European weaponry, that's if EU leaders make a decision on supplying lethal aid to rebel fighters. Thursday is an unofficial deadline for a decision to be made it was set in May and lobbied for by the UK and France.

However since then EU ministers seem to have had a change of heart concerned by a surge of foreigners now fighting in the country. RT talked to Dimitri Bontinck, whose son went to Syria to join jihadist forces.

Follow us on Google+ http://plus.google.com/+RT

Follow us on Instagram http://instagram.com/rt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...