Friday 2 August 2013

Syria Assad memuji tenteranya, berkata, beliau akan Memenangi perang

Photo: AP Foto ini tidak bertarikh dipaparkan di akaun Instagram rasmi Presiden Syria berupa menunjukkan Bashar Assad melawat dengan askar Baba Armr, wilayah Homs, Syria, pada tahun 2012. Di tengah-tengah pembunuhan beramai-ramai daripada perang saudara Syria, Presiden Bashar Assad telah memeluk setiap alat-alat yang ada pada beliau termasuk media sosial untuk projek keyakinan dan menghantar mesej kepada peminat yang berdedikasi, yang paling baru-baru ini dalam perkhidmatan perkongsian foto Instagram popular penyiaran gambar-gambar dirinya dan terkenal isterinya dikelilingi oleh orang ramai yang mengikutinya (think IN pictures @1WORLDCommunity)

yaSalam - DAMSYIK, Syria (AP) ‘Syria Assad memuji tenteranya, berkata, beliau akan Memenangi perang’ Presiden Syria telah memuji pasukan tentera, mengatakan mereka berjuang yang "Paling sengit" perang tetapi beliau yakin mereka akan menang dalam konflik di negara ini.

Komen Bashar Assad datang dalam satu kenyataan menandakan Hari Tentera Syria pada Khamis. Assad berkata: "Jika kita di Syria tidak yakin kemenangan, kita tidak akan" telah pun dapat menahan "selama lebih 2 tahun.

Lebih daripada 100,000 orang telah terbunuh sejak pemberontakan terhadap pemerintahan 4 dekad keluarga Assad yang bermula pada Mac 2011. Pemberontakan kemudian meningkat ke perang saudara, yang mempunyai berjuta-juta orang tercabut dari rumah mereka.

Kuasa Assad, telah membuat kemenangan yang besar terhadap pemberontak dalam pelbagai bidang utama baru-baru ini, kebanyakannya di wilayah tengah Homs dan berhampiran ibu Negara Damsyik.

Photo: AP Foto ini tidak bertarikh dipaparkan di akaun Instagram rasmi Presiden Syria dan berupa sebagai menunjukkan Bashar Assad melawat pesakit di sebuah hospital tentera di Damsyik, Syria pada tahun 2012. Di tengah-tengah pembunuhan beramai-ramai daripada perang saudara Syria, Presiden Bashar Assad telah memeluk setiap alat-alat yang ada pada beliau termasuk media sosial untuk projek keyakinan dan menghantar mesej kepada peminat yang berdedikasi, yang paling baru-baru ini dalam perkhidmatan perkongsian foto Instagram popular penyiaran gambar-gambar dirinya dan terkenal isterinya dikelilingi oleh orang ramai yang mengikutinya (think IN pictures @1WORLDCommunity)

Syria's Assad lauds his army, says he will win war

yaSalam - DAMASCUS, Syria (AP) The Syrian president has lauded his military troops, saying they are fighting the "fiercest" war but that he is confident they will win in the country's conflict.

Bashar Assad's comments came in a statement marking Syria's Army Day on Thursday. Assad says: "Had we in Syria not been confident of victory, we wouldn't" have been able to resist" for over two years.

More than 100,000 people have been killed since the uprising against the Assad family's four-decade rule began in March 2011. The revolt later escalated into a civil war, which has uprooted millions of people from their homes.

Assad's forces have been making significant gains against the rebels on several key fronts recently, mostly in the central province of Homs and near the capital Damascus.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...