Monday 9 September 2013

Diturunkan ‘Rakaman Kimia Syria' Sebagai Kenderaan Amerika Syarikat kepada tekanan dalam mendahului undi . . .

Aktivis Syria memeriksa mayat orang yang mereka katakan telah dibunuh oleh gas saraf di rantau Ghouta, dalam kejiranan Duma dari Damsyik 21 Ogos 2013. (Syrian activists inspect the bodies of people they say were killed by nerve gas in the Ghouta region, in the Duma neighbourhood of Damascus August 21, 2013. (Reuters/Bassam Khabieh – think IN pictures @1WORLDCommunity)

SitiWanMahani - Diturunkan ‘Rakaman Kimia Syria' Sebagai Kenderaan Amerika Syarikat kepada tekanan dalam mendahului undi. Sebagai hari semakin hampir untuk Kongres Amerika Syarikat untuk mengkaji semula permintaan Presiden Obama untuk menyokong serangan tentera Syria, CNN mendedahkan video yang ditunjukkan kepada Kongres untuk menaja serangan itu, manakala penentang perhimpunan pencerobohan di internet dan mengambil jalan-raya.

Hasil pengundian minggu depan adalah jauh dari tertentu. Pentadbiran dan undang-undang yang menyokong tindakan ketenteraan Obama sedang terbang dalam menghadapi perang letih awam Amerika, lebih separuh daripada mereka adalah terhadap ditarik ke dalam satu lagi perang Timur Tengah, Washington Post-ABC News pengundian menunjukkan.

Penentang adalah vokal dan membedil wakil-wakil mereka dengan e-mel dan panggilan telefon menuntut bahawa mereka menentang pencerobohan mungkin. Bagi sesetengah ahli-ahli Kongres tekanan pengundi adalah tegas, seperti Michael Grimm yang pada mulanya menyokong campur tangan Syria, dan kemudian menjentiknya menjatuhkan diri.

Satu lagi pro-mogok ahli parlimen, Brad Sherman, memberitahu Washington Post: "Saya tidak tahu ahli-ahli Kongres yang e-mel dan panggilan telefon yang memihak kepada ini".

‘Syria Chemical Footage’ Revealed As Pressure Mounts 
Within US Ahead Of vote . . .

As the day draws near for the US Congress to review President Obama’s request to back a Syria military strike, CNN reveals video shown to Congress to sponsor the strike, while opponents of the aggression rally on the internet and take to the streets.

The outcome of the voting next week is far from certain. Obama’s administration and legislators advocating military action are flying in the face of a war-weary American public, more than half of whom are against being drawn into yet another Middle Eastern war, a Washington Post-ABC News poll showed.

Opponents are vocal and are bombarding their representatives with emails and phone calls demanding that they oppose the possible aggression. For some members of Congress voter pressure is decisive, like Michael Grimm who initially supported the Syrian intervention, and then flip flopped.

Another pro-strike lawmaker, Brad Sherman, told the Washington Post: “I don’t know a member of Congress whose e-mails and phone calls are in favor of this”.


Minggu-minggu terakhir juga telah melihat beberapa siri perhimpunan anti-perang di kedua-dua Amerika Syarikat dan di beberapa negara lain. Aktivis di New York membawa tanda-tanda yang berbunyi, “Tiada lagi peperangan untuk keuntungan korporat”  dan “Cut the Pentagon, not food stamps.”

Kumpulan MoveOn.org aktivis bertujuan untuk meningkatkan trend dengan menyiarkan iklan 30 saat, yang menyeru kepada rakyat Amerika bahawa mereka harus petisyen Kongres, melainkan jika mereka mahu satu lagi Afghanistan atau Iraq. “Jangan membawa kita ke jalan ini lagi,” kata komersial.

‘MoveOn says’ iklan mengatakan yang akan disiarkan minggu ini di MSNBC, dengan putaran yang lebih berat sekitar alamat dirancang Obama kepada negara malam Selasa, di mana beliau adalah untuk menjelaskan kedudukannya di Syria.

Gendang perang

Pelobi dari kem pro-serangan juga menyiapkan diri. Amerika berpengaruh Israel Jawatankuasa Hal Ehwal Awam akan menggunakan beratus-ratus aktivis minggu depan untuk menggalakkan tindakan ketenteraan.

“Kami merancang satu usaha melobi utama dengan kira-kira 250 aktivis di Washington untuk bertemu dengan senator dan wakil-wakil mereka,” kata seorang sumber AIPAC memberitahu Reuters pada hari Sabtu.

Bergerak untuk mempengaruhi perhatian awam dari kesan menyerang Syria dengan kewajipan moral untuk berbuat demikian yang datang melalui sumber-sumber yang lain. CNN disiarkan rakaman pada hari Sabtu kerajaan Syria yang didakwa serangan gas sarin.

Rangkaian berita menegaskan bahawa ia tidak dapat mengesahkan bahawa imej-imej grafik orang, yang nampaknya telah diracuni dengan ejen saraf, sememangnya yang disebabkan oleh jelas serangan senjata kimia pada 21 Ogos. Tetapi rakaman dalam pelbagai video telah ditunjukkan untuk memilih ahli-ahli Kongres pada hari Khamis oleh pentadbiran Obama, yang berkata masyarakat perisikan telah memberi mereka dan mengesahkan kesahihannya.

Banyak video adalah antara yang dimuat naik ke Internet ekoran kejadian itu.

“Video Ini akan menyedarkan rakyat Amerika bahawa ini bukan sahaja campur tangan, bahawa ini adalah satu serangan tentera untuk menghentikan bahawa jenis kekejaman,” kata bekas Duta Amerika Syarikat ke PBB Bill Richardson kepada CNN.

Bendera palsu

Amerika Syarikat menegaskan bahawa kerajaan Presiden Syria Bashar Assad bertanggungjawab untuk serangan, yang anggaran Washington yang membunuh lebih daripada 1,400 orang berhampiran Damsyik. Pandangan ini dikongsi secara umum oleh negara-negara seperti Turki dan Arab Saudi, yang menyokong tindakan ketenteraan Amerika Syarikat terhadap Syria, serta oleh banyak daerah-daerah EU yang juga menyalahkan Damsyik, tetapi teragak-agak untuk menerima tindakan ketenteraan.

Walau bagaimanapun, negara-negara lain, termasuk Rusia dan China, ragu-ragu. Presiden Rusia Putin dinyatakan dari segi jelas bahawa Moscow percaya 21 Ogos pembunuhan sebagai provokasi oleh pasukan pemberontak, yang bertujuan mengheret Amerika ke dalam perang Syria.

Obama berkata pada bulan Mac bahawa penggunaan senjata kimia oleh tentera Assad ini akan menjadi garis merah, dan selepas itu Amerika Syarikat akan dipaksa untuk bertindak. Insiden Ogos maut datang hanya sebagai satu pasukan pemeriksa PBB menyiasat kes-kes penggunaan yang dikatakan sebelum ini senjata kimia di Syria.

Syak wasangka bahawa kematian kimia terbaru boleh menjadi operasi bendera palsu sebelum ini digunakan oleh sekumpulan bekas tentera Amerika Syarikat dan perisikan profesional, termasuk bekas NSA Eksekutif Kanan dan pemberi maklumat, Thomas Drake. Penilaian perisikan , yang White House menggeluarkannya untuk menyokong tuduhan terhadap kerajaan Assad, telah ditetapkan di seluruh dasar dan bukannya berdasarkan fakta, kata mereka dalam surat kepada Obama.

Mereka menambah bahawa seawal 13-14 Ogos pemberontak Syria telah diarahkan untuk menyediakan “yang utama, lonjakan tentera yang tidak teratur” dengan peningkatan besar dalam konflik yang dijangka. Mereka diberitahu bahawa pengeboman perang perubahan tentera kerajaan telah datang dan menerima sejumlah besar senjata, dan bahawa mereka akan perlu untuk mengeksploitasi peluang, surat tersebut.

“Kami memilih untuk menganggap bahawa anda telah tidak dimaklumkan sepenuhnya kerana penasihat anda memutuskan untuk memberi anda peluang untuk apa yang dikenali sebagai ‘penafian munasabah’, “penulis berkata, sambil menambah bahawa mereka percaya bahawa Presiden George W Bush telah diletakkan di dalam kedudukan yang serupa, apabila dia membuat keputusan untuk menyerang Iraq atas apa yang kemudian terbukti menjadi maklumat palsu mengenai milik Saddam Hussein senjata pemusnah besar-besaran.

The last weeks have also seen a series of anti-war rallies both in the US and in some other countries. Activists in New York were carrying signs which read, "No more wars for corporate profit" and "Cut the Pentagon, not food stamps.”

The activist group MoveOn.org seeks to bolster the trend by airing a 30-second ad, which calls on Americans that they should petition Congress, unless they want another Afghanistan or Iraq. "Don't lead us down this road again," the commercial says.

MoveOn says the ad will air this week on MSNBC, with a heavier rotation around Obama's planned address to the nation Tuesday night, in which he is to explain his position on Syria.

Drums of war

Lobbyists from the pro-attack camp are also gearing up. The influential American Israel Public Affairs Committee will deploy hundreds of activists next week to promote military action.

"We plan a major lobbying effort with about 250 activists in Washington to meet with their senators and representatives," an AIPAC source told Reuters on Saturday.

Moves to sway public attention from the ramifications of attacking Syria to the moral duty of doing so are coming through other sources as well. CNN aired footage on Saturday of the alleged Syrian government sarin gas attack.

The news network stressed that it could not verify that the graphic images of people, who appear to have been poisoned with a nerve agent, were indeed those caused by the apparent chemical weapon attack on August 21. But the footage in various videos had been shown to select members of Congress on Thursday by the Obama administration, which said the intelligence community had provided them and confirmed their authenticity.

Many of the videos were among those uploaded to the Internet in the wake of the incident.

"That video will sensitize the American people that this isn't just an intervention, that this is a military strike to stop that type of atrocity," former US Ambassador to the UN Bill Richardson told CNN.

False flag

The US insists that the government of Syrian President Bashar Assad is responsible for the attack, which, Washington estimates, killed more than 1,400 people near Damascus. The view was publicly shared by countries like Turkey and Saudi Arabia, which support US military action against Syria, as well as by many EU counties that also blame Damascus, but are hesitant to embrace military action.

However, other countries, including Russia and China, are doubtful. Russia’s President Putin stated in unambiguous terms that Moscow believes the August 21 killings to be a provocation by the rebel forces, which is aimed at dragging America into the Syrian war.

Obama said in March that use of chemical weapons by Assad’s troops would be a red line, after which the US would be compelled to act. The deadly August incident came just as a team of UN inspectors were investigating cases of previous alleged use of chemical weapons in Syria.

Suspicions that the latest chemical deaths could be a false flag operation were earlier used by a group of former US military and intelligence professionals, including former NSA Senior Executive and whistleblower, Thomas Drake. The intelligence assessment, which the White House released to back its accusations against the Assad government, has been fixed around policy rather than based on facts, they said in a letter to Obama.

They add that as early as August 13-14 the Syrian rebels were instructed to prepare “a major, irregular military surge” with a major escalation in the conflict expected. They were told that a war-changing bombing of government forces was coming and received large amounts of weapons, and that they would need to exploit the opportunity, the letter said.

“We choose to assume that you have not been fully informed because your advisers decided to afford you the opportunity for what is commonly known as ‘plausible denial,’” the authors say, adding that they believe that President George W Bush was placed in a similar position, when he decided to attack Iraq over what later proved to be false information concerning Saddam Hussein’s possession of weapons of mass destruction.



SitiWanMahani - Israel enggan mengulas mengenai Syria. Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu telah kekal membisu mengenai campur tangan tentera yang berpotensi oleh Amerika Syarikat di Syria.

Pada mesyuarat kabinet mingguan di Jerusalem dia bersama-sama dengan menteri-menteri lain enggan membuat apa-apa komen mengenai percubaan Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama untuk mendapatkan sokongan bagi mogok terhadap rejim Syria.

Ada mempunyai banyak spekulasi di Israel pada apakah tindakan yang akan berlaku terhadap Damsyik.

Satu penduduk Jerusalem berkata bahawa beliau “menjangkakan Obama akan ditentukan dan melaksanakan janji-janji dan kata-kata beliau tetapi nampaknya tidak akan berlaku. Jika ia ia akan berada pada skala yang sangat kecil.” Beliau percaya bahawa “resolusi kepada masalah ini bergantung kepada Israel dan pada satu titik atau yang lain akan bertindak sama ada selaras dengan Amerika O pada masa akan datang.”

Israel tight-lipped on Syria. Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu has remained tight-lipped about the potential military intervention by the United States in Syria.

At a weekly cabinet meeting in Jerusalem he along with other ministers refused to make any comment on U.S. President Barack Obama's attempts to gain support for a strike against the Syrian regime.

There has much speculation in Israel on what action will take place against Damascus.

One Jerusalem resident said that he "was expecting Obama to be determined and carry out his promises and words but that apparently won't happen. If it does it will be on a very small scale." He believes that "a resolution to the problem depends on Israel and at one point or another will act either in tandem with the Americans O at a later date." 

Al 'Quran dan AkhirZAMAN (September 2013 - Syawwal 1434) 
oleh Maulana Imran N. Hosein Rahmatullahi 'alaih . . .


SitiWanMahani - Maulana Imran N. Hosein Rahmatullahi 'alaih bercakap tentang apa yang sedang kita Alami di DUNIA hari ini: Al 'Quran dan AkhirZAMAN, Mesir dan Arab Saudi, dAJJAL, Ya'juj dan Ma'juj, SYRIA dan Perang BESAR . . .

Maulana Imran N. Hosein Rahmatullahi 'alaih speaks about what is currently happening in the WORLD today: Al 'Quran and the Last Age (AkhirZAMAN), Egypt and Saudi Arabia, Antichrist (dAJJAL), Gog and Magog, Syria and the Big War . . .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...