Monday 9 September 2013

Fikir dalam Gambar AkhirZAMAN 21st Century . . .

TOP NEWS Photos: Para aktivis bermain kad di atas tikar sembahyang di Aleppo September 9, 2013. (Activists play cards on a Muslim prayer mat in Aleppo September 9, 2013. REUTERS/Muzaffar Salman (SYRIA - POLITICS CONFLICT TPX IMAGES OF THE DAY RELIGION CIVIL UNREST - think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Pejuang Free Syrian Army sembahyang berhampiran senjata dalam parit dalam Al ‘Maliha, pinggir bandar Damsyik September 8, 2013. (A Free Syrian Army fighter prays near a weapon in a trench in Al-Maliha, Damascus suburbs September 8, 2013. REUTERS/Raje Alsori (SYRIA - POLITICS CIVIL UNREST CONFLICT MILITARY RELIGION TPX IMAGES OF THE DAY - think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Tentera Israel berdiri di sebelah kepada Iron Dome bateri pemintas peluru berpandu yang diletakkan di pinggir Jerusalem, September 8, 2013. (Israeli soldiers stand next to an Iron Dome missile interceptor battery being positioned on the outskirts of Jerusalem, September 8, 2013.  (Israeli soldiers stand next to an Iron Dome missile interceptor battery being positioned on the outskirts of Jerusalem, September 8, 2013. REUTERS/Ammar Awad (JERUSALEM - CONFLICT POLITICS CIVIL UNREST MILITARY TPX IMAGES OF THE DAY - think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Polis Afghan melihat dekat kawah di tempat serangan berani mati di Maidan Shar, ibu kota wilayah Wardak, 8 September, 2013. Sekurang-kurangnya 4 ejen perisikan Afghan terbunuh dan lebih daripada 100 orang telah tercedera, kerajaan wilayah itu dalam satu kenyataan. REUTERS/Omar Sobhani (AFGHANISTAN - CIVIL UNREST CRIME LAW TPX IMAGES OF THE DAY - think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Seorang anggota polis rusuhan terbakar dari bom molotov cocktail semasa protes menandakan rampasan kuasa tentera 1973 di Santiago, September 8, 2013. 11 September menandakan ulang tahun ke-40 rampasan kuasa di Chile yang diiringi dalam pemerintahan diktator 17 tahun di bawah Jeneral Augusto Pinochet. REUTERS/Ivan Alvarado (CHILE - CIVIL UNREST ANNIVERSARY POLITICS TPX IMAGES OF THE DAY - think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Pejuang Free Syrian Army mengambil kedudukan yang menembak di Ogiwl, Aleppo, September 8, 2013. (A Free Syrian Army fighter takes up a shooting position in Ogiwl, Aleppo, September 8, 2013. REUTERS/Hamid Khatib (SYRIA - POLITICS CIVIL UNREST CONFLICT MILITARY TPX IMAGES OF THE DAY - think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: PlanetSolar Turanor, bot solar terbesar di DUNIA, bergerak di sungai Seine di Epinay-sur-Seine, berhampiran Paris September 8, 2013. PlanetSolar, catamaran dikuasai secara eksklusif oleh tenaga solar, selesai lawatan pertama solar di seluruh DUNIA pada 4 Mei, 2012 selepas perjalanan lebih 60,000 km (37.282 km) dalam 584 hari. REUTERS/Benoit Tessier (FRANCE - SOCIETY ENERGY ENVIRONMENT MARITIME TPX IMAGES OF THE DAY - think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Penduduk menandakan kertas undi mereka di pagi hari Pilihan Raya Persekutuan di pantai Bondi di Sydney September 7, 2013. REUTERS/Daniel Munoz (AUSTRALIA - POLITICS ELECTIONS TPX IMAGES OF THE DAY - think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Pekerja runtuh Istana Kebudayaan selepas dirobohkan oleh letupan di Kunming, Yunnan wilayah September 7, 2013. Bangunan 70 meter tinggi telah menjadi pusat rekreasi bagi penduduk sejak disiapkan pada tahun 1982. REUTERS/Wong Campion (CHINA - SOCIETY TPX IMAGES OF THE DAY - think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Demonstrasi menendang gas pemedih mata yang dilepaskan oleh polis rusuhan di protes semasa Hari Kemerdekaan Brazil di Rio de Janeiro, 7 September 2013. Penunjuk perasaan menggesa kerajaan untuk menyediakan keselamatan yang lebih baik, pendidikan, kesihatan dan perkhidmatan awam. REUTERS/Ricardo Moraes (BRAZIL - CIVIL UNREST POLITICS TPX IMAGES OF THE DAY - think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Pertembungan penunjuk perasaan dengan polis rusuhan semasa protes kerana mereka cuba untuk mendekati satu perarakan tentera pada Hari Kemerdekaan Brazil di Rio de Janeiro September 7, 2013. Penunjuk perasaan menggesa kerajaan untuk menyediakan keselamatan yang lebih baik, pendidikan, kesihatan dan perkhidmatan awam. REUTERS/Ricardo Moraes (BRAZIL - POLITICS CIVIL UNREST TPX IMAGES OF THE DAY - think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Rusuhan polis tembak gas pemedih mata ke arah penunjuk perasaan semasa protes kerana mereka cuba untuk mendekati satu perarakan tentera pada Hari Kemerdekaan Brazil di Rio de Janeiro September 7, 2013. Penunjuk perasaan menggesa kerajaan untuk menyediakan keselamatan yang lebih baik, pendidikan, kesihatan dan perkhidmatan awam. REUTERS/Pilar Olivares (BRAZIL - POLITICS CIVIL UNREST TPX IMAGES OF THE DAY - think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Isyarat penunjuk perasaan Palestin di hadapan polis rusuhan semasa demonstrasi terhadap rundingan damai baru antara Israel dan Palestin, di bandar West Bank Ramallah September 7, 2013. REUTERS/Mohamad Torokman (WEST BANK - POLITICS CIVIL UNREST TPX IMAGES OF THE DAY - think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Issa, berusia 10 tahun, memasang tempurung mortar tempatan buatan tangan di kilang senjata Free Syrian Army di Aleppo, 7 September 2013. Issa bekerja dengan bapanya di kilang selama sepuluh jam setiap hari kecuali pada hari Jumaat. REUTERS/Hamid Khatib (SYRIA - POLITICS CONFLICT CIVIL UNREST TPX IMAGES OF THE DAY - think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Issa, 10 tahun, makan malam bersama keluarga di dalam sebuah kilang senjata Tentera Syria Percuma di Aleppo September 7, 2013. Issa bekerja dengan bapanya di kilang selama sepuluh jam setiap hari kecuali pada hari Jumaat. REUTERS/Hamid Khatib (SYRIA - POLITICS CONFLICT CIVIL UNREST TPX IMAGES OF THE DAY MILITARY - think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Issa, berusia 10 tahun, membawa tempurung mortar di sebuah kilang senjata Free Syrian Army di Aleppo, 7 September 2013. Issa bekerja dengan bapanya di kilang selama sepuluh jam setiap hari kecuali pada hari Jumaat. REUTERS/Hamid Khatib (SYRIA - POLITICS CONFLICT CIVIL UNREST TPX IMAGES OF THE DAY - think IN pictures @1WORLDCommunity)



Firman Allah Ta’ala: “Sesungguhnya Allah tidak akan mengampunkan dosa syirik mempersekutukanNya, dan akan mengampunkan dosa yang lain dari itu bagi sesiapa yang dikehendakiNya (menurut aturan SyariatNya). Dan sesiapa yang mempersekutukan Allah, maka sesungguhnya ia telah melakukan dosa yang besar.” (Surat An ‘Nisa QS4: 48)

Hadis Qudsi yang diriwayatkan oleh Bukhari didalam Sahihnya. Dari Abu Sa'id Al 'Khudri Radhi 'Allahu Anhu. Rasulullah Shalla'Allahu Alayhi wa Sallam bersabda: "Allah berfirman pada hari kiamat: "Wahai Adam!" Adam menyahutnya: “Kami sambut panggilanMu wahai Tuhan kami dan demi kebahagiaan yang Engkau curahkan kepada kami."

Lalu baginda dipanggil lagi dengan 1 panggilan: “Sesungguhnya Allah memerintahkan kepadamu untuk memisahkan rombongan keturunanmu untuk dihantar ke dalam neraka. “Adam bertanya: “Apakah yang dimaksudkan dengan rombongan ke neraka itu?" Allah menjelaskan: "Ambil dari tiap-tiap 1000, 999 orang."

Ketika dilaksanakan perintah itu (terjadilah berbagai peristiwa) seperti orang yang sedang hamil, gugur kandungannya, anak-anak kecil serta merta beruban dan kelihatan orang-orang seakan-akan mabuk tapi sebenarnya mereka tidak mabuk, (hanyalah) gambaran seksaan Allah yang sangat dahsyat (ketika itu).

Orang-orang (yang hadir mendengar pada waktu itu) merasa ngeri sehingga berubah pucat warna muka mereka. Lalu Nabi Shallaalahu Alayhi wa Sallam menerangkan: "Diambil dari Ya'juj dan Ma'juj 999 dan dari kamu 1.

Jika kamu dibandingkan dengan orang yang sangat ramai itu, ibarat sehelai bulu berwarna hitam yang terdapat pada seekor lembu jantan yang berwarna putih. Sesungguhnya aku mengharapkan agar kamu menempati 1/4 penghuni syurga. “Lalu kami semuanya bertakbir tanda gembira. Kemudian baginda menyambung lagi: “Menempati satu 1/3 penghuni syurga.”

Lalu kami bertakbir lagi tanda gembira. Kemudian baginda menyambung lagi: “Menempati separuh penghuni syurga."  Maka kami pun bertakbir lagi.” (Hadis riwayat Al 'Bukhari)

“J  A  M  A'  A  H”  . . .

'Remember: "Don't let YOURSELF Left by the Train"

Ibnu Majah meriwayatkan dari 'Auf bin Malik, sabda Rasulullah Shallallabu Alayhi wa Sallam, “Kaum Yahudi telah terpecah menjadi 71 golongan. 1 golongan di antaranya masuk surga, dan 70 lainnya masuk neraka.

Kaum Nasaro (eropa) telah terpecah menjadi 72 golongan. 71 di antaranya masuk neraka, dan hanya 1 golongan yang masuk surga.

Demi Allah Yang Menggenggam jiwaku, sesungguhnya umatku benar-benar akan terpecah menjadi 73 golongan.

1 golongan di antaranya masuk surga dan - 72 lainnya masuk neraka.

Seseorang bertanya, 'Ya Rasul Allah, siapakah yang masuk surga itu, menurut anda Beliau menjawab,  “Jamaah.”
(Hadits ini diriwayatkan pula oleh As-Sakhawi-dalamAI-Maqashid, AI-Hasanah hlm 158.159 Dan juga diriwayatkan Al Ajaluuni dalam Kasyful Khafa', 1/369.370)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...