Saturday 19 October 2013

Jemaah Islam berkumpul di atas di dataran Arafat Gunung Rahmat, Jabal Arafat Semasa kemuncak Ibadah haji tahunan . . .

TOP NEWS Photos: Jemaah Islam berkumpul di atas di dataran Arafat Gunung Rahmat, Jabal Arafat Semasa kemuncak Ibadah haji tahunan, berhampiran bandar suci Mekah 14 Okt 2013. Dianggarkan 2 juta umat Islam di Mekah, Arab Saudi, pada pagi Isnin untuk permulaan haji tahunan. REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa (SAUDI ARABIA - RELIGION SOCIETY TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Seorang wanita dari mazhab Islam An-Nadzir berjalan ke Eid al-Adha solat beramai-ramai di Mawang Lake di daerah Gowa, Provinsi Indonesia Sulawesi Selatan, 14 Oktober, 2013. Ahli-ahli mazhab kecil yang dikenali sebagai warna An-Nadzir rambut mereka, hidup asas pertanian dan perikanan, mengutuk militan dalam apa jua bentuk, dan percaya dalam keselamatan tanpa diskriminasi dan hidup dalam keadaan aman damai dengan orang lain. Gambar yang diambil Oktober 14, 2013. REUTERS/Yusuf Ahmad (INDONESIA - RELIGION SOCIETY TPX IMAGES OF THE DAY – think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Orang-orang dengan unta mereka ‘Silhouetted’ terhadap matahari terbenam kerana mereka menunggu pelanggan di pasar haiwan ternakan di pinggir Lahore 14 Okt 2013. Umat ​​Islam di seluruh DUNIA sedang bersiap sedia untuk menyambut perayaan tahunan Eid al-Adha atau Ibadah Korban, yang menandakan berakhirnya musim haji, menyembelih kambing, biri-biri, lembu dan unta untuk memperingati kesediaan Nabi Allah Ibrahim Alayhis Salam untuk mengorbankan anaknya untuk menunjukkan ketaatan kepada Allah. Eid al-Adha di Pakistan jatuh pada 16 Oktober. REUTERS/Mani Rana – think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Singa putih menjilat labu dipenuhi dengan ayam di Ouwehands Dierenpark di Rhenen pada 19 September 2013. Dalam usaha untuk merangsang tingkah laku semula jadi haiwan, zoo suapan mereka makanan yang mereka perlu bekerja. AFP PHOTO/ANP LEX VAN LIESHOUT – think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Model menunjukkan semasa pratonton media pada 25 September, 2013 59.6-karat merah jambu berlian yang akan dilelong oleh Sotheby di bandar Switzerland Geneva pada bulan November pada harga meminta rekod banyak $ 60 juta (49 juta euro). “Star Pink”, satu dalaman sempurna bujur-potong berlian merah jambu terang, akan menjadi berlian yang paling berharga yang pernah ditawarkan yang di lelong, kata Sotheby. AFP PHOTO/FABRICE COFFRINI – think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Ahli keluarga dan rakan-rakan Murith berjalan di landasan yang betul ke arah Istana Gruyeres dengan sekumpulan lembu untuk rindya (satu perkataan dialek untuk kembali ke dataran) pada hari terakhir musim ini di Gruyeres, barat Switzerland, 12 Okt 2013. Semasa ragut musim panas, bermula pertengahan Mei hingga pertengahan Oktober, generasi yang ke-5 keluarga Murith menghasilkan gunung padang keju Gruyere tersendiri. Setiap roda keju mempunyai berat di antara 25-40 kilogram, dan mengambil masa sekurang-kurangnya 6 bulan untuk matang. Kira-kira 200 roda yang dihasilkan setiap tahun daripada susu unpasteurized daripada kumpulan beliau lembu dan dijual dalam negara. Gambar diambil 12 Oktober 2013. REUTERS/Denis Balibouse (SWITZERLAND - AGRICULTURE SOCIETY FOOD ANIMALS TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Lembu meragut bunga dandelion di padang Prooveta pada hari pertama musim ini di Gruyeres, barat Switzerland, 8 Mei, 2013. Semasa ragut musim panas bermula pertengahan Mei hingga pertengahan Oktober, generasi yang ke-5 keluarga Murith menghasilkan gunung padang keju Gruyere tersendiri. Setiap roda keju mempunyai berat di antara 25-40 kilogram, dan mengambil masa sekurang-kurangnya 6 bulan untuk matang. Kira-kira 200 roda yang dihasilkan setiap tahun daripada susu ‘unpasteurized’ daripada kumpulan lembu beliau dan dijual dalam negara. Gambar diambil 8 Mei 2013. REUTERS/Denis Balibouse (SWITZERLAND - AGRICULTURE SOCIETY FOOD TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Pelajar dari Huo Yuanjia Seni Mempertahankan Diri Sekolah melaksanakan untuk pelawat semasa sesi latihan Wushu di kampus mereka di Tianjin pada 29 September 2013. Sekolah yang menempatkan lebih daripada 1500 pelajar seni mempertahankan diri dari seluruh China mendakwa telah memenangi lebih 1000 pingat dalam pertandingan antarabangsa dan kebangsaan. AFP PHOTO/Mark RALSTON – think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Fakulti perubatan pelajar tahun pertama dilihat selepas senior menyembur mereka dengan pelbagai jenis sos, cecair, tepung dan telur sebagai sebahagian daripada tradisi tahunan semasa perayaan untuk menghormati pemimpin mereka Saint Lucas di Universiti Granada di Granada, selatan Sepanyol 17 Oktober, 2013. REUTERS, Pepe Marin (SPAIN - SOCIETY EDUCATION TPX IMAGES OF THE DAY – think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Pelawat-pelawat menanti untuk menjadikan di persimpangan semasa Central Park menaiki pengangkutan di New York 16 Oktober 2013. Kuda Park Central dan menaiki kereta, selama beberapa dekad pengalaman ikonik New York bersama-sama dengan persembahan Broadway atau lawatan ke Empire State Building, sedang menghadapi kepupusan. 3 minggu sebelum November 5 pilihan raya mayoral di bandar ini, calon-calon atas kedua-dua sokongan berakhir amalan dan mengatakan mereka adalah terbuka kepada alternatif, seperti menggantikan kuda dengan kereta elektrik 8 kerusi. Gambar diambil pada 16 Oktober 2013. REUTERS/Adrees Latif (UNITED STATES - ANIMALS SOCIETY POLITICS ELECTIONS TRAVEL TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Pelawat membawa kepada lawatan rasmi, yang telah digantung pada penutupan kerajaan 16 hari, di Capitol Amerika Syarikat di Washington, 17 Oktober, 2013. Kongres Amerika Syarikat pada Rabu meluluskan perjanjian 11 jam untuk menamatkan penutupan kerajaan separa dan tarik balik ekonomi terbesar di DUNIA dari ambang lalai hutang bersejarah yang boleh mengancam bencana kewangan. REUTERS, Jonathan Ernst (UNITED STATES - POLITICS BUSINESS TRAVEL TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Lon Snowden, bapa kepada Edward Snowden, seperti yang ditunjukkan dalam imej kekal ini dari rakaman TV Reuters, bercakap kepada pemberita di John F. Kennedy International Airport di New York, 16 Oktober 2013, tidak lama selepas kembali ke Amerika Syarikat dari lawatan selama seminggu dengan anak beliau di Moscow. Lon Snowden berkata pada hari Rabu bahawa bekas perisik US kontraktor agensi mempunyai banyak rahsia untuk berkongsi dan perlu tinggal di Rusia untuk memastikan kisah benar yang diceritakannya. REUTERS/Reuters TV (UNITED STATES - POLITICS PROFILE TPX IMAGES OF THE DAY – think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Pejuang Free Syrian Army menembak sebuah peluru berpandu anti-kereta kebal ke arah apa yang FSA berkata adalah lokasi yang dikawal oleh pasukan yang setia kepada Presiden Syria Bashar al-Assad di timur Hama desa 17 Okt 2013. REUTERS/Ismail Altaftanazi (SYRIA - POLITICS CIVIL UNREST CONFLICT TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Pejuang Free Syrian Army dikumpulkan di dalam sebuah gua di kampung Maaret al-Naaman, di Idlib 17 Oktober 2013. REUTERS/Loubna Mrie (SYRIA - POLITICS CIVIL UNREST CONFLICT MILITARY TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Polis rusuhan membantu rakan2 mereka yang cedera semasa protes di sepanjang Lebuhraya Pan-Amerika, yang telah disekat oleh penunjuk perasaan asli, dalam Mondomo, 17 Oktober, 2013. Beratus-ratus penunjuk perasaan asli disekat Lebuhraya Pan-Amerika antara Cali dan Popayan, menuntut untuk perjanjian tertentu, mereka berkata kerajaan tidak memuaskan, seperti hak untuk tanah pemilikan, kesihatan dan pembaharuan pendidikan, dilaporkan media tempatan. REUTERS/Jaime Saldarriaga (COLOMBIA - CIVIL UNREST SOCIETY POLITICS TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Seorang lelaki lari selepas penunjuk perasaan anti-kerajaan membakar sebuah kereta polis selepas bantahan menyokong mogok guru di Rio de Janeiro 15 Oktober 2013. Protes menuntut perubahan dalam sistem pendidikan negeri dan perbandaran awam. REUTERS/Ricardo Moraes (BRAZIL - CIVIL UNREST EDUCATION POLITICS TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Penduduk kampung berdiri berhampiran sebahagian daripada lebuh raya yang rosak di Getafe, Bohol sehari selepas gempa bumi melanda tengah Filipina 16 Oktober 2013. Angka kematian akibat gempa bumi Filipina meningkat kepada 107 pada hari Rabu, sebagai penyelamat menggali melalui runtuhan gereja dan hospital untuk mencari banyak mangsa. REUTERS/Erik De Castro (PHILIPPINES - DISASTER TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Pemandangan sebahagian daripada lebuh raya yang rosak di Getafe, Bohol sehari selepas gempa bumi melanda tengah Filipina 16 Oktober 2013. Angka kematian akibat gempa bumi Filipina meningkat kepada 107 pada hari Rabu, sebagai penyelamat menggali melalui runtuhan gereja dan hospital untuk mencari banyak mangsa. REUTERS/Erik De Castro (PHILIPPINES - DISASTER TPX IMAGES OF THE DAY– think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Penduduk berjalan lalu menara loceng gereja musnah dalam Tubigon, Bohol, sehari selepas gempa bumi melanda tengah Filipina 16 Okt 2013. Angka kematian akibat gempa bumi yang kuat di tengah Filipina telah meningkat kepada hampir 100, pegawai-pegawai berkata pada hari Rabu, dan penyelamat telah menggali melalui runtuhan gereja dan hospital untuk mencari banyak mangsa. REUTERS/Erik De Castro (PHILIPPINES - DISASTER ENVIRONMENT SOCIETY TPX IMAGES OF THE DAY – think IN pictures @1WORLDCommunity)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...