Friday 4 October 2013

Wanita suspek maut ditembak di Capitol Hill . . .



SitiWanMahani - Wanita suspek maut ditembak di Capitol Hill. Kejar-mengejar kereta di Washington berakhir dengan tembakan di Capitol Hill dengan suspek wanita ditembak mati dan pegawai-pegawai polis cedera. Rakaman telah muncul daripada mengejar kereta yang merebak panik di Washington dan berakhir dengan tembakan.

Suspek wanita ditembak mati dan seorang kanak-kanak satu tahun di dalam kenderaan itu telah diambil ke dalam jagaan perlindungan. Ia bermula apabila sebuah kereta hitam cuba untuk melepasi halangan keselamatan di White House sebelum menuju ke Capitol Hill di mana ia ‘crashed’.

Kawasan ini telah diletakkan di kuncian sebagai Perkhidmatan Rahsia bekerja dengan pihak polis untuk meneruskan suspek. Beberapa butiran telah muncul mengenai motif walaupun polis nampaknya telah menolak keganasan.

Ketua Polis Cathy Lanie menjelaskan:

“Semua maklumat yang kita ada sekarang adalah ini tidak kelihatan dalam apa-apa cara kemalangan, ini adalah satu usaha yang panjang, terdapat beberapa kenderaan yang merempuh, terdapat pegawai-pegawai yang telah melanda dan 2 perimeter keselamatan yang cuba untuk dilanggar,” katanya.

2 pegawai cedera telah dibawa ke hospital dan dikatakan dalam keadaan baik. Jurucakap perkhidmatan rahsia Ed Donovan berkata kakitangannya bertindak “dengan sewajarnya.” -pegawai masih belum mengesahkan sama ada suspek bersenjata.

Senat adalah dalam sesi sebagai tembakan yang dilepaskan, dikunci sementara kemudian diangkat hanya satu jam selepas ia dimulakan.

Woman suspect shot deadly at Capitol Hill

A car chase in Washington ended in gunfire at Capitol Hill with a female suspect shot dead and police officers injured. Footage has emerged of the car chase which spread panic in Washington and ended in gunfire.

The female suspect was shot dead and a one-year-old girl in the vehicle has been taken into protective custody. It began when a black car attempted to breach security barriers at the White House before heading to Capitol Hill where it crashed.

The area was put on lockdown as Secret Services worked with the police to pursue the suspect. Few details have emerged about the motive though police appear to have ruled out terrorism.

Police chief Cathy Lanie explained:

"All the information we have right now is this does not appear to be in any way an accident, this was a lengthy pursuit, there were multiple vehicles that were rammed, there were officers that were struck, and two security perimeters that were attempted to be breached," she said.

Two injured officers were taken to hospital and are said to be doing fine. Secret service spokesman Ed Donovan said his staff acted "appropriately." Officials have yet to confirm whether the suspect was armed.

The Senate was in session as the shots were fired, a temporary lock down was lifted just one hour after it was initiated . . .

OBAMA membatalkan perjalanan ke Bali untuk APEC . . .


SitiWanMahani - Obama membatalkan perjalanan ke Bali untuk APEC (Obama Cancels Bali trip for APEC).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...