Friday 22 November 2013

Rasa tidak puas hati di Kyiv selepas keputusan KERAJAAN untuk menggantung PERJANJIAN EU . . .



SitiWanMahani - Berikutan keputusan kerajaan Ukraine untuk menggantung perjanjian penting dengan Kesatuan Eropah (EU/Kesatuan Eropah) dan sebaliknya memberi tumpuan kepada memulihkan hubungan dengan Rusia, orang ramai berkumpul di dataran pusat Kyiv untuk membantah.

Penunjuk perasaan melaungkan “Ukraine adalah Eropah” dan melambai bendera kedua-dua Ukraine dan EU. Lebih 1000 orang datang ke dataran utama untuk menunjukkan sokongan mereka bagi integrasi Eropah. Orang ramai berarak sehingga Pentadbiran Presiden tetapi telah dihalang oleh bas banyak polis rusuhan.

Salah seorang yang tidak dikenali orang ramai berkata: “Kami mahu tahap yang sama hidup sebagai EU, perlindungan yang sama hak asasi manusia, menghormati orang Malah ia adalah masa yang bersejarah, kerana kira-kira apa arahan Ukraine mengambil untuk masa depan, bagi yang banyak. tahun akan datang -  ia kini yang sedang memutuskan Dan ia adalah sangat penting, kerana jika ia tidak Eropah, ia adalah Rusia, Malangnya, kita tidak boleh tinggal di suatu tempat di tengah-tengahnya”.

EU (Kesatuan Eropah) Ketua Dasar Luar Catherine Ashton melahirkan kekecewaan dengan keputusan Ukraine.

Discontent in Kyiv after government decision 
to suspend EU agreement . . .

Following the Ukrainian government's decision to suspend a landmark agreement with the European Union (EU) and instead focus on restoring ties with Russia, crowds gathered in Kyiv's central square to protest.

The protesters chanted "Ukraine is Europe" and waved both Ukrainian and EU flags. Over 1000 people came to the main square to show their support for European integration. The crowd marched up to the President's Administration but were blocked by bus-loads of riot police.

One unidentified member of the crowd said: "We want the same level of life as the EU's, the same protection of human rights, respect towards people. In fact it's a historical moment, because about what direction Ukraine takes for the future, for many years ahead - it's now that is being decided. And it's very important, because if it's not Europe, it's Russia, Unfortunately, we can't stay somewhere in the middle."

EU foreign policy chief Catherine Ashton expressed disappointment with Ukraine's decision.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...