Saturday 7 December 2013

‘Jangan sekali-kali naik kapal terbang lagi’: Jet Jumbo akan membatalkan pendaratan yang didera ribut Angin Silang UK (VIDEO)

AFP Photo/Marwan Naamani (think IN pictures @1WORLD Community)

SitiWanMahani - Beberapa kapal terbang di seluruh Britain terpaksa membatalkan pendaratan dan diarahkan semula ke lapangan terbang lain 100 mph angin mendatang-kan malapetaka di negara ini, memaksa beratus-ratus penerbangan ditunda. Rakaman dramatik pendaratan gagal Boeing - 777 muncul dalam talian.

Rakaman amatur telah muncul seorang Emirates Boeing - 777 dari Dubai cuba mendarat angin silang di Lapangan Terbang Antarabangsa Birmingham pada hari Khamis, sebelum menarik diri pada saat-saat akhir.

“Seperti yang kita datang ke arah bandar, pesawat bergoncang dalam perjalanan ke bawah . Kita boleh lihat dari dalam penerbangan monitor yang pesawat itu hanyut ke kiri seperti yang kita telah mendarat,” penumpang Kevon Miller memberitahu Birmingham Mail.

“Apabila pesawat itu mula berlegar kembali dari pendaratan, kita fikir perintis itu adalah separuh tidur dan hilang kawalan !” Kata penumpang lain, Muhammad Zulfiqar.

‘Never getting on a plane again’: Jumbo jet aborts cross wind landing in storm battered UK (VIDEO)

Several planes across Britain have been forced to abort landings and redirected to other airports as 100 mph winds wreaked havoc on the country, forcing hundreds of flights to be delayed. Dramatic footage of a Boeing-777 failed landing appeared online.

Amateur footage has emerged of an Emirates Boeing-777 from Dubai attempting a crosswind landing at Birmingham International Airport on Thursday, before pulling away at the last moment.

“As we came towards the city, the plane was shaking on the way down. We could see from the in-flight monitors that the plane was drifting to the left as we were landing,” passenger Kevon Miller told the Birmingham Mail.

“When the plane started hovering back up from the landing, we thought the pilot was half-asleep and had lost control!” said another passenger, Muhammad Zulfiqar.



Pesawat itu cuba untuk pergi lebih sekitar, tetapi terpaksa dibawa ke lapangan terbang Gatwick, di mana penumpang menunggu di dalam, sebelum angin hilang secukupnya untuk pesawat untuk membuat satu lagi, berjaya, mendarat di Birmingham.

“Jangan sekali-kali naik kapal terbang lagi. Sepenuhnya di atas mahu menangis,” Miller disiarkan di Instagram.

2 penerbangan EasyJet ditakdirkan untuk Edinburgh juga dialihkan. Laluan dari Bristol terpaksa membuat singgah di Newcastle, dan dilanda kilat kerana ia cuba mendarat, dan jet lain terpaksa mendarat di Glasgow.

Penumpang dalam kebanyakan lapangan terbang di seluruh utara negara dan Scotland dinasihatkan untuk sentiasa memeriksa kemas kini status penerbangan berubah dari jam ke jam.

The plane attempted to more go-arounds, but had to be redirected to Gatwick airport, where passengers waited inside, before winds died down sufficiently for the plane to make another, successful, landing in Birmingham

"Never getting on a plane again. Full on wanted to cry," Miller posted on Instagram.

Two EasyJet flights destined for Edinburgh were also diverted. A route from Bristol had to make a stopover at Newcastle, and was hit by lightning as it tried to land, and another jet had to land in Glasgow.

Passengers in most airports around the north of the country and Scotland are advised to constantly check updates as flight status is changing from hour to hour.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...