Tuesday 10 September 2013

Tiada undang-undang yang akan dapat menghentikan BOM DEMOKRASI Obama ke atas Syria . . .

No law will stop Obama’s democracy-bombs over Syria

Tidak kira berapa Kongres undi, Obama akan menyerang Syria. Presiden melakukan yang terbaik untuk mengelakkan dialog yang membina apabila tumpuan sepatutnya undang-undang antarabangsa, bukan ‘Norma Antarabangsa’ seperti yang ditakrifkan oleh Washington.

Regardless of how Congress votes, Obama is going to attack Syria. The president is doing his best to avoid constructive dialogue when the focus should be international law, not ‘international norms’ as defined by Washington.


Sebagai pemimpin DUNIA turun di bandar Rusia St Petersburg untuk membincangkan rejim Cukai Global dan perdagangan antarabangsa, Sidang Kemuncak G20 tahun ini adalah benar-benar G20 +1, dengan tempat duduk tambahan yang diperuntukkan untuk gajah besar-besaran di dalam bilik.

Ramai pemimpin menghadiri telah membawa bersama-sama menteri-menteri luar mereka, sidang kemuncak itu akan juga secara tidak rasmi menjadi platform global untuk membincangkan maaf keadaan hal ehwal di Syria. Kita hanya boleh membuat spekulasi tentang isi mana-mana pertukaran antara Presiden Putin dan rakan sejawatannya dari Amerika dan senyuman terpaksa akan ada bekalan pendek.

“Dia berbohong dan tahu dia berbohong. Ia menyedihkan, “kata Putin, alamat John Kerry kepada Kongres Amerika Syarikat. Kira-kira jumlah wang itu sehingga - pembohongan dan penipuan pentadbiran Obama yang begitu menakjubkan, begitu banyak sekali, dan mereka yang dicanang-canangkan dengan disedarinya dan dengan malu.

Ingin rasa naratif yang bermoral dan beretika yang diperjuangkan di atas nama “rakyat Syria?” Mencari-cari lagi daripada New York Times, dengan tajuk baru-baru ini “Bom Syria, Malah Jika Ia Adakah haram,” yang berpendapat bahawa Obama dan beliau poodles harus “mengakui bahawa undang-undang antarabangsa telah berkembang dan mereka tidak memerlukan kelulusan Majlis Keselamatan untuk campur tangan di Syria.”

As world leaders descend on the Russian city of St. Petersburg to discuss global tax regimes and international trade, this year’s G20 Summit is really a G20+1, with an extra seat allocated for the massive elephant in the room.

Many of the leaders attending have brought along their foreign ministers, as the summit will also informally serve as a global platform to discuss the sorry state of affairs in Syria. One can only speculate as to the substance of any exchanges between President Putin and his American counterpart and forced smiles will be in no short supply.

“He is lying and knows he is lying. It’s sad,” said Putin, of John Kerry’s address to the US Congress. That about sums it up - the lies and deceit of the Obama administration are so breathtaking, so innumerable, and they’re being trumpeted knowingly and shamelessly.

Want a taste of highly moral and ethical narrative being championed in favour of “the Syrian people?” Look no further than the New York Times, with its recent headline “Bomb Syria, Even If It Is Illegal,” which argues that Obama and his poodles should “declare that international law has evolved and that they don’t need Security Council approval to intervene in Syria."

Akhbar penubuhan memanggil darah, dan mereka mendakwa tanah tinggi moral semasa melakukannya - sedikit patologi ? Anda taruhan. Gila benar-benar berjalan suaka pada yang satu ini.

Russia telah menolak untuk Geneva II dengan ketabahan fokus, tetapi Barry dan pemberontak makan-daging beliau tidak akan membiarkan yang berlaku - bukan tanpa percikan besar Tomahawk peluru berpandu ke atas Damsyik sekurang-kurangnya.

Mencetuskan kegembiraan White House, dengan senjata tentera yang paling canggih dalam sejarah manusia, telah menunjukkan bahawa ia tidak bersedia untuk mengakui apa-apa keterangan yang bercanggah dengan naratif periuk pemotong - ia tidak terbuka kepada hujah-hujah alasan, dan sebagainya DUNIA lagi lagi menghadapi duluan yang berbahaya kerana kedegilan Amerika Syarikat.

Apa yang memeranjatkan ramai, Parlimen British dibuat jelas bahawa ia tidak akan minum Cameron kool-aid, dan juga Ban Ki-moon pun berbunyi untuk mengingatkan Commander-in-Chief bahawa penggunaan kekerasan hanya undang-undang mempertahankan diri atau dengan kebenaran Majlis Keselamatan.

The establishment press is calling for blood, and they're claiming the moral high ground while doing it - slightly pathological? You bet. The insane are really running the asylum on this one.

The Russians have been pushing for Geneva II with focused perseverance, but Barry and his flesh-eating rebels aren’t going to let that happen - not without a substantial sprinkling of Tomahawk cruise missiles over Damascus at the very least. The trigger-happy White House, with the most sophisticated military arsenal in the history of man, has demonstrated that it is unwilling to acknowledge any evidence that contradicts its cooker-cutter narrative - it is not open to reasoned arguments, and so the world yet again faces a dangerous precedent due to US intransigence.

To the surprise of many, the British parliament made clear that it would not drink the Cameron kool-aid, and even Ban Ki-moon chimed in to remind the Commander-in-Chief that the use of force is only legal in self-defense or with Security Council authorization.

Air Force One terbang di atas undang-undang (Air Force One 
flies above the law)

 

Undang-undang antarabangsa? PSSH ! Obama tahu program bom untuk damai tidak akan mendapatkan lalu Rusia dan China, dan dalam ketiadaan gabungan bersatu yang sanggup, dia terpaksa mendapatkan kelulusan daripada Kongres untuk mengekalkan permukaan hadapan bangunan kesahihan.

Apabila membaca di antara garisan, ia adalah jelas bahawa pentadbiran Obama akan meneruskan serangan ke atas Syria sama ada Kongres memberikan lampu hijau atau tidak - dalam semua kemungkinan, Kongres akan mengundi 'Ya'. Israel Jawatankuasa Hal Ehwal Awam Amerika (AIPAC) telah dipecahkan berdiam diri ke atas Syria, dan dipanggil untuk berperang.

Malangnya, Kongres boleh dibeli dan pastikan bahawa dolar pelobi sedang diuruskan lebih cepat daripada anda boleh mengatakan 'Jabhat Al ‘Nusra’ untuk mengelak undi.

“Maharaja” Obama menegaskan bahawa dia tidak diperlukan untuk berunding dengan Kongres untuk mendapatkan kelulusan untuk pengembaraan Syria, tetapi berbuat demikian walau bagaimanapun selepas menerima surat daripada lebih daripada 160 ahli-ahli Dewan Rakyat mengingatkan beliau bahawa untuk membawa negara ke perang tanpa kongres kelulusan adalah satu kesalahan ‘impeachable, yang tidak sebenarnya petanda baik bagi kelayakan sebagai seorang peguam perlembagaan.

Dan bagaimana pula dengan bukti-bukti ? Kerajaan Amerika Syarikat menegaskan bahawa ia mempunyainya “keyakinan yang tinggi” bahawa rejim Assad menggunakan senjata kimia, dan bahawa keterangan itu adalah begitu menarik bahawa Washington bersedia untuk berperang - sebelum pasukan PBB pakar senjata kimia masih belum membuat penentuan.

Jika anda mempersoalkan naratif ini, anda adalah seorang ahli teori konspirasi. Tetapi bagaimana pula dengan suruhanjaya PBB siasatan yang diketuai oleh Carla Del Ponte yang dikaitkan pemberontak dengan menggunakan senjata kimia di Khan al-Assal? Bagaimana pula dengan laporan Rusia yang menuntut ‘projectiles kasar telah dihasilkan dan jelas tidak tentera gred atau selaras dengan senjata dalam stok simpanan Assad ?

Bagaimana pula dengan laporan bahawa pasukan pemberontak telah terperangkap dengan silinder gas saraf sarin di Turki selatan berhampiran sempadan Syria ? Setakat Obama adalah berkenaan, semua itu telah dihantar ke dalam lubang memori.

Ia bukan kerja media untuk menyampaikan maklumat ini dengan cara yang seimbang dan tidak berat sebelah, fungsi hanya adalah untuk menjual perang dan mendidik orang ramai tentang manfaat twerking , seperti yang dipaparkan oleh Cyrus minggu lepas , mencuri tajuk utama di CNN kapal perang Amerika Syarikat mengumpulkan di Mediterranean.

International law? Pssh! Obama knows his bombs-for-peace program isn’t going to get past Russia and China, and in the absence of a unified coalition of the willing, he’s been forced to seek approval from Congress to maintain the façade of legitimacy.

When reading in-between the lines, it’s clear that the Obama administration will proceed with an attack on Syria whether Congress gives the green light or not - in all likelihood, Congress will vote ‘Yes’. The American Israel Public Affairs Committee (AIPAC) has broken its silence on Syria, and called for war.

Unfortunately, Congress can be bought and be sure that lobbyist dollars are being dealt out faster than you can say ‘Jabhat al-Nusra’ to seal the vote. “Emperor” Obama insists that he is not required to consult Congress to seek approval for his Syrian adventure, but did so anyway after receiving a letter from more than 160 members of the House of Representatives reminding him that to take the country to war without congressional approval is an impeachable offense, which doesn’t exactly bode well for his credentials as a constitutional lawyer.

And what about the evidence? The US government insists that it has “high confidence” that the Assad regime used chemical weapons, and that the evidence is so compelling that Washington is willing to go to war - before the UN team of chemical weapon experts have yet to make a determination.

If you question this narrative, you are a conspiracy theorist. But what about the UN’s commission of inquiry led by Carla Del Ponte that implicated the rebels with using chemical weapons in Khan al-Assal? What about the Russian reports that claim the projectiles were crudely produced and clearly not military grade or consistent with the weapons in Assad’s stockpiles? What about reports that rebel forces were caught with cylinders of sarin nerve gas in southern Turkey near the Syrian border? As far as Obama is concerned, all of that has already been sent down the memory hole.

 It’s not the media’s job to present this information in a balanced and unbiased way, its only function is to sell war and educate the public about the benefits of twerking, as displayed by Miley Cyrus last week, stealing the headlines on CNN as US warships amassed in the Mediterranean.

Tiada siapa yang percaya “Serangan terhad” Jaminan (Nobody believes the “limited Strike” Assurances)

Sama seperti di Iraq, perang ke atas Syria sedang dijual sebagai “Serangan terhad” yang direka untuk mempercepatkan terlebih dahulu pemberontak, tetapi draf resolusi asal untuk campur tangan tentera bahawa Kongres telah bersedia untuk mengundi bagi menunjukkan sebaliknya. Kata-kata teks ini adalah begitu luas bahawa Obama hampir boleh lari dengan apa-apa yang disukainya. Sebagai contoh, frasa “Presiden diberi kuasa untuk menggunakan Angkatan Tentera Amerika Syarikat kerana dia menentukan perlu dan sesuai” sengaja kabur.

Samar-samar undang-undang sengaja teks mengangkat kening di Kongres (jelas cabang eksekutif telah cuba untuk menarik yang satu cepat) sehinggakan Kerry terpaksa melarang “kasut but di atas tanah,” yang berhujah menentang atas alasan Obama mempunyai pilihan jika Syria “imploded”.

Jika ada bahaya sebenar Syria meletup, yang sangat baik mungkin di bawah kempen yang berterusan pencerobohan Amerika Syarikat, maka retorik serangan terhad harus dilihat sebagai apa yang ia - jaminan kosong direka untuk getah setem perang secepat mungkin.

Usaha untuk campur tangan ketenteraan di Syria adalah satu langkah yang telus untuk menjatuhkan pihak berkuasa undang-undang di Damsyik. Jika itu berlaku, ia akan mewujudkan kuasa vakum yang serta-merta akan menjejaskan kestabilan negara dan pit berpuluh-puluh pertelagahan puak antara satu sama lain kerana mereka bersaing untuk kuasa - Syria meletup.

Al ‘Qaeda dan militia jihad lain akan mengisytiharkan pemerintahan khalifah di seluruh Syria ketika menganiaya minoriti Alawi dan penyokong setia Assad. Ketidakstabilan boleh membawa kepada keretakan Syria di bawah garis etnik dan sektarian kepada beberapa negeri kecil, dan huru-hara itu akan menelan Iraq kini dilanda perang dan kestabilan.

Menggulingkan daripada Assad adalah suatu akuan telus perang terhadap Hizbullah dan Iran dan boleh membawa kepada konflik utama serantau yang akan membunuh ramai orang. Pada dasarnya, apa-apa tentang keadaan ini menunjukkan bahawa ia akan menjadi terhad. Selain itu, Amerika Syarikat mempunyai beberapa faedah strategik di sini, manakala Arab Saudi dan Israel mengheret Washington oleh hidung ke dalam konflik ini.

Apabila Kerry baru-baru ini memberi keterangan di hadapan Dewan Jawatankuasa Hal Ehwal Luar, beliau mendedahkan bahawa House of Saud dan Qatar juga menawarkan kepada bankroll operasi Amerika Syarikat keseluruhannya di Syria - murah sukar untuk tunai diikat Washington helang untuk melalukan !

Just as in Iraq, the war on Syria is being sold as “limited strike” designed to hasten the rebel advance, but the original draft resolution for military intervention that Congress is set to vote on suggests otherwise. The wording of the text is so broad that Obama could virtually get away with anything he pleases. For example, the phrase “The President is authorized to use the Armed Forces of the United States as he determines to be necessary and appropriate” is deliberately vague. The intentional legal ambiguousness of the text raised eyebrows in Congress (clearly the executive branch was trying to pull a fast one) so much so that Kerry was forced to prohibit "boots on the ground," which he argued against on the grounds of Obama having options if Syria "imploded".

If there is a real danger of Syria imploding, which it very well might under a sustained campaign of US aggression, then the limited strike rhetoric should be seen as what is it - empty assurances designed to rubber stamp the war as quickly as possible.

The drive to military intervention in Syria is transparently a move to topple the legal authorities in Damascus. If that happens, it would create a power vacuum that would immediately destabilize the country and pit dozens of warring factions against one another as they vie for power - Syria explodes. Al-Qaeda and other jihadi militias will declare caliphates all over Syria while persecuting Alawite minorities and Assad loyalists. The instability could lead to the fracturing of Syria under ethnic and sectarian lines into several smaller states, and the chaos would swallow the currently war-torn and destabilized Iraq.

The toppling of Assad is a transparent declaration of war against Hezbollah and Iran and could lead to a major regional conflict that would kill large numbers of people. In essence, nothing about this situation indicates that it will be limited. Moreover, the United States has few strategic benefits here, while Saudi Arabia and Israel are dragging Washington by the nose into this conflict. When Kerry recently testified in front of the House Foreign Affairs Committee, he divulged that the House of Saud and Qatar even offered to bankroll the whole US operation in Syria - tough bargain for cash-strapped Washington hawks to pass up!

Obama memakai suspender pelangi (Obama wears 
rainbow suspenders)

Beberapa telah membuat spekulasi baru-baru ini “bersama” pelancaran peluru berpandu yang dijalankan oleh Amerika Syarikat dan Israel, yang pertama kali dinafikan, maka diklasifikasikan sebagai roket atmosfera untuk tujuan penyelidikan saintifik, dan akhirnya ia telah diakui pelancaran ujian roket tentera.

Tiada siapa, walaupun NATO, telah dimaklumkan tentang perkara ini dan kisah perlindungan lengkap hanya meningkatkan syak wasangka.

Pentagon akhirnya mengakui bahawa pelancaran telah dijalankan dengan sokongan teknikal daripada Jabatan Pertahanan Amerika Syarikat. Insiden ini mungkin bukan peluru berpandu Israel pertahanan ujian sistem yang sah - pelancaran semasa keadaan yang amat tegang di rantau ini menunjukkan kualiti peperangan psikologi dan penciptaan panik, tetapi akhirnya rakyat Amerika telah mengukur persediaan dan tindak balas orang Syria kepada peluru berpandu semasa ke semasa, pelancaran.

Sama ada cara, langkah itu sepenuhnya melulu, tetapi apa-apa lagi yang boleh diharapkan dari Washington dan Tel Aviv. Sebagai Putin berkata, Amerika Syarikat berbohong dan ia tahu ia berbohong. Amerika Syarikat telah didorong konflik Syria dari awal di bawah nama dgn ‘eufemisme daripada “promosi demokrasi” - pertama dengan latihan dan pembiayaan aktivis anti-Assad , dan apabila mereka membina momentum di Syria, senjata dan pejuang asing mula mencurah masuk

Konflik Syria tidak boleh sampai ke tahap ini tanpa kemasukan mantap bantuan dari Amerika Syarikat, melalui tali barut di Arab Saudi, Turki, dan Qatar. Adakah ia benar-benar berbaloi untuk lulus titik pulangan tidak dengan menetapkan luar tong serbuk di rantau ini?

Kerugian manusia setakat ini boleh pucat berbanding dengan apa yang akan ikut dalam perang serantau yang lebih luas. Kemusnahan lagi kehidupan, budaya, dan juga negeri Syria yang wujud adalah apa yang akan mengikuti.

Jika Washington serius mengenai keamanan, ia akan dipanggil dari pemberontak dan disalurkan semua otot diplomatik ke Geneva II, dan ia akan bekerjasama dengan Rusia, pihak-pihak berkepentingan yang lain terbesar dalam konflik ini. Obama boleh bertemu dengan Putin semasa Sidang Kemuncak G20 ini untuk merapatkan perbezaan dan berusaha di belakang penyelesaian politik , tetapi tiada.

Obama akan menggunakan lawatan beliau ke Rusia untuk bertemu dengan aktivis gay, satu isyarat yang kebudak-budakan yang sepenuhnya politik - usaha yang sangat lemah untuk berpegang kepada Putin untuk pendirian beliau mengenai pelbagai isu.

Mesyuarat dengan aktivis dan ahli-ahli masyarakat awam tidak salah di dalam dan dengan sendirinya, tetapi hakikat bahawa Obama memilih untuk bertemu dengan aktivis LBGT ketika kerjasama dengan Putin adalah yang paling diperlukan di Syria adalah satu langkah yang bercakap jilid. Obama dibuktikan melakukan segala yang mungkin untuk mengelakkan sebarang cubaan untuk berdamai melalui dialog.

Few have speculated about the recent “joint” missile launch conducted by the US and Israel, which was first denied, then classified as an atmospheric rocket for scientific research purposes, and finally it was admitted to be a test launch of a military rocket.

Nobody, not even NATO, was informed about it and the sketchy cover story only heightens suspicions. The Pentagon eventually admitted that the launch was carried out with technical support from the US Defense Department. This incident was probably not a legitimate Israeli missile defense system test - a launch during the incredibly tense situation in the region suggests a quality of psychological warfare and panic creation, but ultimately the Americans were measuring the preparedness and response of the Syrians to an unannounced missile launch.

Either way, the move was entirely reckless, but nothing else can be expected from Washington and Tel Aviv. As Putin said, the US is lying and it knows it’s lying. The US has fuelled the Syrian conflict from the beginning under the euphemistic guise of “democracy promotion” - first by training and financing anti-Assad activists, and once they built momentum in Syria, arms and foreign fighters began pouring in.

The Syrian conflict could not have reached this point without a steady influx of aid from the US, via its stooges in Saudi Arabia, Turkey, and Qatar. Is it really worth it to pass the point of no return by setting off a powder keg in the region? The human losses thus far could pale in comparison to what would follow in a wider regional war. The further destruction of lives, of culture, and even of the Syrian state as it exists is what will follow.

If Washington was serious about peace, it would have called off the rebels and channelled all of its diplomatic muscle into Geneva II, and it would cooperate with Russia, the other largest stakeholder in this conflict. Obama could have met with Putin during this G20 Summit to bridge the differences and put effort behind a political solution, but no.

Obama will use his trip to Russia to meet with gay activists, a childish gesture that is entirely political - a weak attempt to stick it to Putin for his stance on various issues. Meeting with activists and members of civil society is not wrong in and of itself, but the fact that Obama chose to meet with LBGT activists at a time when his cooperation with Putin is most needed on Syria is a move that speaks volumes. Obama is demonstrably doing everything possible to avoid any attempts to make peace through dialogue.

(Source: Russia Today. Disunting. Sesetengah imej ditambah).

Berikut adalah contoh laporan terbaru dan video dari media alternatif:

1. The Grim, tidak henti-henti Mac Perang dengan Syria (The Grim, Relentless March to War with Syria).

2. Amerika Syarikat untuk menggandakan kapasiti mogok untuk perang Syria (US to double its strike capacity for Syria war).

3. China Menghantar 1000 Marin Untuk Coast Syria, Rusia Menghantar banyak Kapal Perang (China Sends 1000 Marines To Syrian Coast, Russia Sends More Warships (Video)

4. WW3 Alert! Rusia Bantu Syria Dalam Kes Daripada Serangan Tentera - Stok Kejatuhan mendadak dalam Response (WW3 Alert!! Russia Will Help Syria In Case Of Military Assault - Stocks Fall Sharply in Response (Video)

5. Kongres AS Mencari 'hangat' Pembangkang Awam Pasukan di Syria (US Congress Finds ‘Overwhelming’ Public Opposition to Force in Syria)

6. Akibat Syria Penjajahan Obama Boleh boleh diubah (Consequences of Obama’s Syria Invasion Could be Irreversible

7. Serangan Flag Palsu 2 di Damsyik Syria! Orang beracun dengan Gas Klorin oleh pemberontak! (2nd False Flag Attack in Damascus Syria! People Poisoned with Chlorine Gas by Rebels!)

8. Obama Mempunyai Tiada Serangan Syria Strategi-Pelan Daripada Serangan Berubah 50 kali (Obama Has No Syria Attack Strategy- Plans Of Attack Changed 50 Times (Video)

9. 'Serangan ke atas Syria untuk mengubah imbangan di rantau keseluruhan, bukan hanya satu rejim' ('Attack on Syria to change balance in whole region, not just one regime')

10. Rakaman serangan kimia pada 21 Ogos di Syria adalah penipuan (Footage of chemical attack on Aug 21st in Syria is fraud).

11. 'Limited Engagement'? White House Hanya Berkembang Senarai Sasaran Syria (‘Limited Engagement’? White House Just Expanded the Syrian Target List).

12. Kerajaan Amerika Syarikat berdiri Surah ke DUNIA sebagai Collection Penjenayah Perang dan berdusta (The US Government Stands Revealed to the World as a Collection of War Criminals and Liars).

13. Membuat DUNIA Selamat untuk Banksters: Syria Dalam Cross-bulu (Making the World Safe for Banksters: Syria In the Cross-hairs).

14. Obama berbanding DUNIA (Obama versus the world)

15. Obama Bersandarkan pemberontak Syria memotong kepala 24 Termasuk IBU DAN BAYI (Obama-Backed Syrian Rebels Behead 24 Including a MOTHER AND HER BABY).

16. Syria: Satu lagi Perang Zionis untuk Suckers (Syria: Another Zionist War for Suckers).

17. Pendapat Awam Cabaran Obama ke atas Syria (Public Opinion Challenges Obama on Syria).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...