Friday 1 November 2013

Huru-hara Roman: PERTEMPURAN GANAS meletus sebagai PERHIMPUNAN Beratus-ratus untuk PERUMAHAN Mampu Milik . . .



SitiWanMahani - Beratus-ratus penunjuk perasaan menunjukkan untuk hak untuk peru-mahan yang mampu milik bertempur dengan polis di tengah-tengah Rom pada Khamis. Para penunjuk perasaan menuntut pihak berkuasa tempatan menghentikan pengusiran di ibu negara Itali, dan menggunakan lebih banyak dana awam untuk membantu rakyat tanpa rumah atau orang-orang yang tidak mampu membayar sewa mereka.

Pertempuran datang sebagai wakil-wakil dari kerajaan, pihak berkuasa serantau dan Dewan Bandaraya bertemu untuk membincangkan rancangan kecemasan untuk menan-gani kekurangan perumahan yang mampu dimiliki.

Roman Rumpus: Violent Clashes Erupt As hundreds Rally 
for Affordable housing . . .

Hundreds of protesters demonstrating for the right to affordable housing clashed with police in central Rome on Thursday. The protesters demanded local authorities stop evictions in the Italian capital, and use more public funds to help people without homes or those who can't pay their rent.

The clashes came as representatives from the government, regional authorities and City Hall met to discuss an emergency plan to tackle the lack of affordable housing.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...