Saturday 24 August 2013

Bom kereta maut 'Pembunuhan beramai-ramai' Lubnan Tripoli . . .


SitiWanMahani - Bom kereta maut pembunuhan beramai-ramai di bandar Lubnan Tripoli. Letupan berkembar, bom kereta telah melanda bandar Lubnan utara Tripoli membunuh sekurang-kurangnya 27 dan mencederakan lebih 350.

Letupan itu berlaku sejurus selepas solat Jumaat di luar 2 masjid di 2 lokasi berasingan di bandar terutamanya Sunni Muslim. Satu letupan di luar masjid Taqwa itu, sering dikunjungi oleh barisan keras Islam Sunni, meninggalkan 14 mati.

Yang lain mati dalam letupan di masjid Al ‘Salam. Pembunuhan beramai-ramai datang seminggu selepas satu letupan yang besar membunuh 24 di kubu kuat Hizbullah Syiah Islam kumpulan militan. Konflik berterusan di Syria sedang dinamakan sebagai sebab mengapa keganasan sektarian nampaknya telah kembali ke Lebanon.

Deadly car bomb carnage in the Lebanese city of Tripoli. Twin car bomb blasts have hit the northern Lebanese city of Tripoli killing at least 27 and injuring over 350.

The explosions happened shortly after Friday prayers outside two mosques in two separate locations in the mainly Sunni Muslim city. One blast outside the Taqwa mosque, frequented by hardline Sunni Islamists, left 14 dead.

The others died in the explosion at the al-Salam mosque. The carnage comes a week after a huge explosion killed 24 in a stronghold of the Shi'ite Muslim militant group Hezbollah. The ongoing conflict in Syria is being cited as the reason why sectarian violence appears to have returned to Lebanon.

Deadly car bomb carnage in the Lebanese city of Tripoli


Seorang kanak-kanak ingin Syria sebagai bilangan pelarian mendahului tanda juta. Jumlah kanak-kanak yang telah melarikan diri konflik kini telah menduduki paras 1 juta. 

Bahawa mengikut Bangsa-Bangsa Bersatu adalah separuh jumlah orang-orang yang melarikan diri dari Syria manakala kira-kira tiga suku daripada kanak-kanak di bawah umur 11 tahun.

Pesuruhjaya Tinggi bagi Pelarian PBB Antonio Guterres percaya Negara berada dalam bahaya kehilangan satu generasi. “Kami benar-benar boleh bercakap risiko yang besar Syria menghadapi masalah generasi yang hilang,” katanya kepada pemberita pada sidang akhbar dan menambah, “Kami tidak mempunyai syarat-syarat yang dapat menjamin semua pelarian bukan sahaja jawapan keperluan mereka tetapi juga berkenaan penting kepada maruah mereka yang merupakan satu persoalan yang penting.”

Hanya kira-kira 1/10 daripada pelarian mampu untuk mendapatkan beberapa bentuk pendidikan manakala 1/5 daripada mereka telah menjalani kaunseling. Bilangan anak-anak muda kini tinggal di kem-kem adalah bersamaan dengan populasi kanak-kanak di Wales.

Satu pelarian yang berumur 9 tahun menyuarakan banyak harapan terdesak apabila beliau berkata:. “Saya mahu kembali ke Syria untuk hidup dengan aman dan untuk kembali ke sekolah, saya mahu dapat kembali bermain dengan kawan-kawan lama saya sekali lagi, sama seperti sebelum ini. saya mahu negara kita akan selamat, selamat cukup untuk hidup dalam dan untuk itu untuk maju lagi.”

A Syrian child's wish as the number of refugees tops the million mark. The number of children who have fled the conflict has now topped the one million mark. That according to the United Nations is half the total of those fleeing Syria while about three-quarters of those children are under the age of 11.

The country is in danger of losing a generation believes Antonio Guterres the UN HIgh Commissioner for Refugees. "We can really talk of the enormous risk of Syria facing the problem of a lost generation," he told reporters at a press conference and added, "We don't have the conditions to be able to guarantee all the refugees not only the answer to their needs but also the integral respect to their dignity which is an essential question."

Only about a tenth of the refugees are able to get some form of education while a fifth of them have already undergone counselling. The numbers of young people now living in the camps is equivalent to the population of children in Wales.

One nine-year-old refugee voiced the desperate hopes of many when he said: "I want to return to Syria to live in peace and to go back to school. I want to be able to play with my old friends again, just like before. I want our country to be safe, safe enough to live in and for it to be prosperous again."

A Syrian child’s wish as the number of refugees tops the million mark


WORDS by MaliaJYy - INGATlah Wahai Saudara-saudaraku . . . hanya Fasa ke 4 ini sahaja peluang untuk para Iblis mengumpul pengikutnya seramai mungkin yang akan ke Neraka. Dan FASA ke 4 itu adalah ZAMAN kita berada di dalamnya SEKARANG!!!

Kesimpulannya -- UJIAN (yakni pati kelapa . . . tahu maksudnya!?) Isyarat!!! Nabi SallaAllaahu `Alayhi `waa `Sallam: AWAS!!! . . . yakni “the End Of the HISTORY” pada tahab penghujung Fasa yang ke 4, dalam memasuki ke Fasa yang ke 5.

Sebelum turunnya Nabi Allah Isa bin Maryam dan munculnya Khalifah'Allah Al `Mahdi yang akan memindahkan kita ke fasa yang ke 5. Seterusnya mengakhiri sejarah ketamadunan manusia dan mengalahkan usaha Iblis di peringkat terAkhir ZAMAN MANUSIA.

Mengikut Sabdaan Rasulullah: Fasa pertama bagi umat ini adalah ketika Nabi SallaAllahu `Alayhi `waa `Sallam masih hidup, ZAMAN itu telah berlalu. Rasulullah SallaAllahu `Alayhi `waa `Sallam pernah mengingatkan umatnya yang akan hidup fasa ke 4 ini akan kedatangan ZAMAN fitnah. Fitnah yang paling besar dalam SEJARAH Ketamadunan Manusia yaitu Fitnah Al `Masih Ad `dAJJAL.

dAJJAL tidak akan datang dalam fasa ke 5, kerana fasa ke 5, kekuasaan telah berada di pihak orang `orang yang beriman. dAJJAL juga tidak akan muncul selepas fasa ke 5, kerana selepas itu 'Sejarah Ketamadunan Manusia' sudah tamat!.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...