Tuesday 17 September 2013

Sekurang-kurangnya 12 kematian Penembakan di Yard Tentera Laut di Washington DC - polis

TOP NEWS Photos: Ahli keluarga seorang pekerja Yard Tentera Laut yang telah dipindahkan semasa menembak penggambaran tiba dengan harapan untuk mencari dia di tempat perlindungan sementara di Nationals Park baseball stadium berhampiran pemasangan tentera laut di Washington, September 16, 2013. Beberapa orang terbunuh dan cedera apabila sekurang-kurangnya satu lelaki bersenjata melepaskan tembakan di Navy Yard Amerika Syarikat di Washington DC pada Isnin, kata pihak berkuasa. Seorang pegawai Tentera Laut berkata, 4 orang terbunuh dan lapan lagi cedera, tetapi pegawai-pegawai lain yang disyorkan berhati-hati berkata terhadap bilangan orang-orang terkorban keadaan itu berubah. REUTERS/Jonathan Ernst (UNITED STATES - Tags: CIVIL UNREST CRIME LAW MILITARY TPX IMAGES OF THE DAY -  think IN pictures @1WORLDCommunity)



SitiWanMahani - Sekurang-kurangnya 12 kematian Penembakan di Yard Tentera Laut di Washington DC - polis. Salah satu daripada 2 penembak, yang pergi mengamuk di Washington Navy Yard di Tenggara DC, mungkin masih bebas, kata polis, sambil menambah bahawa salah satu lelaki bersenjata telah terbunuh. Sekurang-kurangnya 12 orang lain telah mati dalam serangan tersebut.

“Kebimbangan besar bagi kami sekarang adalah bahawa kita mempunyai potensi dua penembak lain yang kita tidak ketahui pada ketika ini,” kata Ketua Polis DC, Cathy Lanier, katanya.

Pihak polis masih mencari seorang lelaki kulit putih di antara 40 dan 50 tahun dengan pistol, dengan yang lain sebagai seorang lelaki Afrika-Amerika yang sama umur dan bersenjatakan pistol panjang.

Kedua-dua penembak disyaki memakai “pakaian seragam ala tentera” semasa mengamuk itu, jurucakap polis berkata, DC.

Sebagai pemburuan menyala, rakyat dinasihatkan untuk ditanya “untuk mengatakan di tinggal dalam rumah mereka dan mengelakkan dari kawasan sekitar Yard Tentera Laut”.

Lanier berkata 12 orang terbunuh dalam serangan tersebut. Sesetengah orang turut cedera, termasuk beberapa pegawai polis, tetapi hanya salah seorang daripada mereka yang cedera oleh tembakan.

Pihak polis kini sedar “tiada motif diketahui” atas apakah tindakan penembak ini, katanya.

At least 12 fatalities in DC Navy Yard shooting – police

One of the two shooters, who went on a rampage at the Washington Navy Yard in Southeast DC, may be still at large, police said, adding that one gunman has been killed. At least 12 other people have died in the attack.

“The big concern for us right now is that we have potentially two other shooters that we have not located at this point,” DC Police Chief, Cathy Lanier, said.

The police are still looking for a white male between 40 and 50 years with a hand gun, with another being an African-American man of the same age armed with a long gun.

Both suspected shooters were wearing “military style uniforms” during the rampage, the DC police spokesman said.

As the manhunt goes on, the people are advised to asked “to say in their homes and avoid area around the Navy Yard”.

Lanier said 12 people have died in the attack. Some people were also injured, including several police officers, but only one of them being wounded by gunfire.  

The police are currently aware of “no known motive” for the actions of the shooters, she added.

Polis bertindak balas terhadap laporan penembak di Yard Tentera Laut di Washington, DC, September 16, 2013. (Police respond to the report of a shooting at the Navy Yard in Washington, DC, September 16, 2013. (AFP Photo/Saul Loeb – think IN pictures @1WORLDCommunity)

Seorang jurucakap untuk MedStar Hospital Pusat Washington berkata bahawa ia telah menerima 3 mangsa tembakan dari Yard Tentera Laut.

Seorang pegawai polis lelaki dan 2 wanita awam berada dalam keadaan kritikal, tetapi mempunyai “sangat baik” peluang untuk terus hidup. Mangsa-mangsa mengatakan bahawa tembakan dari senapang separa automatik telah dilepaskan pada mereka, katanya.

“Saya amat terkejut dan sedih dengan penembak pagi ini di Yard Tentera Laut. Pemikiran dan doa kami adalah dengan mangsa-mangsa dan keluarga mereka, “Ray Mabus, Setiausaha Tentera Laut Amerika Syarikat, berkata dalam satu kenyataan.

A spokeswoman for the MedStar Washington Hospital Center said that it had received three gunshot victims from the Navy Yard.

A male police officer and two civilian women are in critical conditions, but have “very good” chances for survival. The victims said that shots from semi-automatic guns were fired at them, she added.

“I’m deeply shocked and saddened by the shooting this morning at the Navy Yard. Our thoughts and prayers are with the victims and their families,” Ray Mabus, US Navy Secretary, said in a statement.

Helikopter mengangkat seseorang dari atas bumbung kerana polis bertindak balas kepada laporan penembak di Yard Tentera Laut di Washington, DC pada 16 September 2013. (A helicopter lifts a person off the roof as police respond to the report of a shooting at the Navy Yard in Washington, Dc on September 16, 2013. (AFP Photo/Saul Loeb – think IN pictures @1WRLDCommunity)

Penembak berlaku di dalam bangunan Tentera Laut Laut Sistem Perintah Ibu Pejabat (NAVSEA). Ia adalah yang terbesar 5 arahan sistem Angkatan Laut.

Ianya jurutera, membina, membeli dan mengekalkan kapal, kapal selam dan sistem tempur yang memenuhi keperluan operasi semasa dan masa depan. Tentera laut berkata, kira-kira 3,000 orang bekerja di dalam bangunan.

The shooting happened inside the Naval Sea Systems Command Headquarters (NAVSEA) building. It’s the largest of the Navy's five system commands.

It engineers, builds, buys and maintains ships, submarines and combat systems that meet the fleet's current and future operational requirements. The navy says about 3,000 people work in the building.

Kenderaan kecemasan dan anggota penguatkuasa undang-undang bertindak balas untuk penembak yang dilaporkan di pintu masuk ke Washington Navy Yard September 16, 2013 di Washington, DC. (Emergency vehicles and law enforcement personnel respond to a reported shooting at an entrance to the Washington Navy Yard September 16, 2013 in Washington, DC. (AFP Photo/Alex Wong – think IN pictures @1WORLDCommunity)

Beberapa saksi berkata, lelaki bersenjata melepaskan tembakan dari tingkat 4, yang bertujuan ke atas orang-orang di kafeteria tingkat pertama. Yang lain berkata penembak menembak mereka di lorong ketiga di lantai. Ia tidak jelas jika saksi-saksi di tingkat yang berbeza telah menggambarkan suspek yang sama.

Selepas berlaku mengamuk, salah satu lelaki bersenjata dilaporkan mengurung diri dalam salah satu bilik di mana beliau telah dikepong oleh pihak polis.

Beratus-ratus pegawai polis dan ejen-ejen FBI yang terlibat dalam usaha untuk mendapatkan mengawal keadaan. Kebakaran dan kecemasan krew juga bertindak balas ke tempat kejadian. “perlindungan di tempat” perintah telah dikeluarkan untuk kakitangan Yard Tentera Laut.

Kawasan di sekitar Yard Tentera Laut telah dikepung, sekolah-sekolah berada di kuncian dan pesawat berdekatan Reagan National Airport secara ringkas berasaskan supaya mereka tidak akan campur tangan dengan helikopter penguatkuasaan undang-undang.

Tim Hogan @timjhogan (think IN pictures @1WORLDCommunity)

Some witnesses said a gunman opened fire from the fourth floor, aiming down on people in the first-floor cafeteria. The others said a shooter fired at them in a third-floor hallway. It’s not clear if the witnesses on different floors were describing the same suspect.

After going on the rampage, one of the gunmen reportedly barricaded themselves in one of the rooms where he was cornered by the police.

Hundreds of police officers and FBI agents were involved in trying to get control of the situation. Fire and emergency crews also responded to the scene. A “shelter in place” order has been issued for Navy Yard personnel.

The area around the Navy Yard was cordoned off, schools were on lockdown and planes at nearby Reagan National Airport were briefly grounded so they wouldn’t interfere with law enforcement helicopters.

Polis bertindak balas terhadap laporan penembak di Yard Tentera Laut di Washington, DC, September 16, 2013. (Police respond to the report of a shooting at the Navy Yard in Washington, DC, September 16, 2013. (AFP Photo/Saul Loeb - think IN pictures @1WORLDCommunity)



SitiWanMahani - Penembakan di Yard Tentera Laut di Washington DC ‘kemungkinan berkaitan dengan dasar luar Amerika Syarikat’ 4 orang telah disahkan mati dan 8 yang cedera, selepas Penembakan di Yard Tentera Laut di Washington DC. Saksi mengatakan lelaki bersenjata telah menembak dari tingkat 4 ke orang-orang di kafeteria.

Laporan mendakwa 2 atau 3 lelaki bersenjata mungkin telah terlibat dalam serangan itu - walaupun itu belum disahkan. Beberapa orang awam dan pegawai-pegawai polis adalah antara mangsa. Kira-kira 3 ribu orang bekerja di bangunan itu, di mana yang sistem arahan terbesar Tentera Laut terletak.

Untuk maklumat lanjut, RT bercakap kepada pengulas politik John Wight.

DC Navy Yard shooting 'may be related to US foreign policy' Four people have been confirmed dead and eight injured, after a shooting at a Navy Yard in Washington DC. Witnesses say a gunman was shooting from the 4th floor at people in a cafeteria.

Reports claim two or three gunmen may have been involved in the attack - though that's unconfirmed. Several civilians and police officers are among the victims. Approximately three thousand people work at the building, where the largest of the Navy's command systems is situated. For more,

RT talks to political commentator John Wight. FOLLOW LIVE UPDATES:
http://on.rt.com/zfxa42

TOP NEWS Photos: Polis tiba di tempat kejadian penembak di Washington Navy Yard di Washington, September 16, 2013. Beberapa orang terbunuh dan cedera apabila sekurang-kurangnya satu lelaki bersenjata melepaskan tembakan di Navy Yard Amerika Syarikat di Washington DC pada Isnin, kata pihak berkuasa. Seorang pegawai Tentera Laut berkata, 4 orang terbunuh dan 8 lagi cedera, tetapi pegawai-pegawai lain yang disyorkan berhati-hati berkata terhadap bilangan orang-orang terkorban keadaan itu berubah. REUTERS/Jason Reed (UNITED STATES - CRIME LAW MILITARY TPX IMAGES OF THE DAY-  think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Sebuah helikopter polis mengangkat apa yang muncul untuk menjadi mangsa Penembakan sehingga kerana ia berlegar atas bumbung kampus di Washington di Washington Navy Yard, September 16, 2013. Tentera Laut Amerika Syarikat berkata beberapa orang cedera dan ada kematian mungkin dalam penembak di Yard Tentera Laut di Washington DC pada Isnin. Tentera Laut tidak segera memberikan maklumat tambahan tetapi Jurucakap polis Washington berkata sebelum ini bahawa 5 orang telah ditembak, termasuk pegawai polis Daerah Columbia dan seorang lagi pegawai penguat kuasa undang-undang. REUTERS/Jonathan Ernst (UNITED STATES - CRIME LAW MILITARY TPX IMAGES OF THE DAY -  think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Pegawai-pegawai penguatkuasa undang-undang bertindak ke tempat kejadian penembak di Washington Navy Yard di Washington, September 16, 2013. Tentera Laut Amerika Syarikat berkata beberapa orang cedera dan ada kematian mungkin dalam penembak di Yard Tentera Laut di Washington DC pada Isnin. Tentera Laut tidak segera memberikan maklumat tambahan tetapi Jurucakap polis Washington berkata sebelum ini bahawa 5 orang telah ditembak, termasuk Daerah Columbia pegawai polis dan seorang lagi pegawai penguat kuasa undang-undang. REUTERS/Jason Reed (UNITED STATES - CRIME LAW MILITARY TPX IMAGES OF THE DAY -  think IN pictures @1WORLDCommunity)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...