Monday 7 October 2013

Pemindahan beramai-ramai di China sebagai Typhoon Fitow menghampiri . .



SitiWanMahani - Pemindahan beramai-ramai di China sebagai Typhoon Fitow menghampiri. Gelombang lebih daripada 20 meter tinggi telah runtuh di pantai tenggara China pada peringatan yang nyata dan kejam yang Typhoon Fitow adalah dalam perjalanan.

Satu amaran merah tingkat atas telah diisytiharkan oleh pihak berkuasa China, dengan ribut yang ditetapkan untuk membuat pendaratan awal pada pagi Isnin antara Fujian dan wilayah Zhejiang.

Bot nelayan telah dipanggil kembali ke pantai dan beratus-ratus ribu orang telah melarikan diri dari rumah mereka. Taufan 23 yang melanda China tahun ini, Fitow membawa angin kuat dan hujan lebat. Beberapa resort pelancongan telah pun ditutup dengan cepat ribut menghampiri.

Mass Evacuations in China as Typhoon Fitow nears

Waves more than 20 metres high have been crashing down on China's southeast coast in a stark and brutal reminder that Typhoon Fitow is on the way.

A top-level red alert has been declared by Chinese authorities, with the storm set to make landfall early on Monday morning between Fujian and Zhejiang provinces .

Fishing boats have been called back to shore and hundreds of thousands of people have been fleeing their homes. The 23rd typhoon to hit China this year, Fitow is bringing stong winds and heavy rain. A number of tourist resorts have already been closed with the storm fast approaching.



SitiWanMahani - Gelombang Typhoon didorong kritikan tenggara China. Ombak besar menghentam pantai tenggara China sebagai beratus-ratus ribu orang telah dipindahkan di hadapan Typhoon Fitow. Ribut itu dijangka membuat pendaratan Isnin.

Typhoon-fueled Waves Slam Southeast China

High waves slammed China's southeast coast as hundreds of thousands of people were evacuated ahead of Typhoon Fitow. The storm is expected to make landfall Monday.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...