Monday 7 October 2013

Popular Diet trend mengarut . . .

Popular Diet trend mengarut  (Top Ridiculous Fad Diets)

Apabila ramai orang berfikir diet, perkara pertama yang mereka fikirkan adalah kehilangan berat badan. Walaupun sering yang benar, tidak semua makanan adalah semata-mata untuk mengambil kira pound. Diet adalah benar-benar hanya cara bahawa seseorang cenderung untuk makan secara tetap, bila dan apa makanan yang mereka makan dan berapa banyak.

Sesetengah diet dilaksanakan atas sebab-sebab moral, seperti halnya dengan orang-orang yang mengekalkan daripada makan lazat, luka berair daging yang membuat air mulut anda. Lain percaya bahawa diet pelik ianya akan membuat mereka sihat, walaupun mereka tidak mengambil berat tentang kehilangan berat badan pada semua. Sudah tentu sesetengah diet yang kebanyakannya mengenai kehilangan berat badan, dan mereka biasanya pelik .

Tiada apa hanya Cecair: Semua diet cecair yang kadang-kadang yang ditetapkan atas sebab-sebab perubatan, namun ia biasanya untuk tempoh yang sangat singkat. Sudah tentu sesetengah orang melihat potensi untuk kehilangan berat badan dan pelan pemakanan yang baru dilahirkan. Walaupun beberapa syarikat akan menjajakan pelbagai produk untuk diet cecair yang membantu anda mengurangkan berat badan, masalah utama adalah bahawa ia adalah satu diet yo- yo.

Khususnya ini bermakna anda boleh kehilangan banyak berat badan semasa anda berada di atasnya, tetapi akan mendapati sukar untuk tidak meletakkan berat segera kembali selepas anda berhenti. Lebih buruk lagi ramai orang yang cuba untuk mengikuti apa-apa pelan pemakanan dalam tempoh masa yang lama mengalami masalah kesihatan, ia tidak baik untuk anda dalam jangka panjang.

When many people think of diets, the first thing they think of is losing weight. While that is often true, not all diets are solely about taking off pounds. A diet is really just the way that someone tends to eat on a regular basis, when and what foods they eat and how much.

Some diets are undertaken for moral reasons, such as is the case with people who sustain from eating delicious, succulent cuts of meat that make your mouth water. Others believe that their strange diet will make them healthier, even if they aren’t concerned about losing weight at all. Of course some diets are mostly about losing weight, and those are usually the strangest.

Nothing but liquids: All liquid diets are occasionally prescribed for medical reasons; however, it is usually for a very short period of time. Of course some people saw the potential for weight loss and a new diet plan was born. While some companies will peddle various products for a liquid diet that helps you lose weight, the main problem is that it is a yo-yo diet.

Specifically this means you may lose a lot of weight while you are on it, but will find it hard to not put the weight right back on after you stop.  Worse yet many people who try to follow such a diet plan over an extended period of time develop health problems; it is not good for you long term.

Fruitarianism

Fruitarianism mungkin pelan pemakanan yang pelik dan yang paling ketat di DUNIA. Vegan diri mereka dianggap agak melampau, mengambil makanan mereka di luar hanya meja dan ke dalam aspek-aspek lain dalam kehidupan mereka. Walau bagaimanapun, fruitarianism begitu melampau yang juga sayur-sayuran yang tidak dibenarkan. Idea adalah bahawa melainkan jika sesuatu yang boleh dikeluarkan dari kilang tanpa melakukan kemudaratan kepada tumbuhan, mereka tidak akan memakannya.

Ada yang begitu melampau yang mereka bahkan tidak akan memakan benih atau apa-apa yang mungkin dapat mewujudkan kilang lain. Tetapi jika anda fikir yang melampau, ada yang akan memastikan mereka hanya makan buah-buahan yang jatuh daripada pokok dan akan menolak jika ia telah dipilih oleh tangan. Makanan menjadikan ia amat sukar untuk mendapatkan pemakanan yang betul dan akan menjadi sangat sukar bagi kebanyakan orang untuk mengekalkan.

Fruitarianism is perhaps the strangest and most restrictive diet plan in the world. Vegans themselves are considered to be pretty extreme, taking their diet beyond just the table and into other aspects of their lives as well. However, fruitarianism is so extreme that even vegetables are not allowed. The idea being that unless something can be removed from a plant without doing harm to the plant, they will not eat it.

Some are so extreme that they won’t even eat seeds or anything that might be able to create another plant. But if you thought that was extreme, some will ensure they only eat fruit that fell from a tree and will refuse it if it was picked by hand. The diet makes it very difficult to get proper nutrition and would be very difficult for most people to maintain.

Diet tenusu/Dairy diet

Beberapa kajian baru-baru ini yang di panggil menunjuk ke arah sejumlah besar tenusu dalam diet yang hebat untuk mengurangkan berat badan, namun, kajian yang agak mengelirukan. Pada dasarnya, kajian mendapati bahawa orang-orang dalam kumpulan tenusu mereka kehilangan berat badan yang banyak, tetapi mereka dalam kumpulan tenusu telah mendapat khasiat daripada mengambil makanan tambahan kalsium, bukan dari sebenarnya makan produk tenusu.

Untuk membuat perkara-perkara yang lebih masuk akal, kajian itu disokong oleh Majlis Tenusu Kebangsaan, yang seperti Coke menyokong kajian yang mengatakan soda yang baik untuk anda. Sebenarnya produk tenusu mempunyai beberapa nutrien yang berguna tetapi perlu diambil secara sederhana seperti semua makanan, sebagai bentuk tertentu produk tenusu dalam jumlah yang besar boleh memberi kesan negatif. Sebagai contoh, dalam jumlah yang besar keju tidak begitu baik untuk kolesterol anda.

Some recent studies have supposedly pointed toward large amounts of dairy in a diet being great for weight loss; however, the studies are quite misleading. Essentially the studies found that those in their dairy group lost more weight, but those in the dairy group were getting the nutrients from taking calcium supplements, not from actually eating dairy products.

To make matters even more absurd, the study was supported by the National Dairy Council, which is like Coke supporting a study saying that soda is good for you. The truth is dairy products have some useful nutrients but should be consumed in moderation like all foods, as certain forms of dairy products in large amounts can have negative effects. For instance, large amounts of cheese are not particularly great for your cholesterol.

Diet kek Coklat/Chocolate Cake diet

Yang ini tidak betul-betul diet trend, namun, dengan penyelidikan baru-baru ini, ia mungkin tidak lama sehingga syarikat memasarkan kek pelan pemakanan mereka sendiri khas untuk menyesuaikan idea baru ini. Pada dasarnya kajian baru mendapati bahawa orang-orang yang makan gula-gula seperti kek coklat dengan sarapan yang seimbang juga sebenarnya kehilangan jumlah yang agak baik daripada berat badan.

Idea di sebalik ia adalah bahawa makan gula-gula yang manis pada waktu pagi membantu mempercepatkan metabolisme, dan membuat anda kurang cenderung untuk mengidamkan gula-gula di kemudian hari. Dan kerana anda makan theconfectionary awal hari, anda tidak benar-benar perlu bimbang tentang berat badan daripada itu, badan anda perlu mempunyai semua dicerna dengan baik sebelum hari berakhir. Mungkin salah satu ini adalah idea yang baik, dan ia akan menjadi semudah berpasangan gula-gula yang kecil dengan sarapan yang seimbang pada waktu pagi.

This one isn’t exactly a fad diet; however, with this recent research it’s probably not long until a company markets their own special cake diet plan to fit this new idea. Essentially new research found that those who eat a confection such as chocolate cake with well balanced breakfast actually lose a pretty good amount of weight.

The idea behind it is that eating the sugary confection in the morning helps speed up the metabolism, and makes you less likely to crave the sweets later in the day. And because you ate the confectionary early in the day, you don’t really have to worry about gaining weight from it, your body should have it all digested well before the day is over. Perhaps this one is a decent idea, and it would be as simple as pairing a small confection with a balanced breakfast in the morning.

Diet makanan bayi/Baby food diet

Salah satu daripada diet trend yang paling pelik adalah diet makanan bayi. Banyak mata kepada jurulatih kecergasan bernama Tracy Anderson sebagai pemula, walaupun dia telah menafikan ia baru-baru ini. Makanan juga tidak mempunyai satu set rasmi peraturan. Walau bagaimanapun, yang kononnya telah  ada di Hollywood ‘Cottoned’ kepada idea dan dibuat ke dalam trend. Biasanya makanan melibatkan menggantikan beberapa makanan anda dengan makanan bayi dan menjaga makan yang ke-3 rendah kalori. Perubahan lain melibatkan makan makanan biasa tetapi makan makanan bayi dan bukannya makanan yang sebaliknya mungkin tinggi kalori sepanjang hari.

Pakar pemakanan telah menunjukkan bahawa makanan bayi sebenarnya bertujuan untuk bayi, dan tidak semestinya mempunyai nutrien yang betul untuk orang dewasa yang ditanam. Mereka juga merasakan bahawa dengan kandungan kalori liar yang berbeza-beza di dalam makanan bayi, dan hakikat bahawa rasa dan tekstur akan mungkin tidak pernah memenuhi dewasanya, yang mereka tidak dapat melihat sesiapa yang mengikuti pemakanan selama lebih daripada beberapa hari.

One of the most bizarre fad diets is the baby food diet. Many point to a fitness trainer named Tracy Anderson as the originator, although she has denied it recently. The diet also does not have an official set of rules. However, supposedly some in Hollywood have cottoned on to the idea and made it into a fad. Usually the diet involves replacing a couple of your meals with baby food and keeping your third meal low in calories. The other variation involves eating normal meals but eating baby food instead of snacks that might otherwise be high in calories through the day.

Nutrition experts have pointed out that baby food is actually meant for babies, and won’t necessarily have the right nutrients for a grown adult. They also feel that with the wildly varying calorie content in baby food, and the fact that the taste and texture will likely never satisfy an adult, that they can’t see anyone keeping up with the diet for more than a few days.

TV dinner diet

Satu lagi pelan diet popular adalah diet makan malam TV; ramai orang membelinya oleh segerobak penuh kerana ia adalah cepat dan agak murah. Lebih penting lagi untuk mereka yang melihat berat badan mereka walau bagaimanapun, adalah bahawa makan malam TV membuat kawalan bahagian lebih mudah dan membuat pengiraan mudah kalori. Masalah dengan makan malam adalah disebabkan bahawa kandungan natrium biasanya astronomi. Banyak masa yang anda akan bernasib baik untuk mencari salah satu yang mempunyai jumlah natrium setiap hidangan yang kurang daripada 1,000 mg dan sering kali ia akan menjadi lebih tinggi daripada itu. Malangnya, ia kelihatan seperti makanan beku ini adalah bukannya pilihan yang sangat sihat.

Another popular diet plan is the TV dinner diet; many people buy them by the cartful because they are quick and relatively cheap. More importantly to those watching their weight however, is that the TV dinners make portion control a lot easier and make calorie counting simple. The problem with these dinners is mainly that the sodium content is usually astronomical. Much of the time you’ll be lucky to find one that has a sodium count per serving that is less than a 1,000mg and oftentimes it will be much higher than that. Unfortunately, it looks like these frozen meals aren’t a very healthy choice.

Imej popular: Makanan bayi, melalui Babble (Top image: Baby food, via Babble).

(Sumber/Source: Toptenz disunting imej atas ditambah (Toptenz. Edited. Top image added).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...