Wednesday 4 September 2013

Obama di Sweden bangs Menghidupkan Sokongan Menyerang Syria . . .

 
SitiWanMahani - Obama di Sweden poni menghidupkan sokongan menyerang Syria. Presiden Obama adalah dalam perjalanan ke St. Petersburg untuk sidang kemuncak beliau G20, tetapi berhenti di Sweden en route laluan untuk cuba menghidupkan sokongan lebih untuk campur tangan di Syria.

Dia datang disokong oleh berita beliau nampaknya telah mendapat sokongan Kongres pulang penting daripada beberapa Republikan pembangkang terkemuka di Dewan Rakyat, dewan yang lebih rendah daripada Kongres.

Semasa singgah Sweden beliau akan bertemu Perdana Menteri untuk mengadakan perbincangan di Stockholm, tetapi di luar penunjuk perasaan jawatankuasa majlis rasmi beliau telah dibawa ke jalan-jalan untuk mengutuk ketidakupayaan yang berterusan untuk menutup penjara Guantanamo Bay di Cuba.

Obama in Sweden bangs drum for Syria strike support

President Obama is on his way to St.Petersburg for the G20 summit, but is stopping off in Sweden en route to try and drum up more support for an intervention in Syria.

He comes bolstered by the news he appears to have won significant Congressional support back home from several leading opposition Republicans in the House of Representatives, the lower chamber of Congress.

During his Swedish stopover he will meet the prime minister for talks in Stockholm, but beyond his official reception committee protesters have taken to the streets to condemn his continued inability to close Guantanamo Bay prison in Cuba.

Pemimpin-pemimpin DUNIA tiba di St Petersburg 
sebelum sidang kemuncak G20 . . .
 

SitiWanMahani - Pemimpin-pemimpin DUNIA telah mula tiba di St Petersburg, sebelum sidang kemuncak G20 hujung minggu ini. Sidang kemuncak ke-7 daripada pemimpin-pemimpin G20 itu diadakan di Constantine Palace di bandar ini dan keselamatan di sekitarnya adalah ketat. Topik utama perbincangan, walaupun tidak dalam agenda sidang kemuncak itu, pastinya konflik di Syria.

Terdapat perasaan yang tidak baik di antara Rusia dan Amerika Syarikat sejak konflik di Syria. Obama telah menarik keluar dari mesyuarat dengan tuan rumah Putin satu-satu selepas Moscow telah memberikan kepada Edward Snowden perlindungan sementara. G20 telah ditubuhkan untuk membincangkan isu-isu ekonomi dan kewangan global - jadi pembaharuan perbankan, cukai dan perdagangan secara rasmi apa yang semua orang di sana untuk bercakap mengenainya.

WORLD leaders arrive in St Petersburg ahead of G20 summit

WORLD leaders have begun arriving in St Petersburg, ahead of this weekend's G20 summit. The 7th summit of the G20 leaders is being held at the city's Constantine Palace and security around it is tight. The main topic of discussion, although not on the summit agenda, is sure to be the conflict in Syria.

There is bad feeling between Russia and the US over the conflict in Syria. Obama had already pulled out of a one-to-one meeting with host Putin after Moscow granted Edward Snowden temporary asylum. The G20 was set up to discuss global financial and economic issues - so banking reform, taxes and trade are officially what everyone's there to talk about.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...