Saturday 5 October 2013

Seorang askar Israel memakai gear pelindung disembur dengan air semasa depan rumah arahan latihan simulasi serangan kimia di bandar Beit . . .

TOP NEWS Photos: Seorang askar Israel memakai gear pelindung disembur dengan air semasa depan rumah arahan latihan simulasi serangan kimia di bandar Beit Semes, berhampiran Jerusalem 2 Oktober 2013. REUTERS/Baz Ratner (ISRAEL - MILITARY POLITICS TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Seorang anggota polis sempadan Israel menembak kanister gas pemedih mata dalam pertempuran dengan penunjuk perasaan Palestin membaling batu di luar penjara tentera Ofer Israel berhampiran bandar West Bank Ramallah 4 Oktober 2013. REUTERS/Ammar Awad (WEST BANK - CIVIL UNREST TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Polis rusuhan berkawal semasa berarak menandakan ulang tahun ke-45 pembunuhan beramai-ramai pelajar di Bandar Mexico 2 Okt 2013. Beribu-ribu telah mengambil bahagian dalam perarakan untuk memperingati 1968 Tlatelolco pembunuhan beramai-ramai persegi, di mana berpuluh-puluh penunjuk perasaan ditembak mati oleh tentera dalam penindasan kejam pergerakan pelajar. REUTERS/Tomas Bravo (MEXICO - SOCIETY CIVIL UNREST TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Polis rusuhan menahan demonstrasi semasa berarak menandakan ulang tahun ke-45 tahun 1968 persegi Tlatelolco pembunuhan beramai-ramai di Bandar Mexico Oktober 2, 2013. Beribu-ribu telah mengambil bahagian dalam perarakan sempena ulang tahun ke-45 pembunuhan beramai-ramai pelajar di mana berpuluh-puluh, mungkin beratus-ratus, penunjuk perasaan ditembak mati oleh tentera dalam penindasan kejam pergerakan pelajar. REUTERS/Bernardo Montoya (MEXICO - ANNIVERSARY CIVIL UNREST POLITICS SOCIETY TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Seorang lelaki berjalan keluar dari sebuah masjid yang musnah dibakar dalam keganasan baru-baru ini di kampung Thapyuchai, di luar Thandwe, di negeri Rakhine itu, October 3, 2013. Pasukan keselamatan berlumba untuk membendung keganasan maut di negeri Rakhine Myanmar pada Selasa, polis berkata, selepas perusuh membakar rumah penduduk Islam dan Buddha telah menyerang di kawasan yang dilanda ketegangan sektarian sukar dikawal. Menurut polis, sekurang-kurangnya 5 orang Islam telah mati dalam keganasan. REUTERS/Soe Zeya Tun (MYANMAR - CIVIL UNREST POLITICS RELIGION TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Um Radwan, seorang pejuang wanita dalam Free Syrian Army, berjalan untuk perlindungan dari penembak tepat setia kepada rejim Syria di Aleppo Bustan Al ‘Basha daerah 3 Oktober 2013. Um Radwan menyertai Free Syrian Army selepas kematian suaminya, yang juga seorang pejuang Free Syrian Army, menurut aktivis. REUTERS/Muzaffar Salman (SYRIA - POLITICS CIVIL UNREST CONFLICT MILITARY TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Tentera Mesir berkawal berhampiran persegi Rabaa Al ‘Adawiya semasa protes oleh ahli-ahli Ikhwan Muslimin dan penyokong bekas Presiden Mesir, Mohamed Mursi di Kaherah, 4 Okt 2013. 5 orang terbunuh dalam pertempuran pada hari Jumaat seperti penyokong Presiden Mohamed Mursi yang digulingkan mengambil jalan-raya di Kaherah dan bandar-bandar lain untuk menuntut berakhirnya pemerintahan tentera yang disokong. REUTERS/Amr Abdallah Dalsh (EGYPT - POLITICS CIVIL UNREST TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Seorang anggota Tentera Libya kuasa-kuasa khas yang mengambil tindakan ketenteraan terhadap kumpulan militia yang mengambil alih tanah awam, memegang senjata, di Benghazi 3 Okt 2013. Kumpulan militia mengambil alih tanah awam untuk menubuhkan sebuah taman, dan dibina kedai-kedai tanpa kelulusan kerajaan. Kedua-dua pihak bertukar-tukar tembakan tanpa mangsa manusia, tetapi tiada seorang pun daripada kumpulan militia yang telah diambil ke dalam jagaan. Gambar diambil 3 Oktober. REUTERS/Esam Omran Al 'Fetori (LIBYA - MILITARY CRIME LAW TPX IMAGES OF THE DAY  - think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Wanita melompat tali dari yang tinggi 44 meter (144 kaki tinggi) jambatan waterpipe di kawasan Taiga Siberia di luar Krasnoyarsk September 29, 2013. REUTERS/Ilya Naymushin (RUSSIA - SOCIETY TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Pelajar Belarus mengumpul bit dalam bidang petani Igor Pakush berhampiran kampung Putniki, 40 km (25 batu) barat laut Minsk, October 2, 2013. Pelajar membantu menuai tanaman di ladang milik persendirian, dan seterusnya, menerima wang sebagai bayaran untuk kerja-kerja mereka. REUTERS/Vasily Fedosenko (BELARUS - AGRICULTURE BUSINESS SOCIETY TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Kanak-kanak membaca kitab yang mengandungi ayat-ayat pendek dari Al ‘Quran di madrasah, atau sekolah agama, di pinggir Islamabad September 30, 2013. REUTERS/Faisal Mahmood (PAKISTAN - SOCIETY EDUCATION RELIGION TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Model-model hadir ciptaan oleh pereka British Stella McCartney sebagai sebahagian daripada Spring/Summer bersedia untuk memakai pertunjukan fesyen 2014 wanita beliau semasa Paris fesyen minggu September 30, 2013. REUTERS/Benoit Tessier (FRANCE - FASHION TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Lloyd Giles memanjat naik ke atas menggabungkan untuk melegakan isteri Tara beliau yang telah memandu shift petang semasa musim menuai tahunan, di selatan bidang 160 ekar High River, Alberta, 28 September, 2013. Petani Alberta telah selesai 71% peratus daripada musim menuai, kerajaan wilayah Kanada Barat berkata pada hari Jumaat dalam laporan tanaman yang paling baru-baru ini pada 24 September. Tamat musim menuai oleh tanaman: musim bunga gandum 76% peratus; durum 84% peratus; barli 74% peratus; canola 60% peratus. REUTERS/Mike Sturk (CANADA - AGRICULTURE BUSINESS COMMODITIES SOCIETY TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Tara Giles kerana mengendalikan menggabungkan dia menuai gandum di padang 160 ekar yang terletak di selatan High River, Alberta, 28 September, 2013. Petani Alberta telah selesai 71% peratus daripada musim menuai, kerajaan wilayah Kanada Barat berkata pada hari Jumaat dalam laporan tanaman yang paling baru-baru ini pada 24 September. Tamat musim menuai oleh tanaman: musim bunga gandum 76% peratus; durum 84% peratus; barli 74% peratus; canola 60% peratus. REUTERS/Mike Sturk (CANADA - AGRICULTURE BUSINESS COMMODITIES FOOD TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Kapal-kapal perang Tentera Laut Diraja Australia yang diketuai oleh HMAS Sydney (ghaib) memasuki Sydney Harbour sebagai sebahagian daripada perayaan Kajian Fleet International di Sydney 4 Oktober 2013. Kajian itu diadakan untuk memperingati 100 tahun kemasukan pertama Armada Tentera Laut Diraja Australia ke Sydney. Di sebelah kiri adalah HMAS Darwin. REUTERS/Steve Christo (AUSTRALIA - MILITARY TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Seorang gadis menyentuh Ikan lumba-lumba semasa sesi terapi Ikan lumba-lumba di Nemo Dolphinarium di Kiev September 28, 2013. Akuarium menyediakan program untuk wanita mengandung, kanak-kanak dan orang kurang upaya untuk menerima terapi dengan berenang, menyentuh dan bermain dengan Ikan lumba-lumba. REUTERS/Gleb Garanich (UKRAINE - SOCIETY ANIMALS HEALTH TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Canselor Jerman dan pemimpin Kesatuan Demokratik Kristian (CDU) Angela Merkel tiba bagi mesyuarat pemimpin-pemimpin kanan parti sebelum perbincangan awal antara konservatif (CDU/CSU) pihak Jerman dan Demokrat Sosial (SPD) di Berlin 4 Oktober 2013. SPD dilihat sebagai rakan kongsi yang paling mungkin canselor konservatif, tetapi mereka berkata mereka tidak akan bergegas ke dalam perjanjian. Merkel juga akan mengadakan perbincangan awal dengan Greens minggu depan, bermain rakan kongsi yang berpotensi di luar terhadap satu sama lain. REUTERS/Fabrizio Bensch (GERMANY - POLITICS TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Cahaya menyentuh pintu masuk kosong yang Bangunan Kehakiman Persekutuan Thurgood Marshall sebagaimana matahari terbenam pada hari yang ke-4 daripada penutupan separa kerajaan di Washington, 4 Oktober, 2013. Washington menuju ke hari yang ke-5 penutupan kerajaan separa dengan akhir tiadanya di sisi walaupun yang lain, konflik yang lebih serius ke atas meningkatkan kuasa pinjaman negara bermula pemanasan naik. REUTERS/Jonathan Ernst (UNITED STATES - POLITICS BUSINESS TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama (baris bawah, tengah) mengambil gambar dengan kumpulan pekerja selepas menyampaikan ucapan pada kebuntuan pembiayaan kerajaan di M. Luis Pembinaan, perniagaan kecil tempatan di Rockville, Maryland, berhampiran Washington, October 3, 2013. Obama pergi ke perniagaan untuk menyerlahkan kesan bahawa penutupan kerajaan dan lalai akan mempunyai ke atas ekonomi. Obama menyalahkan Republikan kongres untuk penutupan kerajaan pada hari Khamis, berkata kebuntuan bajet adalah disebabkan oleh “Obsesi” mereka dengan terpincang-pincang pelan penjagaan kesihatan dan kekuasaan Teh konservatif Parti yang disokong atas pemimpin-pemimpin parti. REUTERS/Jason Reed (UNITED STATES - POLITICS BUSINESS HEALTH TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Naib Presiden Joe Biden (tengah) membantu Presiden Barack Obama (kanan) memilih pek cookies kerana mereka membeli makan tengah hari di sebuah kedai sandwic berhampiran White House di Washington, 4 Oktober 2013. House Republikan diadakan di bawahnya mereka pada hari Jumaat di standoff dengan Obama sejak penutupan kerajaan Amerika Syarikat, menuduh beliau kedegilan dan tidak mengambil berat tentang kesan penutupan, kini pada hari yang ke-4. (REUTERS/Jonathan Ernst (UNITED STATES - POLITICS BUSINESS TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Amy Carey, kakak Miriam Carey, seorang wanita yang terlibat dalam penembak Capitol Hill, dilihat dengan suaminya pada sidang akhbar di luar rumah mereka di kota kecil Brooklyn New York, 4 Okt 2013. Wanita yang terlibat polis kejar-mengejar kereta dramatik melalui jalan-raya di Washington, menyebabkan kuncian di Capitol Amerika Syarikat sebelum pegawai menembak mati ia mengalami kemurungan selepas bersalin, adik-adiknya kepada CNN pada hari Jumaat, manakala mempersoalkan mengapa dia terpaksa mati REUTERS/Carlo Allegri (UNITED STATES - CRIME LAW TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...